Дипломная
Предпринимательство и право
Страхование
Apdrošināšanas uzņēmuma AAS "BTA" darbības analīze un att...-
Apdrošināšanas uzņēmuma AAS "BTA" darbības analīze un attīstības iespējas
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Apdrošināšanas tirgus raksturojums | 9 |
1.1. | Apdrošināšanas tirgus vēsturiskā attīstība | 9 |
1.2. | Apdrošināšanas tirgus dalībnieki | 12 |
2.2.3. | Produkta cenas politika | 43 |
3. | AAS „BTA” uzņēmuma ārējā un iekšējā vide | 47 |
3.1. | Ārējā vide | 47 |
3.2. | Iekšējā vide | 53 |
3.3. | ASS „BTA” uzņēmuma SVID analīze | 56 |
4. | ASS „BTA” apdrošināšanas darbības attīstības iespējas | 63 |
Secinājumi un priekšlikumi | 71 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 74 |
Ievads
Apdrošināšanai priekšnosacījumi veidojās tālā senatnē līdz ar darba dalīšanu, naturālo apmaiņu, mantisko nevienlīdzību un privātīpašuma rašanos. Gadsimtiem ilgi cilvēki mēģināja pasargāt sevi un savu darbu no nejaušām briesmām. Ar privātīpašuma rašanos radās rūpes par tā saglabāšanu. Īpašumu varēja zaudēt dabas stihijas, ugunsgrēka, laupīšanas vai kāda cita iemesla dēļ.
Dzīves pieredze ilgstošā laika periodā ļāva secināt, ka nelabvēlīgiem notikumiem ir gadījuma raksturs gan telpā, gan laikā, un šo nelabvēlīgo notikumu negatīvās sekas ir nevienmērīgas gan seku smaguma, gan no seku biežuma, gan no seku vietas, gan no seku atkārtošanās u.c. aspektiem. Tas pārliecināja dažādu grupu pārstāvjus, ka tiem ir kopējas intereses - saglabāt vai atjaunot savu īpašumu pēc nelabvēlīgu notikumu iestāšanās, kā sekas varēja būt īpašuma daļēja vai pilnīga zaudēšana. Šo mērķi ierobežotā skaita interesenti varēja sasniegt uz visu apdrošināšanas dalībnieku rēķina, galvenokārt - uz to rēķina, kuri nebija cietuši. Tā radās apdrošināšana - viena no senākajām sabiedrības attiecību kategorijām. Sākotnējā apdrošināšanas forma bija naturālā apdrošināšana, veidojot viegli dalāmu produktu uzkrājumus: graudus, lopbarību u.c. Šādai apdrošināšanas formai bija svarīga nozīme, tomēr tās pielietošanas sfēras bija ierobežotas.
Līdz ar naudas parādīšanos varēja izveidot apdrošināšanas uzkrājumus naudā. Šos uzkrājumus varēja veidot līdz nelabvēlīgā notikuma iestāšanās brīdim. Cietēji pēc kompensācijas saņemšanas varēja iegādāties ne tikai kaut ko analoģisku zaudētajam īpašumam, bet varēja iegādāties pat pilnīgi citas preces. Apdrošināšanas uzkrājumi naudā ļāva paplašināt un pilnveidot apdrošināšanas jomu.
Mūsdienās speciālisti runājot par apdrošināšanu, lieto jēdzienu „apdrošināšanas tirgus” šāds nosaukums izveidojies, jo apdrošināšana ir pakļauta visām piedāvājuma un pieprasījuma likumsakarībām. Apdrošināšana ir tirgus, kur apdrošināšanas devējs - apdrošināšanas sabiedrība, cenšas piedāvāt apdrošināšanas ņēmējam - fiziskām un juridiskam personām - pēc iespējas izdevīgākus noteikukmus, norādot savas saistības gadījumā, ja klientam radušies nelabvēlīgi apstākļi, pret kuriem tas apdrošinājies.
