Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
A/s "Parex banka" produktu konkurētspējas novērtējums-
A/s "Parex banka" produktu konkurētspējas novērtējums
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Konkurences teorētiskie aspekti | 10 |
1.1. | Konkurences būtība un uzdevums | 10 |
1.2. | Konkurences politika Latvijā | 12 |
2. | Banku nozares raksturojums Latvijā | 15 |
2.1. | Banku konkurences darbību regulēšanas organizācija Latvijā | 16 |
2.1.1. | FKTK loma banku turpmāko attīstību noteikšanā | 17 |
2.1.2. | Banku darbību regulējošie normatīvie akti | 19 |
2.2. | Banku sektora raksturojums un attīstība | 21 |
2.3. | Konkurence un koncentrācija Latvijas banku sektorā | 26 |
3. | A/S “Parex banka” produktu un pakalpojumu analīze | 29 |
3.1. | Pamatinformācija par uzņēmumu | 30 |
3.2. | A/S “Parex banka” piedāvājumu salīdzinājums ar konkurentiem | 33 |
3.2.1. | Pakalpojumi privātpersonām | 35 |
3.2.2. | Pakalpojumi uzņēmumiem | 46 |
3.3. | A/S „Parex banka” konkurētspējas novērtējums | 50 |
3.3.1. | A/S „Parex banka” darbības galvenie rādītāji 2008.gada 3. ceturksnī | 51 |
3.3.2. | Valsts loma A/S “Parex banka” attīstībā | 56 |
4. | A/S „Parex banka” produktu mārketinga pētījums | 59 |
4.1. | Pētījuma jautājumi | 60 |
4.2. | Pētījumu vākšanas un apstrādes metodes | 60 |
4.3. | Pētījuma rezultātu analīze | 61 |
Secinājumi un priekšlikumi | 67 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 72 | |
Galvojums | 74 | |
Pielikumi | 75 |
Salīdzinot Latvijas ekonomisko stāvokli pirms 15 gadiem ar tagadējo, katrs no mums var apgalvot, ka ekonomiskā izaugsme un iedzīvotāju labklājības līmenis ir ļoti būtiski cēlies un paaugstinājies. Šīs izmaiņas ir izjutis katrs iedzīvotājs, jo cilvēka ikdienas darbība ir saistīta ar finansēm, no kurām mēs katrs esam ļoti atkarīgi. Vienalga vai cilvēka valdījumā ir dažas naudas banknotes vai pāris tūkstošu naudas vienību, mūsu rūpes par naudu vienmēr ir bijušas.
Mūsdienu pasaules valstis nav iedomājamas bez bankām, kurām mēs uzticam savas finanses. Pēdējās desmitgades laikā Latvijā strauji attīstījies banku tirgus un pieaudzis tirgus dalībnieku skaits. Latvijas Republikā banku pakalpojumus sniedz 21 banka un piecas ārvalstu filiāles, kā arī Eiropas Ekonomikas zonas valstīs reģistrētās kredītiestādes vai to filiāles, kas iesniegušas pieteikumu Finanšu un kapitāla tirgus komisijā. Latvijas Bankā reģistrētas arī četrpadsmit elektroniskās naudas institūcijas un trīs naudas tirgus fondi. Šāda dinamiska tirgus attīstība sekmē konkurences pieaugumu attiecībā uz bankas tirgus sadali.
Pēdējie Latvijas Komercbanku asociācijas dati liecina, ka 2008. gada 3.ceturksnī 26 Latvijas komercbanku aktīvi tika palielināti par 893,4 milj. latu apjomā, kas ir par 4,1% vairāk nekā iepriekšējā gadā (sk. pielikumu Nr.1). Sakarā ar to, palielinās konkurence starp bankām šo līdzekļu piesaistīšanai, lai turpmāk izmantotu to savā komercdarbībā, kas galu galā izpaužas peļņas izaugsmē.
Bankas strādā nežēlīgas konkurences apstākļos it īpaši tagad, kad katrai no bankām ir jācenšas, finanšu krīzes dēļ, izdzīvot un būt stiprākai par pārējiem. Līdz ar to, bankas konkurētspējas analīzei ir liela nozīme, lai novērtētu reālas bankas iespējas.
Bankas, kā arī jebkura cita uzņēmuma, darbības stabilitāti tirgū atspoguļo vairāki faktori. Tie būs finanšu rādītāji (likviditāte, kapitāls un rezerves, aktīvi u.c.), klientu uzticība, bankas reputācija, sadarbības partneri u.c. Šo visu faktoru kopums uzrāda uzņēmuma konkurētspēju.
Lai ieinteresētu klientu – produktu vai pakalpojumu pircēju, bankai ir jāpiedāvā jaunus produktus un pakalpojumus, kuriem būtu priekšrocības, salīdzinot ar esošiem.
