Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
1,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:173122
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.06.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

PIEPRASĪJUMA NOVĒRTĒŠANA, MĒRĪŠANA UN PROGNOZĒŠANA.
Pieprasījuma vērtēšanas un mērīšanas pamatprincipi: TIRGUS IETILPĪBA ir iespējamais produkta realizācijas apjoms, kas ir atkarīgs no pircēja pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbības. TIRGUS PIEPRASĪJUMS ir produkta daudzums, kādu noteikta pircēju grupa nopirks pētāmajā reģionā un laika periodā, pastāvot noteiktai tirgvedības videi un pasākumiem.
Tirgus iedalījums: POTENCIĀLAIS- veido potenciālie pircēji; MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido potenciālie pircēji ar pietiekamiem ienākumiem; KVALIFICĒTI MAKSĀTSPĒJĪGAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū; APKALOPJAMAIS- veido pircēji ar pietiekamiem ienākumiem, kuri kvalificēti piedalās tirgū, izrāda interesi un tiek kvalificēti apkalpoti; IEKĻŪSTOŠAIS TIRGUS- veido reāli pircēji, kuri nopērk produktu.
Pieprasījuma vērtēšana un mērīšana dažādos tirgos: KOPĒJAIS TIRGUS PIEPRASĪJUMS- potenciālais, faktiskais produktu realizācijas apjoms, konkrētiem pircējiem, k.teritorijā, k.laika periodā, noteiktā tirgvedības vidē ar n.tirgvedības darbību.
Pastāv 2 tirgus tipi: PLAUKSTOŠS- ietilpība atkarīga no tirgvedības izmaksu līmeņa, ko raksturo lielais attālums atkarp min pieprasījumu un tirgus ietilpību. STABILS- tirgvedības izmaksu līmenis nevar būtiski ietekmēt tā ietilpību.
TIRGUS PROGNOZE- tirgus pieprasījums, kas atbilst paredzamām tirgvedības izmaksām.
POTENCIĀLĀ TIRGUS IETILPĪBA- max iespējamais tirgus pieprasījums attiecīgajos apstākļos.
Pieprasījuma kvantitatīvai vērtēšanai izmanto 2 metodes: TIRGUS IETILPĪBAS METODE- Q=n*q*p (n-produkta pircēju skaits; q-vidējais pircēja pirkumu skaits gadā; p-produkta vienības vidējā cena.) VIRKNES ATTIECĪBU METODE- lieto, kad uzņēmums virza jaunu produktu vai pārtrauc pārdot novecojušu. Jānoskaidro vai tirgus ietilpība ir pietiekama, lai produkts attaisnotu visas izmaksas. Lieto tirgus ietilpības summēšanu (ražošanas līdzekļu) un pirktspējas indeksa aprēķinu (lieto patēriņa preču ražotāji).
Uzņēmuma daļas tirgū vērtēšana un mērīšana. UZŅĒMUMA DAĻA TIRGŪ ir rādītājs, kas raksturo uzņēmuma produktu realizācijas apjoma īpatsvaru noteiktā nozares, teritoriālā u.c. tirgū.
PIEPRASĪJUMS PĒC PRODUKTA Qi=Si*Q (Si-i uzņēmuma daļa tirgū; Q-kopējais tirgus pieprasījums).
UZŅĒMUMA DAĻU TIRGŪ IETEKMĒ: tirgvedības izmaksas, pasākumu komplekss, efektivitāte, elastīgums.
PIEPRASĪJUMA PROGNOZĒŠANA ir nākotnes pieprasījuma novērtēšana ar metodēm, ņemot vērā pircēju rīcību pareģošanu noteiktā tirgvedības vidē un ar noteiktiem tirgvedības darbības nosacījumiem. JĀVEC ŠĀDAS DARBĪBAS: tirgus un nozares attīstības un produkta pieprasījuma prognozes. JAUTĀJUMI: Ko cilvēki domā par produktu, ko dara un darīs ar produktu un ko darīja. METODES: ko domā par produktu? pircēju aptauja, iepirkumu varbūtības skalas izveidošana, tirdzniecības darbinieku uzskatu noskaidrošana un ekspertu vērtējumu apkopošana un analīze. Ko dara un darīs? Jāveic tirgus testēšana. Ko agrāk darīja? Uz iepriekšējiem datiem balstīta pieprasījuma prognoze, pieprasījuma statistiskā analīze, analītiskā modelēšana.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация