Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
4,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:800809
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 29.04.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 1 единиц
Ссылки: Не использованы
Фрагмент работы

Kas ir sabiedriskās attiecības?
Jūsuprāt, kāda ir sabiedrisko attiecību vieta uzņēmuma struktūrā?
Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskās attiecības ir menedžmenta daļa, kuru izmanto, lai apmierinātu un ietekmētu to publiku vēlmes, kuru uzvedība, vērtējums vai viedoklis var ietekmēt uzņēmuma darbību un attīstību.
(Lucien Matrat)

Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskās attiecības ir māksla un sociāla zinātne, kā analizēt tendences, novērst to negatīvās sekas, konsultēt organizācijas līderus un īstenotu iepriekš plānotas programmas, kas kalpotu gan organizācijas, gan sabiedrības interesēs. (Public Relation Society of America)

Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskās attiecības ir reputācijas jautājums. Sabiedriskās attiecības ir disciplīna, kura pievērš uzmanību reputācijai, lai nopelnītu sapratni un atbalstu un ietekmētu viedokli un uzvedību. Tās ir plānotas un neatlaidīgas pūles radīt un uzturēt savstarpējo labvēlību un sapratni starp organizāciju un tās publikām.
(The Chartered Institute of Public Relations, CIPR )

Sabiedriskās attiecības
Sabiedriskās attiecības ir komunikācijas menedžments starp organizāciju un tās publiku.
(James E.Grunig and Todd Hunt)

proaktīva rīcība pretēji reaģējošai
organizācija pārstāv klientu vajadzības
publika pretstatā auditorijai
SA atslēgas vārdi
iepriekš izdomāta / tīša (pretstatā nejaušam)
plānota
darbība / sniegums
sabiedrības intereses
divvirzienu komunikācija

(Dennis L.Wilcox, Phillip H.Ault, Warren K.Agee)
SA kā process
Sabiedriskās attiecības kā komunikācijas sastāvdaļa ir process: darbību, izmaiņu vai funkciju sērija, kā rezultātā tiek sasniegts mērķis.
Sabiedrisko attiecību procesa sastāvdaļas – RACE (angļu val. race – ‘straume, sacīkstes, dzīves ceļš’)
RACE
Research – izpēte – kāda ir problēma vai situācija?
Action planning – darbības plānošana – kas tiks darīts lietas labā?
Communication – komunikācija jeb pati darbība – kā tas tiks pasniegts publikai?
Evaluation – izvērtēšana – vai publika tika sasniegta un kāds bija efekts?
SA kā ciklisks process (1)
1.līmenis.
A – SA speciālists ar dažādu avotu palīdzību gūst ieskatu problēmā. Problēmas apjoma un veida noteikšanā var izmantot atgriezenisko saiti no publikas, mediju ziņojumus un redaktoru komentārus, attīstības datu analīzes dažādiem pētījumiem, personiskās pieredzes, valdības spiediena un normatīviem;
B – SA speciālists analizē iegūtos datus un sniedz ieteikumus vadībai (novērtē iegūtos datus, izvirza mērķus un darbības „darba kārtību”, paziņo vadībai savus ieteikumus);
C – vadība veido darbības plānu un rīcības lēmumus.
SA kā ciklisks process (2)
2.līmenis.
D – SA speciālists realizē darbības plānus: tiek īstenots vadības pieņemtais lēmums (C posms) ar preses relīžu, publikāciju, runu un citu līdzekļu palīdzību;
E – SA speciālists ar atgriezeniskās saites palīdzību izvērtē darbību efektivitāti.
SA kā ciklisks process (3)

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация