Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:739035
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.09.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 24 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums    7
2.  Agresija    9
2.1.  Agresivitātes jēdziens    9
2.2.  Agresijas tipi un veidi    10
2.3.  Agresivitātes cēloņu raksturojums    11
2.4.  Bērnu agresivitātes cēloņi un izpausmes    12
3.  Pirmsskolas vecuma bērna agresivitātes mazināšanas iespējas    20
4.  Rotaļu terapijas nozīme bērna agresijas mazināšanā    22
5.  Bērnu agresivitātes praktiskā izpēte tā rezultātu apkopojums un analīze    25
5.1.  Bērnu agresivitātes izpēte dažādās situācijās    25
5.2.  Vecāku anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze    33
5.4.  Pedagogu anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze    43
  Secinājumi    49
  Izmantotā literatūra    51
  Pielikumi    53
Фрагмент работы

1. Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums

Šīs nodaļas ietvaros tiks apskatīts pirmsskolas vecumposmu bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums, jo tas pēc bakalaura darba autores domām palīdzēs izprast bērna attīstību katrā vecumposmā. To ir svarīgi zināt, lai izprastu bērnu agresivitātes cēloņus un mazināšanas iespējas.
V. Golubina raksta, ka pirmsskolas periods vecumā no 3 līdz 7 gadiem ir ļoti svarīgs posms bērna attīstībā. Sākas bērna virzīšanās no tiešās darbīgās uztveres uz verbāli abstraktās domāšanas sākumiem. Psihiskā attīstība ir cieši saistīta ar galvas smadzeņu garozas regulējošās spējas pieaugumu. Bērna psihē notiek straujas pārmaiņas. Sajūtu – taustes, garšas, dzirdes, redzes un ožas – uztvere veidojot jēdzienus, tie savukārt veido priekšstatus. Pastiprināti attīstās iztēle un domāšanas pamatformas. Bērns pakāpeniski virzās uz loģiski verbālo domāšanas veidu.
4 – 5 gadu vecumā uzvedība vēl ir ļoti pretrunīga. Bērna ietiepība un vēlme būt patstāvīgam ir liela, bet nav vēl pilnīgas izpratnes par cēloņiem un sekām. Bērns šajā posmā ir ļoti viegli ietekmējams, viņu vada izziņas vēlme.
Kad bērnam paliek pieci gadi, viņa dzīvē iestājas ievērojamas pārmaiņas. Praktiski ir noslēdzies skaņu apguves periods. Bērns ir daļēji apguvis gramatiski pareizu runu. Šis ir īpašs posms pirmsskolas vecuma bērna dzīvē, sākas intensīva bērna sagatavošana skolas gaitām.
Kritiska attieksme pret sevi kā darītāju bērnā veidojas ap 5-6 gadu vecumu, kad viņš savu darbību un tās rezultātus sāk saistīt ar sevi, savām personīgajām īpašībām un darbības motīviem (5;119 – 122).
T. Likona raksta, ka pirmsskolas vecumā bērniem mainās arī savstarpējās attiecības ar vienaudžiem. Pirmsskolas vecuma bērniem vairs nepietiek tikai ar „mierīgām kaimiņattiecībām” ar citiem bērniem. Rodas vēlēšanās rotaļāties ar visiem bērniem. Prieks par kopējo darbību rada jaunas attiecības bērna vidū.
Pirmsskolas vecuma bērnu interesē ne tikai priekšmets pats par sevi. No 3 – 7 gadus veci bērni vēlas uzzināt arī tā uzbūvi, nozīmi, izmantošanas veidu un izcelsmi. Iemesls, kas liek pirmsskolas vecuma bērnam manipulēt ar priekšmetiem, ir izziņas intereses.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация