-
Autoceļa rekonstrukcija
Дипломная43 Строительство и строительные работы, Коммуникации, транспорт, связь
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Autoceļu veicamo darbu pamatojums | 5 |
2. | Autoceļu projektēšana | 6 |
2.1. | Ceļa trase, garenprofils | 6 |
2.2. | Ceļa segas konstrukcijas | 7 |
2.3. | Ģeodēzija | 11 |
2.4. | Ūdens novades sistēmas | 13 |
2.5. | Ceļu aprīkojuma raksturojums | 17 |
2.6. | Veicamo darbu saraksts un apjomi | 19 |
3. | Palīgražošana | 22 |
3.1. | Asfaltbetona ražošana | 22 |
3.2. | Dolomīta šķembu ieguve | 24 |
3.3. | Smilts ieguve | 24 |
4. | Būvdarbu organizēšana | 25 |
4.1. | Rekonstruējamā objekta raksturojums | 25 |
4.2. | Nosacījumi būvdarbu veikšanai | 26 |
4.3. | Rekonstrukcijas sagatavošanas darbi | 28 |
4.4. | Darba programma | 34 |
4.5. | Būves nodošana ekspluatācijā | 35 |
4.6. | Vides un darba aizsardzība | 36 |
Secinājumi | 40 | |
Izmantotās informācijas avoti un normatīvi | 41 | |
Pielikumi | 43 |
Diplomdarba mērķis ir izpētīt un pamatot rekonstrukcijas nepieciešamību, iepriekš minētajam, konkrētam ceļa posmam un izstrādāt tehnisko projektu, kā arī izstrādāt darba izpildes grafiku, darba izpildes laika grafiku un veicamo darbu izmaksu grafiku.
Diplomdarba mērķa ietvaros analizēt un raksturot galvenos jēdzienus kā: ceļa trase, garenprofils, ceļa segas konstrukcijas, ģeodēzija, ūdens novades sistēmas, ceļu aprīkojums. Darba nobeigumā sniegt savu novērtējumu un priekšlikumus autoceļu rekonstrukcijas problēmām Latvijā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi nepieciešams veikt sekojošus uzdevumu:
Izpētīt un raksturot palīgražošanas specifiku
Analizēt būvdarbu organizēšanu
Raksturot nosacījumus būvdarbu uzsākšanai
Noskaidrot ceļu būvniecības un rekonstrukcijas tiesisko regulējumu
Analizēt un pētīt statistikas datus, publikācijas presēm, Internetā, speciālo literatūru, Autoceļu specifikāciju.
1.AUTOCEĻA VEICAMO DARBU PAMATOJUMS
Saskaņā ar LR likumdošanu, ja pamatojums izstrādāts mākslīgajām būvēm, tad veicamo darbu pamatojumā ietilpst:
kustības perspektīvās intensitātes un paredzamo būvju nozīmes novērtējums; mākslīgo būvju variantu tehniski ekonomiskais novērtējums;
mākslīgo būvju un to pieeju galveno tehnisko parametru novērtējums un pamatojums (visiem variantiem);
galveno darbu apjoma novērtējums;
atsavināmo zemju apjoms un saskaņojums;
kapitālieguldījumu ekonomiskās efektivitātes aprēķins;
visefektīvākā mākslīgās būves būvniecības vai rekonstrukcijas varianta izvēles pamatojums;
būvprojekta ekoloģiskais novērtējums;
rekomendācijas turpmākajām projektēšanas stadijām.1 …
Krīzes situācijā ceļu rekonstrukcijai, uzturēšanai un būvniecībai, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, gandrīz par 30% sarukuši apjomi nepietiekamā finansējuma dēļ. Līdz ar to nav iespējama ceļu uzturēšana atbilstošā kvalitātē. Tā kā ceļu būvniecība ļoti veiksmīgi šogad plāno piesaistīt ES naudas līdzekļus, iespējams, ka sāks trūkt kvalificēta darbaspēka, kas krīzes dēļ darbu celtniecībā atradis ārvalstīs, vai arī būs pārkvalificējies. Procentuāli vislielākais Latvijā nelegāli nodarbināto, 2010. gadā atklāts būvniecībā, tas nozīmē, ka darba devējs, gan pats darba ņēmējs nemaksā nodokļus, radot valstij lielus zaudējumus. Būtu nepieciešamas atjaunot likvidēto autoceļu fondu. Bez tam, valsts pārvalde varētu piedomāt pie tā, ka nepieciešams palielināt ceļu kvalitātes inspektoru skaitu Latvijas valsts ceļu laboratorijā, jo svarīgi ir nodrošināt pieejamo resursu kvalitatīvu apgūšanu. Akcīzes nodoklis par degvielu, kas faktiski jāuztver kā mērķa maksājums ceļu kvalitātes nodrošināšanai, netiek pilnībā novirzīts ceļu nozarē, bet nokļūst valsts kopējā budžetā un kalpo citu, aktuālu reformu veikšanai. Ceļu sakārtošanai atvēlēto budžetu Latvijā, citu valstu kontekstā, – Igaunija un Lietuva, Skandināvijas valstis – ceļu būvniecībai un labošanai tērē divas reizes vairāk finansu līdzekļu, lai gan ceļu kopgarums tur ir īsāks kā Latvijā. Autors iesaka valsts vadībai piedomāt, kā mainīt ceļu uzturēšanai paredzētā finansējuma modeli. Lai attīstītu ekonomisko situāciju arī tālākajos valsts reģionos, nepieciešami labi, kvalitatīvi ceļi. Ja nav ērtu piebraucamo ceļu, tad nav ekonomiska pamatojuma veidot uzņēmumus, attīstīt ražošanu, tirdzniecību utt. šajos rajonos. Pašreiz, ievērojamākā daļa ekonomiskās darbības galvenokārt, koncentrēta lielākajās pilsētās, sevišķi Rīgā, bet pārējā Latvijas daļa cīnās ar bezdarbu.
-
Autoceļa rekonstrukcija
Дипломная43 Строительство и строительные работы, Коммуникации, транспорт, связь
-
Nekustamā īpašuma tirgus attīstība Latvijā
Дипломная87 Недвижимость, Строительство и строительные работы
-
Ventspils ostas nozīme Latvijā kā Baltijas reģiona tranzītvalstī
Дипломная58 Коммуникации, транспорт, связь, Бухгалтерия, Экономика
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Transporta nozares novērtējums un attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета67
-
Latvijas Republikas tranzītpakalpojumu tirgus analīze
Дипломная для университета52
-
Kravu un pasažieru pārvadājumu organizācijas pilnveidošana VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga""
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Kanalizācijas sistēmas attīstības problēmas Jelgavas pilsētā
Дипломная для университета86
-
Liepājas lidostas attīstības perspektīvu tehniski – ekonomiskais novērtējums
Дипломная для университета75
Оцененный!