Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
4,49 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:377261
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.11.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS   
1.  LATVIJAS NODOKĻU SISTĒMA   
1.1.  Nodokļu sistēmas vispārējs raksturojums   
1.2.  Uzņēmumu ienākuma nodoklis   
1.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodoklis   
1.4.  Sociālās apdrošināšanas iemaksas   
1.5.  Pievienotās vērtības nodoklis   
2.  IGAUNIJAS NODOKĻU SISTĒMA   
2.1.  Nodokļu sistēmas vispārējs raksturojums   
2.2.  Uzņēmumu ienākuma nodoklis   
2.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodoklis   
2.5.  Pievienotās vērtības nodoklis   
3.  LATVIJAS UN IGAUNIJAS NODOKĻU SISTĒMU SALĪDZINOŠĀ ANALĪZE   
  Nobeigums   
Фрагмент работы

Nobeigums
Veicot Latvijas un Igaunijas nodokļu sistēmu analīzi, jāsecina, ka, lai gan abās valstīs ir daudz kopīga, pastāv arī būtiskas atšķirības.
Igaunija izceļas ar vienotu nodokļu likmju noteikšanu. Piemēram, gan iedzīvotāju, gan uzņēmēju ienākuma nodoklim ir noteikta likme 21%, sociālā nodokļa likme ir viena – 33% u.t.t. Tai pat laikā Latvijā ir liela nodokļu likmju diferencēšana, kas bieži nav pamatota un sarežģī nodokļa administrēšanu.
Latvijā daudz biežāk kā Igaunijā notiek izmaiņas nodokļu noteikšanā, kas padara neiespējamu daudz maz objektīvu uzņēmuma darbības un finanšu plānošanu. Bieži vien šīs izmaiņas notiek pēkšņi un nepārdomāti. Lielisks piemērs šai ziņā bija PVN likmes paaugstināšana.
Latvijas nodokļu sistēma brīžiem atgādina matu skaldīšanu, jo ir paredzēti neskaitāmi atvieglojumi, atbrīvojumi un citas nianses. Rodas šaubas par to lietderīgumu un iespējamo labumu, lai tas atsvērtu administrēšanas sarežģītību un izdevumus, gan no nodokļu maksātāju, gan no nodokļu administrācijas puses.
Piemēram, uzņēmuma ienākuma nodoklim. UIN likme Latvijā ir daudz zemāka nekā vidēji ES un līdz ar to arī nodokļa atvieglojumi uzņēmumiem vairs nerada tik nozīmīgu izdevumu samazināšanu, lai šie atvieglojumi sasniegtu savu ieviešanas mērķi. Efektīvāka šai ziņā ir Igaunijas sistēma, kad ar UIN tiek aplikta tikai sadalītā peļņa.
Tāpat arī PVN. Igaunijā ir daudz šaurāks darījumu loks, kam piemēro samazināto likmi. Latvijā lielais darījumu skaits, kam piemēro samazināto likmi, nebūt nerada atbalstu kādai konkrētai iedzīvotāju grupai, jo vairāk patērē tieši turīgākie iedzīvotāji un viņi arī vairāk izjūt šīs priekšrocības. Lietderīgāk būtu piemērot lielai daļai šo darījumu paaugstināto likmi un iegūtos līdzekļus novirzīt tiešā valsts atbalstā subsīdiju un pabalstu veidā.
Veicot Latvijas un Igaunijas nodokļu sistēmu analīzi var secināt, ka Igaunijā nodokļu sistēma ir pārdomātāka, stabilāka un vienkāršāka nekā Latvijā.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −7,98 €
Комплект работ Nr. 1234382
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация