Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
4-5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas attīstība vizuālās...-
4-5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas attīstība vizuālās mākslas rotaļnodarbībās
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | 4 – 5 GADUS VECU BĒRNU RADOŠĀS DOMĀŠANSA ATTĪSTĪBAS TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS | 7 |
1.1. | Domāšanas vispārīgs raksturojums | 7 |
1.2. | Radošās domāšanas raksturojums | 10 |
1.3. | Radošā procesa īpatnības | 12 |
1.4. | 4 - 5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas raksturojums | 13 |
1.5. | Radošās domāšanas attīstības īpatnības vizuālās mākslas rotaļnodarbībās | 16 |
2. | IZSTRĀDĀTO UN APKOPOTO AKTIVITĀŠU PROGRAMMA 4 – 5 GADUS VECU BĒRNU RADOŠĀS DOMĀŠANAS ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠANAI VIZUĀLĀS MĀKSLAS ROTAĻNODARBĪBĀS | 19 |
2.1. | Vesels kā rutks | 21 |
2.2. | Drošības nedēļa | 25 |
2.3. | Drošība uz ceļa | 28 |
2.4. | Gājputni atgriežas | 31 |
3. | PĒTĪJUMS PAR 4 – 5 GADUS VECU BĒRNU RADOŠĀS DOMĀŠANAS ATTĪSTĪBU VIZUĀLĀS MĀKSLAS ROTAĻNODARBĪBĀS | 35 |
3.1. | Pētījumā izmantoto metožu apraksts | 35 |
3.2. | Iegūto datu analīze un interpretācija | 35 |
SECINĀJUMI | 44 | |
LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 45 | |
PIELIKUMI | 46 |
SECINĀJUMI
Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par bērnu radošo domāšanu un tās veicināšanu zīmēšanas nodarbībās, lāva secināt, ka:
1. Radošā domāšana ir veids, kā izraisīt idejas, kuras dažādi var izmantot dzīvē. Radošās domas veicināšanai bieži vien pats svarīgākais ir process, nevis risinājums vai rezultāts. Rezultāts var būt īslaicīga parādība, bet vingrināšanās procesam var būt visa mūža vērtība, kura noderēs dažādās dzīves situācijās.
2. Par radošo domāšanu ir pieejams plašs teorētisko materiālu klāsts, kur dažādi autori sniedz mums plašāku ieskatu par bērnu radošās domāšanas attīstību.
3. Bērnu radošo domāšanu var attīstīt ar daudzveidīgu uzdevumu palīdzību.
4. Bērniem ir svarīgi dot iespēju pašizpausties un veidot radošus darbus pēc saviem ieskatiem.
5. Pirmsskolas skolotājiem ir uzdevums nodrošināt bērniem iespēju darboties radoši, gūstot no tā lietderīgu pieredzi.
6. Vizuālās mākslas nodarbība ir tā, kur bērns var parādīt savu iecerēto, iztēloto savā darbā.
7. Vizuālās mākslas nodarbībā ir iespēja, izmantojot dažādas zīmēšanas tehnikas, attīstīt bērniem radošo domāšanu.
8. Tika izstrādāta un apkopota aktivitāšu programma 4 – 5 gadus veciem bērniem radošās domāšanas attīstības veicināšanai zīmēšanas nodarbībās, un tika secināts, ka bērniem ir jāļauj brīvi izpausties un zīmējot atklāt savu iecerēto, jo tas attīsta bērna radošo domāšanu.
9. Pētījuma sākumā viens no bērniem vairāk zīmēja pēc skolotājas norādījumiem līdz ar ko darba galarezultāts bija zīmēts pēc norādījumiem. Bet pētījuma otrā pusē šis bērns sāka vairāk zīmēt pēc savas ieceres un darbos piezīmēja kaut, ko savu līdz ar, ko darbi bija oriģināli.
10. Pētījuma apkopotie rezultāti liecina, ka pētījuma sākumā bērni vairāk strādāja pēc skolotājas norādījumiem un savos darbos izmainīja tikai nelielas detaļas, bet pētījuma pēdējās divās nedēļās bērni vairāk darbojās radoši, zīmējot savu iecerēto. Tātad, pētījuma apkopotie rezultāti liecina, ka pētījuma izvirzītais mērķis tika sasniegts.
11. Pētījuma fiksētie rezultāti un apkopotie dati liecina, ka bērni pētījuma beigās darbojās radošāk un viņu darbi bija kļuvuši oriģinālāki. Tas liecina, ka tika atbildēts uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem.
…
Mākslas darbu zīmēšana bērniem ir kā jautra rotaļa. Pirmsskolas vecumā bērniem nav mērķis glīts iznākums, bet gan pati darbošanās – ķēpāšanās, spēlēšanās ar krāsām. Bērniem svarīgi ir jaukt krāsas, zīmēt dažādās tehnikās, jo tas rada viņiem interesi darboties. Mazam bērnam, kuram parāda, ka zīmulis atstāj pēdas uz baltās lapas, ir kas jauns, un viņš to grib izmēģināt atkal un atkal. Ļoti bieži bērnu zīmējumi ir redzami ne tikai uz lapas, bet gan uz sienas vai grīdas, tas var nepatikt, bet ar pirmo zīmējumu sākas bērna mākslinieciskā attīstība. Svarīgi ir bērnam ļaut ķēpāties viena un divu gadu vecumā, pretējā gadījumā viņš to darīs vēl četros, piecos gados. Būtiski pirmsskolas vecumā, bērniem ļaut būt radošiem un izpausties savos darbos. Darbā uzmanību pievērsu 4 – 5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas attīstībai zīmēšanas nodarbībās. Mūsdienās bērni vairāk laika pavada pie televizora vai datora un mācās jau no gataviem materiāliem, bet pašu bērnu darbošanās, radošums tiek piemirsts. Vislabāk ir bērnam ļaut darboties pašam patstāvīgi pēc savas vēlēšanās, jo tā viņš ātrāk apgūs un iemācīsies dažādas lietas. Radošā domāšana ir veids, kā izstrādāt jaunas idejas, kuras varēs izmantot dažādās dzīves situācijās, tāpēc bērnus ir svarīgi motivēt individuāli darboties. Iedziļinoties radošas darbības izpētē, pārliecināmies, ka, bērnu radošuma veicināšanā, svarīgi ir ļaut viņiem brīvi, nepiespiesti izpausties savā darbībā. Liela daļa uzdevumu, kuri bērniem tiek piedāvāti, ir jāveic pēc noteiktām prasībām un noteikumiem. Tādi uzdevumi liedz bērniem domāt radoši, iztēloties vai arī fantazēt, kas ir svarīgi pirmsskolas vecuma bērniem.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- 4-5 gadus vecu bērnu radošās domāšanas attīstība vizuālās mākslas rotaļnodarbībās
- 6-7 gadu vecuma bērnu loģiskās domāšanas attīstība matemātikas nodarbībās
-
No viena līdz trīs gadu vecu bērnu attīstības, pašaprūpes, saskarsmes un izglītošanas īpatnības
Реферат15 Медицина, гигиена, анатомия, Педагогика, Социальная работа
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Дипломная для университета45
-
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Bērncentrētas grupas veidošana un tās ietekme uz 3 - 4 gadus vecu bērnu attīstību
Дипломная для университета55
Оцененный!