SECINĀJUMI
Izstrādājot bakalaura darbu, darba autos iepazinās ar teorētiskajām atziņām par 11-13 gadu skolēnu vecumposma īpatnībām, ātruma īpašības attīstīšanas iespējām šajā vecumposmā, apkopoja ātrumu attīstošos vingrojumus. Praktiski tika pielietota vingrojumu kopa uz pusaudžu ātruma attīstību. Veicot pedagoģisko pētījumu un apkopojot pētījuma laikā gūtās atziņas, tika secināts:
1. Pusaudžu vecumposms cilvēka attīstībā ir viens no nozīmīgākajiem, skolēns intensīvi attīstās gan fiziski, gan psiholoģiski un garīgi. Tas ir laika posms, kad bērns veidojas par pieaugušu cilvēku.
2. Lai attīstītu 11 – 13 gadu vecu pusaudžu ātruma īpašības, pedagogam labi jāpārzina šī vecumposma īpatnības. Šajā vecumā skolēnam nozīmīga kļūst pašapliecināšanās vajadzība. Pusaudžu attīstībā ir kopējas tendences, kas izriet no vecumposma īpatnībām, bet katram pusaudzim ir savs individuāls attīstības temps.
3. Ātruma īpašība ir viena no visgrūtāk attīstāmajām fiziskajām īpašībām, jo pat mērķtiecīgi organizētā treniņa procesā ātruma kopējais pieaugums ir ap 25% no sākotnējā līmeņa. Racionālākai un pilnvērtīgākai ātruma attīstībai tiek izmantotas atkārtojuma, sacensību un rotaļu metodes.
4. Plānveidīgi pielietojot sporta stundās speciāli izstrādātās ātruma attīstošās vingrojumu kopas, 6.klases skolēniem tiek uzlabotas visas ātruma izraisīšanas formas.
5. Pedagoģiskā pētījuma rezultāti pierādīja, ka ātruma attīstīšana 6.klases skolēniem sporta stundās sasniedzama, kompleksi pielietojot gan speciālos ātruma vingrojumus, gan papildus attīstot spēku un lokanību.
…