Apdrošināšanas pamatfunkcija ir apdrošināšanas gadījuma iestāšanās rezultātā cietušajām personām kompensēt radušos zaudējumus. Parasti kompensācija tiek izmaksāta no fonda, kuru veido daudzu polišu īpašnieku prēmiju maksājumi. Taču, lai nodrošinātu kompāniju maksātspēju un pasargātu rezerves no izsīkšanas, saņemtās prēmijas ir jāpārvalda profesionālā veidā.
Apdrošināšanas pakalpojums ir svarīga un nozīmīga dzīves sastāvdaļa, kas ietekmē ne tikai ekonomisko situāciju, bet arī veicina uzņēmējdarbību, palīdzot uzņēmējiem uzturēt vēlmi uzņemties risku. Vairāki apdrošināšanas produkti, piemēram, īpašuma apdrošināšana, atbildības par produkta nekaitīgumu apdrošināšana, kredītu apdrošināšana uzņēmumu kreditēšanas gadījumā, ir plānoti tam, lai mazinātu to risku, kas saistīts ar biznesa paplašināšanos un citiem darījumiem. Bez šiem apdrošināšanas produktiem uzņēmēji samazinātu savu aktivitāti iesaistīties jaunos, nezināmos pasākumos, un tiem būtu grūtības saņemt finansējumu minētajām aktivitātēm. Tas samazinātu investīciju apjomu un novestu pie produkcijas izlaides un nodarbinātības krituma ekonomikā. Apdrošināšana palīdz cilvēkiem izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un rūpēties par tuvinieku drošību. Apdrošināšana ir garantija savu līdzekļu drošībai. Pateicoties apdrošināšanai, ģimene vai uzņēmums negadījuma rezultātā kompensējot radušos zaudējumus tā cietīs zaudējumus ievērojami mazāk.
Ar 1998. gada 1. septembri valstī stājās spēkā Latvijas Republikas likums “Par apdrošinšanas līgumu” un “Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likums”. Minētie likumi un saskaņā ar šiem likumiem pieņemtie Ministru kabineta noteikumi sekmē apdrošināšanas tirgus tālāku attīstību un sakārtošanu, ka arī precizē apdrošināšanas sabiedrību un apdrošināšanas ņēmēju savstarpējas attiecības.
Gadu gaitā Latvijas apdrošināšanas tirgus ir mainījies un attīstījies, tas piedzīvo stabilu izaugsmi un katru gadu parakstītās prēmijas un izmaksātās atlīdzības pieaug, arī iedzīvotāji ir kļuvuši izglītotāki, vairāk rūpējoties par savu un savu tuvinieku drošību, darba devēji saviem darbiniekiem iegādājas veselības polises, iedzīvotāji domā par ieguldījumiem nākotnē, nodrošinot laimīgākas vecumdienas. Apdrošināšanas tirgus ir atkarīgs no sabiedrības kopumā, tās izglītotības un uzticēšanās pakāpes. Svarīgi ir panākt, lai sabiedrība saprastu, ka apdrošināšana lielā mērā nosaka ekonomisko stabilitāti un tas ir atkarīgs ne tikai no iedzīvotāju maksātspējas, bet arī no likumdošanas un kontrolējošo struktūru darbības.
Bakalaura darbā tiks pētīta ASS „BTA” apdrošināšanas kompānija, kura ir vien no lielākajām kompānijām Latvijā un 2007. gadā tā realizēja savu 1996. gada izvirzīto mērķi un kļuva par Latvijas lielāko apdrošināšanas kompāniju. Uzņēmums skaidri ir noteicis savus mērķus un aktīvi strādājis pie savu pakalpojumu uzlabošanas, padarot tos vienkāršākus un pieejamākus klientiem. ASS „BTA” svarīgākās vērtības ir darbinieki – kompetenti, uzticami, motivēti un pozitīvi domājoši.
