Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstība pirmsskol...-
Agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstība pirmsskolā ar angļu valodu kā otro valodu
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku pētījumi par valodas attīstību | 7 |
1.1. | Valodas vispārīgs raksturojums | 7 |
1.2. | Valodas raksturojums agrīnās bērnības vecumposmā | 11 |
1.3. | Valodas attīstības iespējas PII ar angļu valodu kā otro valodu | 15 |
Secinājumi par 1. nodaļu | 22 | |
2. | Pedagoģisko paņēmienu izstrāde valodas attīstībai agrīnās bērnības posmā | 24 |
2.1. | Situācijas analīze privātajā PII “X” | 28 |
2.2. | Kritēriju izstrāde valodas attīstības konstatācijai PII ar angļu valodu, kā otro valodu | 30 |
2.3. | Ieteikumu izstrāde pirmsskolas skolotājiem bērnu valodas attīstības veicināšanai | 33 |
Secinājumi par 2. nodaļu | 40 | |
3. | Pētījums par agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstību pirmsskolā ar angļu valodu, kā otro valodu | 41 |
3.1. | Empīriskā pētījuma plāns | 41 |
3.2. | Pētāmās mērķauditorijas apraksts | 42 |
3.3. | Pētījuma metožu izvēles pamatojums un apraksts | 51 |
3.4. | Pētījuma norises apraksts | 52 |
3.5. | Pedagoģiskie paņēmieni agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstības sekmēšanai | 55 |
3.6. | Konstatēto rezultātu analīze un interpretācija | 61 |
Secinājumi par 3. nodaļu | 66 | |
Nobeiguma secinājumi | 67 | |
Priekšlikumi | 69 | |
Literatūra un izmantotie avoti | 70 | |
1.pielikums. | Bērnu angļu valodas attīstības kritēriji | 74 |
2.pielikums. | Bērna valodas attīstības novērojumu lapa | 75 |
3.pielikums. | Toddlers(12 – 24) checklist | 76 |
4.pielikums. | Toddler overall expectations | 77 |
5.pielikums. | Language progress | 79 |
6. pielikums. | Anketas vecākiem valodas attīstības pakāpes konstatēšanai | 80 |
7.pielikums. | Two Year Old Checklist | 82 |
8.pielikums. | Differentiating instruction for a child who is in the silent period | 85 |
9.pielikums. | 2 – 4 Year-olds Language Develoment Assesment Check List | 86 |
Nobeiguma secinājumi
Pētījuma mērķis bija izpētīt agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstības iespējas pirmsskolā ar angļu valodu, kā otro valodu. Lai to sasniegtu, tika izpildīti šādi uzdevumi:
1. Izanalizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par valodas attīstību.
2. Raksturota valodas attīstība agrīnās bērnības vecuma bērniem.
3. Noteikti agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstības vērtēšanas kritēriji.
4. Izstrādāti pedagoģiskie paņēmieni agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstības sekmēšanai.
Pamatojoties uz teorētiskās literatūras studijās gūtajām atziņām par valodas attīstību, pētījuma gaitā tika izvirzīta hipotēze: – agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstība pirmsskolā ar angļu valodu, kā otro valodu būs sekmīgāka, ja:
• bērns valodu apgūs drošā, emocionāli labvēlīgā un atbalstošā gaisotnē;
• tiks izmantoti bērna attīstības līmenim atbilstoši mācību līdzekļi un paņēmieni;
• valodas apguvē tiks izmantotas rotaļas, dziesmas, interaktīvie materiāli;
• bērna vecāki turpinās attīstīt bērna dzimto valodu.
Lai pārbaudītu izvirzītās hipotēzes patiesumu, – tika veikta bērnu dzimtās un angļu valodas attīstības novērtēšana, veicot regulārus novērojumus; izstrādāti dažādi pedagoģiskie paņēmieni bērnu valodas sekmēšanai, kā arī radīta valodas attīstībai labvēlīga vide.
Veicot bērnu novērošanu tika konstatēta mijsakarība starp labvēlīgu, bezstresa atmosfēru un sekmīgu valodas attīstību.
Bērniem, jaunākiem par trīs gadiem ESL attīstība notiek tāpat kā dzimtās valodas attīstība. Viņi vispirms ar valodu spēlējas, rada skaņas, mācās un lieto atsevišķus vārdus un izmanto neverbālas darbības. Šie atsevišķie vārdi rod savu nozīmi ja pieaugušais atbild, paplašina bērna zināšanas par šī vārda nozīmi. Vēlāk bērns šos atsevišķos vārdus apvieno un izveido īsus teikumus
Pētījums pierādīja, ka, lai veicinātu pilnvērtīgu bērnu valodas attīstību, skolotājas valodai jābūt pareizai un intonatīvi bagātai. Bērns šajā vecumā ir atdarinātājs, viņš atdarina visu – gan pozitīvo, gan negatīvo. Nedrīkst aizmirst arī par dzimtās valodas pilnveidi. Šo mērķi var sasniegt tikai sadarbojoties ar vecākiem.
Lai noteiktu bērnu valodas attīstību ESL pirmsskolā, pedagogiem jālieto dažāda veida “check lists” (novērtējumu lapas), jādokumentē bērnu savstarpējās sarunas, kā arī pieaugušā sarunu ar bērnu.
…
- Agrīnās bērnības vecuma bērnu valodas attīstība pirmsskolā ar angļu valodu kā otro valodu
- Bērnu runas attīstība ar rotaļu un spēļu palīdzību vidējā pirmsskolas vecumā
- Pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstība vizuālās mākslas nodarbībās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Дипломная для университета45
-
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Дипломная для университета42
Оцененный! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Дипломная для университета75
Оцененный!