Tāpat bankas konkurētspēja ir atkarīga no politiskās stabilitātes reģionā/valstī, valsts ekonomikas attīstības, kā arī no tādiem, kā sabiedriskais viedoklis un medijos publicētiem rakstiem.
Banku, kā arī citu uzņēmumu vadībai, ir ļoti svarīgi zināt sava uzņēmuma konkurētspēju. Tas dod iespēju vadītājiem pieņemt pareizus lēmumus, lai nepieļautu produkta vai pakalpojuma pārdošanas apjoma samazināšanu, un ar to sava uzņēmuma peļņas samazināšanu.
Šajā diplomdarbā ir apskatīta bankas konkurence kredītu sfērā, kā arī tādu produktu pieprasījums, kā maksājumu kartes, noguldījumi, regulārie maksājumi, attālinātie pakalpojumi un daži citi.
Darba autora diplomdarba tēma ir Akciju Sabiedrības „Parex banka” produktu konkurētspējas novērtējums. Šo tēmu autors izvēlējas tāpēc, ka šobrīd banku darbība ir cieši saistīta un atkarīga no iedzīvotāju ikdienas aktivitātēm. Kā arī tāpēc, ka finanšu krīzes dēļ, šīs bankas darbība ir atkarīga no klientu uzticības ne tikai A/S „Parex banka”, bet arī Latvijas Republikas valdībai.
Autora pastāvīgā darba vieta ir A/S „Parex banka”, ieņemamais amats ir internetbankas klientu apkalpošanas pārzine.
Latvijas valdība 2008. gada 8.novembrī spērusi pasaulē jau aprobētu soli, pārņemot savā īpašumā banku - otru lielāko komercbanku A/S „Parex banka", kas vērtējams atzinīgi, jo nodrošinās lielāku Latvijas finanšu sistēmas stabilitāti.
Latvijas valdība un Latvijas Banka nolēma atbalstīt A/S „Parex banka", kas šogad 10.novembrī kļuva par valsts īpašumā esošās „Latvijas Hipotēku un zemes bankas" meitas sabiedrību, ar likviditāti. …
2008. gada novembra sākumā ir risinājies viens no nozīmīgākajiem notikumiem A/S „Parex banka” jaunāko laiku vēsturē. Šī banka 10. novembrī, ņemot vērā sarežģīto situāciju pasaules finanšu tirgos, ir pārņemta valsts īpašumā. Šajā diplomdarbā ir izanalizēta banku sektora konkurētspēja, faktori, kas to ietekmē un valsts loma banku darbībā. Diplomdarba mērķis ir izstrādāt secinājumus par A/S „Parex Banka” vietu finanšu tirgū, novērtēt konkurētspēju starp citām bankām Latvijā, piedāvāt priekšlikumus A/S „Parex Banka” konkurētspējas paaugstināšanai, izpētot Latvijas banku nozares attīstību pēdējos gados. Lai īstenotu izvirzīto mērķi darba autors izanalizēja situāciju Latvijas banku nozarē un Latvijas konkurences politikā, izpētīja banku nozares attīstību Latvijā, kā arī salīdzināja dažus no svarīgākajiem Latvijas banku produktiem un pakalpojumiem. Darba autors veica A/S „Parex banka” mārketinga pētījumu, kas ļāva noteikt šīs bankas piedāvāto produktu stiprās un vājas puses, kā arī patērētāju vēlmes pret bankas produktu pilnveidošanu. Šī pētījuma rezultāti var būt izmantoti A/S „Parex banka” jaunu produktu izstrādē un esošo produktu kvalitātes uzlabošanā. Pamatojoties uz veikto pētījumu rezultātiem, darba autors izdarīja secinājumus un izstrādāja priekšlikumus bankas turpmākās darbības uzlabošanai. Darbs ir aizstāvēts uz 8.
- A/s "Parex banka" produktu konkurētspējas novērtējums
- Privātpersonu kreditēšanas politika a/s "Aizkraukles banka"
- Uzņēmuma – kredītņēmēja finanšu stāvokļa novērtējums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!A/s “Parekss-banka” korporatīvā tēla veidošana starptautiskajā līmenī
Дипломная для университета51
-
A/S "Parex banka" kredītpolitika
Дипломная для университета71
-
Konkurētspējas paaugstināšanas iespējas mašīnbūves un metālapstrādes nozares uzņēmumā ES ietvaros
Дипломная для университета77
-
“RSK apdrošināšanas” AS produktu raksturojums un to konkurētspējas attīstības novērtējums apdrošināšanas nozarē
Дипломная для университета67
-
Privātpersonu kreditēšanas politika a/s "Aizkraukles banka"
Дипломная для университета61