ASS „BTA” veiksmīgi darbojas ne tikai Latvijas tirgū, bet arī Lietuvas un Igaunijas apdrošināšanas tirgos. 2002. gada februārī Latvijas apdrošināšanas uzņēmums ASS „BTA” iegādājās 100% Lietuvas apdrošināšanas uzņēmuma LTB Draudimas akciju un uzsāka biznesu Lietuvā. Tā paša gada martā uzņēmuma nosaukums tika mainīts uz BTA Draudimas. 2006. gada februārī ASS „BTA”, turpinot paplašināt komercdarbības teritoriju, reģistrēja filiāli Igaunijā (BTA Kindlustus Eesti filiaal). Martā tika saņemta atļauja veikt obligāto transporta līdzekļu apdrošināšanu un darbu sāka pirmais ASS „BTA” birojs Tallinā. 2008. gadā Igaunijā darbojas jau septiņas klientu apkalpošanas struktūrvienības. Arī Lietuvā un Igaunijā ir sasniegti rezultāti, tā, piemēram, pavisam īsā laikā ASS „BTA” izdevies nokļūt vadošo Igaunijas apdrošināšanas uzņēmumu vidū. 2008. gadā ASS „BTA” tirgus daļa Igaunijas apdrošināšanas tirgū sasniegusi 4,2%, kas ir divkārt vairāk nekā iepriekšējā gadā (2%)[ 27.].
Ikviena uzņēmuma galvenais mērķis ir gūt peļņu. Lai to sasniegtu tiek izmantoti dažādi līdzekļi, tādi kā veiksmīga mārketinga pasākumu plānošana, darbinieku klasifikācija, tirgus pētīšana, pozitīvā tēla veidošana patērētājos, konkurētspējīga cenas izveidošana un veiksmīga zīmola vadīšana.
Temata aktualitātes pamatojums: ASS „BTA” ir lielākā riska apdrošināšanas sabiedrība Latvijā un lai uzņēmums saglabātu līderpozīcijas, svarīgi ir attīstīties veidojot jaunus produktus, piesaistot jaunus klientus un saglabājot jau esošos. Ņemot vērā vispārējās ekonomiskās situācijas pasliktināšanos autorei bija interesanti analizēt tāda spēcīga apdrošināšanas dalībnieka kā ASS „BTA” uzņēmuma tālāko darbību un attīstības iespējas.
Diplomdarba mērķis – ir veikt uzņēmuma ASS „BTA” darbības analīzi un noteikt ASS „BTA” darbības tālākas attīstības iespējas.
…
Diplomdarba mērķis ir veikt uzņēmuma ASS „BTA” darbības analīzi un noteikt „BTA” tālākās darbības attīstības iespējas.Darbs sastāv no 4 nodaļām. Pirmajā nodaļā aprakstīta un pētīta apdrošināšanas tirgus attīstība, apskatīti Latvijas apdrošināšanas tirgus dalībnieki, un veikta Svid analīze apdrošināšanas tirgum. Otrajā nodaļā tiek raksturota ASS „BTA” darbība apdrošināšanas tirgū, Trešajā nodaļā tiek analizēta ASS „BTA” uzņēmuma iekšējā un ārējā vide - salidzinot konkurentus pēc autores noteiktajiem kritērijiem,izmantots arī M.Portera piecu spēku modelis un veikta uzņēmuma ASS"BTA" SVID analīze izveidojot SVID matricu.Ceturtajā nodaļā pēc iepriekšējās nodaļās apskatītā apkopošanas izstrādā ASS „BTA” attīstības iespējas. Darba nobeigumā tiek izstrādāti secinājumi un priekšlikumi ASS „BTA” darbības attīstībai.
- Apdrošināšanas uzņēmuma AAS "BTA" darbības analīze un attīstības iespējas
- Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
- Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Дипломная для университета72
-
Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
Дипломная для университета31
-
A/s "Cido" darbības analīze, perspektīvas, tendences un dinamika
Дипломная для университета69
-
Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas būtība un darbības principi Latvijā
Дипломная для университета60
-
Apdrošināšanas fondu veidošanas problēmas Latvijā
Дипломная для университета70
Оцененный!