-
Rudens ekskursija "Sprīdīša pēdās"
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Ekskursijas teorētiskais pamatojums | 6 |
1.1. | Ekskursijas jēdziens, klasifikācija un funkcijas | 6 |
1.2. | Normatīvie akti | 7 |
1.2.1. | Tūrisma likums | 7 |
1.2.2. | MK noteikumi "Kārtība, kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos" | 8 |
1.2.3. | Likums par īpaši aizsargājamām teritorijām | 8 |
1.3. | Ekskursiju dabā nozīme personības veidošanā | 10 |
1.4. | Dalībnieku un organizatoru drošība | 11 |
1.5. | Ekskursiju un pārgājienu organizēšanas kārtība | 12 |
1.6. | Ekskursijas inventārs | 13 |
1.7. | Ekskursijas vērtēšana | 14 |
2. | Ekskursijas vietas raksturojums | 15 |
2.1. | Tērvetes kultūrvēsturiskais raksturojums | 15 |
2.2. | Tērvetes ģeogrāfiskais raksturojums | 16 |
2.3. | Tērvetes sociālās vides raksturojums | 18 |
2.4. | Tērvetes dabas resursu raksturojums | 19 |
2.4.1. | Virszemes ūdeņi | 20 |
2.4.2. | Ūdenstilpes | 21 |
2.4.3. | Pazemes ūdeņi | 21 |
2.4.4. | Termālie pazemes ūdeņi | 21 |
2.4.5. | Meži un purvāji | 21 |
2.4.6. | Purvāji un mitrāji | 22 |
2.4.7. | Aizsargājamās dabas teritorijas | 22 |
2.4.8. | Biotopi un dendroloģiskie objekti | 22 |
2.4.9. | Īpaši aizsargājamie ģeoloģiskie un ģeomorfoloģiskie objekti | 23 |
2.5. | Tērvetes antropogēno resursu raksturojums | 23 |
2.6. | Vietas karte | 25 |
3. | Dalībnieku kontingenta raksturojums | 26 |
3.1. | Ekskursijas dalībnieku nodarbošanās raksturojums | 26 |
3.2. | Otrās bērnības vecumposma fizioloģiskais raksturojums | 26 |
3.3. | Otrās bērnības vecumposma psiholoģiskais un pedagoģiskais raksturojums | 29 |
4. | Projekts | 33 |
4.1. | Projekta titullapa | 33 |
4.2. | Projekta saturs | 34 |
4.3. | Projekta kopsavilkums | 35 |
4.4. | Projekta ievads | 35 |
4.5. | Projekta nepieciešamības pamatojums | 36 |
4.6. | Projekta mērķi un uzdevumi | 36 |
4.7. | Projekta sagatavošanas un realizācijas gaitas plānojums | 36 |
4.8. | Projekta izvērtējums | 37 |
4.9. | Projekta budžets | 37 |
5. | Projekta publicitāte | 38 |
6. | Projekta analīze | 39 |
6.1. | Ekskursijas norise | 39 |
6.2. | Ekskursijas dalībnieku vērtējums | 41 |
6.3. | Ekskursija vērtējums pa posmiem | 43 |
6.4. | Diplomprojekta pašvērtējums | 44 |
Izmantotā literatūra | 45 |
6.3. Ekskursija vērtējums pa posmiem
Sagatavošanas posms – tika izstrādāts projekts, ekskursijas plāns, ievākta informācija par Tērvetes dabas parku, apzinātas autobusu cenas un aprēķinātas aptuvenās ekskursijas izmaksas. Devos arī ekspedīcijas braucienā, izstaigāju parku, ievācu informāciju no parkā esošajiem dzīviem tēliem, jo mūsu ekskursija laikā dzīvie tēli būs devušies ziemas miegā līdz pavasarim. Grūtības sagādāja neliela autobusa īre par saprātīgu cenu, jo lētāk ir doties ekskursijā ar lielāku autobusu.
Realizācijas posms – ļoti palīdzēja ekspedīcijas brauciens un precīzā laika saplānošana. Pasākums noritēja veiksmīgi bez starpgadījumiem. Skolēni bija atraktīvi un atsaucīgi. Neskatoties uz rudenīgiem laikapstākļiem, lietus nelija un starp mākoņiem uzspīdēja saule.
Pēc realizācijas posms – apkopoju anketas un sagatavoju prezentāciju bērnu vecākiem. Prezentācija notika decembrī vecāku sapulcē. Apkopoju arī bērnu radošos darbus un zīmējumus, ko izmantoju savā darbā.
Citiem aktīvā tūrisma un rekreācijas speciālistiem iesaku nebaidīties uzdrīkstēties, jo nekļūdās tikai tas, kas neko nedara. Izvērtējot budžetu vajadzētu pievērst uzmanību dalības maksai, jo katrs sīkums un Jūsu garīgais ieguldījums maksā naudu.
6.4. Diplomprojekta pašvērtējums
Savu darbu vērtēju pozitīvi. Ekskursijas mērķi un uzdevumi tika veikti. Bērniem pārvietojoties, pa reljefainu apvidu bija fiziska slodze. Staigājot pa dabas parku, viņi guva estētisku baudu un emocionālu pārdzīvojumu. Veicot kopīgos uzdevumus, nostiprinājās draudzīgās saites bērnu starpā. Apceļojot Latviju iepazinās ar Nacionāliem dārgumiem, kas māca bērniem būt piederīgiem savai Valstij un atbildīgiem dabas saudzēšanā.
Rakstot darbu iepazinos ar dažādiem likumiem un normatīvajiem aktiem. Lasīju speciālo literatūru gan grāmatās, gan tiešsaistes, ko izmantoju arī savā darbā. Izmantoju arī fotogrāfijas un mācību pierakstus no personīgā arhīva.
Savu darbu vērtēju 8 ballēs.
…
Ekskursijas dabā skolēnos rada estētisku pārdzīvojumu, audzina skolēnu kolektīvu citos, no skolas apstākļiem atšķirīgos apstākļos un nepierastā izziņas darbībā. Skolēni paplašina savu redzesloku, notiek pasaules uzskata veidošana, domāšana, estētiskās jūtas, dabas novērošanas iemaņu veidošana. Ekskursijas dabā veicina skolēnu vērtīborientācijas veidošanos, tikumisku principu un uzvedības normu dabā veidošanu, kā arī pozitīvi ietekmē personības attīstību kopumā.
- Ceļojumi un rekreācija
- Ekotūrisms Latvijā. Tā pozitīvā ietekme uz vidi
- Rudens ekskursija "Sprīdīša pēdās"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Ekotūrisms Latvijā. Tā pozitīvā ietekme uz vidi
Реферат для университета25
-
Ceļojumi un rekreācija
Реферат для университета12
-
Alkohola tirgus Latvijā, tā attīstība 90.gados
Реферат для университета52
-
Lauku tūrisms Kurzemes novadā
Реферат для университета19
-
Ekskursija pa Vecrīgu
Реферат для университета27