Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
0,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:139279
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Brīvība un atbildība    3
1.1.  Neliels ieskats brīvības un atbildības vārdu nozīmē    3
1.2.  Brīvības un atbildības izpratne relatīvā un absolūtā izpratn    3
2.  Brīvības daudzveidīgo aspektu salīdzinājums    5
2.1.  Apziņa un rīcība    5
2.2.  Apziņas un rīcības brīvības salīdzinošā analīze    5
2.3.  Brīvības ārējo un iekšējo ierobežojumu vērtējums    6
Фрагмент работы

Ko sabiedrība saprot ar vārdu brīvība? Ar vārdu brīvība saprotam: ka tā ir cilvēka spēja patstāvīgi, saskaņā ar savu pasaules uzskatu noteikt savu rīcību un darboties pēc paša lēmuma. Cilvēks savā rīcībā izdara morālu izvēli starp labo un ļauno, tikumisko un netikumisko. Tā kā šī izvēle atkarīga no paša cilvēka, respektīvi, izvēle starp labo un ļauno, tikumisko un netikumisko, uz viņu gulstas morāla atbildība. Mana atziņa pēc uzzinātā par brīvību ir: kur nav brīvības, tur nav arī atbildības. Brīvība ir tās nepieciešamais priekšnosacījums, respektīvi, brīvība bez atbildības nevarētu pastāvēt, jo atbildība papildina brīvību un otrādi.
Tātad, līdz ar to rodas jautājums: kas tad ir atbildība? Atbildi uz šo jautājumu varētu sniegt šādi: tā ir pienākuma iekšējā apjēgšana, paredzot savas rīcības iespējamās sekas un uzņemoties par tām atbildību.
Literāts R. Guardini ir teicis: „Cilvēks nebūtu spējīgs rīkoties tikumiski, ja viņš nebūtu brīvs.” [2; 91]
Cilvēka brīvība nav absolūta brīvība, jo cilvēks nevar pieņemt jaunus lēmumus bez priekšnoteikumiem. Viņa brīvība viņam ļauj iepriekš noteiktās robežās atrast un īstenot atsevišķu pareizo lēmumu. Ja cilvēks pasludina sevi par absolūti brīvu, tad viņš aizvien no jauna plāno savu dzīvi kā radītājs, kas radījis pats sevi .
Kristietībā uzskatīja, ka Bībele apliecina cilvēku kā Dieva attēla brīvību. Šāda brīvība, ka Bībele apliecina cilvēku kā Dieva attēla brīvību nav absolūta. Kristietībā domāja, ka absolūtā brīvība piemīt vienīgi Dievam, kamēr cilvēka brīvība ir relatīva. Tomēr cilvēka brīvība ir patiesa brīvība. Salīdzinot cilvēku un dzīvnieku brīvību, lielākā rīcības brīvība ir novērojama dzīvnieku vidū, jo cilvēkam nav tik attīstīti instinkti. Dzīvniekiem ir mērķtiecīgi, iedzimti un stereotipiski instinkti. Kas dzīvniekam ir rets izņēmums, tas cilvēkam ir norma, rīcības mēraukla: brīva rīcība balstoties uz apzinātu lēmumu. Bioloģiskajā antropoloģijā cilvēku raksturo kā instinktiem nabagu.…

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −3,48 €
Комплект работ Nr. 1178348
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация