6. Uzņēmuma konkurences stratēģija
• Kā tika minēts iepriekšējā nodaļā, šīs nozares uzņēmumi pārsvarā piedāvā atsevišķus pakalpojumus vai preci. Piemēram, E-flora piedāvā internetveikalu, bezmaksas piegādi, taču nav esoša ziedu salona, ko klients varētu apmeklēt klātienē. Citiem uzņēmumiem – ir esošs salons, ko var apmeklēt klātienē, tomēr ziedus nevar pasūtīt internetā un nenodrošina piegādi. Katrs uzņēmums ir atšķirīgs. Tādēļ mana uzņēmuma mērķis būs piedāvāt pēc iespējas daudzveidīgākus pakalpojumus, preci un veidus, kā to visu iegādāties. Tādā veidā tiks panākta arī klientu ilglaicīga saglabāšana, jo viņiem nebūs jāvēršas citā salonā, lai pirktu kādu pakalpojumu, kas nebūtu pieejams šajā salonā. Bieži vien ir tā, ka klientam ir savs iemīļots ziedu veikals, kurā viņš zina, ka vienmēr ir svaigi un lēti ziedi – tur viņš tos vienmēr arī pērk, tomēr gadās, ka šim klientam ir plānots kāds pasākums un viņš vēlētos ziedu dekorācijas. Taču iemīļotais salons ar to nenodarbojas, līdz ar to klients apmeklē citu salonu. Bieži vien tādā veidā tiek zaudēti daudzi klienti. Florienna centīsies to nepieļaut.
• Vislabākais un drošākais veids, kā piesaistīt jaunus klientus, ir pārdomātas mārketinga aktivitātes. Taču, lai noteiktu nepieciešamās aktivitātes, ir jānosaka uzņēmuma mērķauditorija un tās intereses. Šī uzņēmuma mērķauditorija ir lielākā daļa iedzīvotāju – gan vīrieši, gan sievietes, jaunieši, pensionāri, jo ziedi ir nepieciešami visiem. Lai gan salons atradīsies Rīgā, tomēr piegāde tiks veikta arī ārpus tās, līdz ar to, mērķauditorija plešas arvien tālāk.
…