-
4 - 5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana zīmēšanā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Iztēles jēdziena skaidrojums psiholoģiski pedagoģiskajā literatūrā | 8 |
1.1. | Iztēles vispārīgs raksturojums | 8 |
1.2. | Iztēles veidi pirmsskolā | 10 |
1.3. | 4 - 5 gadus vecu bērnu raksturojums pētāmās problēmas skatījumā | 13 |
1.4. | Iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā | 16 |
1.4.1. | Materiāli un tehniskie paņēmieni | 18 |
1.4.2. | Metodes un uzdevumi | 23 |
2. | 4 – 5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšanas iespējas zīmēšanā | 26 |
2.1. | Pētījuma metodoloģijas raksturojums | 26 |
2.2. | Bērnu raksturojums | 28 |
2.3. | Praktiskais darbs ar bērniem | 30 |
Secinājumi | 39 | |
Izmantotā literatūra | 40 | |
PIELIKUMI | 42 |
Secinājumi
Kvalifikācijas darba mērķis bija 4-5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana zīmēšanā.
Darbā tika izpētīta un analizēta literatūra par iztēles teorētisko pamatojumu, noskaidroti iztēles veidi, 4- 5 gadus vecu bērnu iztēles īpatnības, metodes un tehniskie paņēmieni, kā veiksmīgāk sekmēt iztēli zīmēšanas nodarbībā.
Darbā tika atspoguļoti daži ieteikumi 4-5 gadu vecu bērnu iztēles sekmēšanai nodarbībās.
Pēc darbā atspoguļotā var secināt, ka visi cilvēki, bērni ir iztēles bagāti, bet ne katrs to attīsta un izmanto pietiekoši daudz, cik nepieciešams. Ikvienam ir dota iztēle, katram tā darbojās savādāk, kādam izteiktāka, kādam ne tik. Lai iztēle darbotos, svarīgi to attīstīt jau no pašiem pirmsākumiem.
Bērns ir spilgta, radoša personība un tikpat radoša ir viņa iztēle, kas atspoguļojās darbos, zīmējumos. Katrs bērnam piemīt radošā izdoma, kura rezultātā top brīnišķīgi darbi. Darbos bērni attēlo savus sapņus, iekšējās emocijas un jūtas.
Lai sekmīgāk norisinātos darbs, pedagogs ir tas cilvēks, kuram jāizanalizē katra bērna spējas un dotumi, jāizvēlas attiecīgās darba metodes un tehniskie paņēmieni. Pedagoga galvenais uzdevums- jāattīsta bērnu iztēle un radošā attieksme. Jānodrošina bērni ar jaunāko informāciju un jaunākām tehnoloģijām. Pedagogam vienmēr jāatrodas centrā, lai apgādātu bērnu ar nepieciešamajām zināšanām, sniegtu atbildes uz bērniem interesējošiem jautājumiem.
Svarīgi ir tas, ka arī mācību videi, jābūt atbilstošai, lai bērns varētu augt un attīstīties. Jo tikai vidē, kurā ir visi nepieciešamie materiāli darbam, gaišai un patīkamai atmosfērai, ko rada pedagogs ir iespēja bērna iztēlei augt un attīstīties.
…
Uzdevumi: 1. Izpētīt pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par iztēles sekmēšanas iespējām pirmskolā 2. Izstrādāt metodiskos uzdevumus 4- 5 gadus veciem bērniem iztēles attīstības sekmēšanai 3. Veikt praktisko pētījumu 4. Veikt iegūto datu apstrādi un analīzi. Pētījuma metodes: 1. Teorētiskās metodes: a) Zinātniskās literatūras analīze 2. Praktiskās metodes: a) Iegūto datu apstrāde Pētījuma bāze: Pirmsskolas izglītības iestāde „X”, 4- 5 gadīgie 12 bērni. Ievads 5 1. Iztēles jēdziena skaidrojums psiholoģiski pedagoģiskajā literatūrā 8 1.1 Iztēles vispārīgs raksturojums 8 1.2 Iztēles veidi pirmsskolā 10 1.3 4 - 5 gadus vecu bērnu raksturojums pētāmās problēmas skatījumā 13 1.4 Iztēles attīstības sekmēšana zīmēšanā 16 1.4.1 Materiāli un tehniskie paņēmieni 18 1.4.2 Metodes un uzdevumi 23 2. 4 – 5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšanas iespējas zīmēšanā 26 2.1 Pētījuma metodoloģijas raksturojums 26 2.2 Bērnu raksturojums 28 2.3 Praktiskais darbs ar bērniem 30 Secinājumi 39 Izmantotā literatūra 40 PIELIKUMI 42
- 4 - 5 gadīgu bērnu iztēles sekmēšana zīmēšanā
- Bez vecāku gādības palikušu bērnu adaptācija bērnu namā
- Ielu bērnu problēma Latvijā. Ielu bērnu sociālpsiholoģiskais raksturojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļu darbībā
Дипломная для университета60
-
Pirmsskolas vidējā vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļspēlē
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
Дипломная для университета67
-
Mūzikas iespējas 5 un 6 gadu vecu bērnu iztēles veidošanā
Дипломная для университета52