Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Bērnu sociālās atstumtības mazināšanas iespējas sākumskolā-
Bērnu sociālās atstumtības mazināšanas iespējas sākumskolā
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija latviešu val. | ||
Anotācija angļu val. | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Sociālās pieņemšanas vajadzība viena no cilvēka saskarsmes pamatvajadzībām | 7 |
2. | Jaunākā skolas vecuma bērna saskarsmes raksturojums un problēmu risināšana | 13 |
2.1. | Bērna rakstura īpašības un fiziskie dotumi | 13 |
2.2. | Pedagogu un vecāku attieksme pret bērnu | 25 |
2.3. | Attiecības ar vienaudžiem un socializācijas sekmēšana | 30 |
3. | Pētījums par sociālo atstumtību sākumskolas 2. klasē | 38 |
3.1. | Klases raksturojums | 38 |
3.2. | Pētījuma metožu izvēles pamatojums un norises apraksts | 38 |
3.3. | Iegūto rezultātu analīze un interpretācija | 39 |
3.3.1. | Aptaujas rezultāti par skolēnu savstarpējām attiecībām klasē | 39 |
3.3.2. | Skolas vides pedagoģisko vērojumu analīze | 44 |
3.3.3. | Pārrunas ar klases audzinātāju par sociālās atstumtības iespējamību klasē | 47 |
3.4.4. | Skolotāja prakstiskā darbība ētisko vērtību sekmēšanā un savstarpēji pozitīvu attiecību veidošanā starp skolēniem | 49 |
Secinājumi | 58 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 59 | |
Pielikumi | 62 |
Secinājumi
1. Zems skolēna pašnovērtējums un paštēls var novest pie atstumšanas jeb mobinga. Bērnam zems pašnovērtējums var izveidoties: ja bērns tiek izsmiets citu bērnu vidū izskata dēļ, ja bērns ir bikls, ir zemas intelektuālās prasmes, un ir atšķirīgs sociālais
2. No personības attīstības pakāpes, kultūras, ētikas un morāles ir atkarīgs tas attieksmju līmenis, kurš tiks realizēts pret otru cilvēku.
3. Neapmierinātās vajadzības ir spēcīgākais cilvēku uzvedības motīvs.
4. Ģimenei ir svarīgākā loma bērna socializācijā. Savstarpēja cieņa ir svarīga veiksmīgas sadarbības veidošanā.
5. Skolēnu attieksmi pret notikumiem un parādībām, viņu uzvedību un rīcību ietekmē gan skolas fiziskā vide, gan psiholoģiskais klimats - savstarpējās attiecības skolā, kā arī iespējas aktīvi darboties, apliecināt sevi.
6. Skolas loma ir ne tikai mācīt tādas zināšanas kā matemātiku, latviešu valodu un vēsturi, bet arī audzināt toleranci, savstarpējo sapratni, labestību un spēju veidot attiecības un pieņemt cilvēkus ar dažādiem uzskatiem un sociāliem apstākļiem.
7. Veicot pētījumu Valmieras „X” sākumskolas 2. a klasē autore secināja, ka klasē nav novērojama bērnu sociālās atstumtības problēma, arī paši bērni atzīst, ka klasē nevalda sociālā atstumtība. Bērnu savstarpējās attiecības klasē ir vērtējamas kā draudzīgas.
8. Šajā klasē ir puišu grupa, kas veic verbālo mobingu, taču tas netiek vērsts pret vienu konkrētu bērnu pastiprināti.
9. Bērna vēlmi labprātīgi norobežoties no pārējiem bērniem, nevajadzētu saistīt ar mobinga pazīmi. Skolēnu galvenā uzticības persona ir viņu vecāki.
10. Pēc autores domām galvenais iemesls, kādēļ konkrētajā klasē nevalda sociālās atstumtības risks ir klases audzinātājas attieksme pret darbu un skolēniem, skolotājai nav mazsvarīgas skolēnu savstarpējās attiecības klasē. Ja klasē tiek novērotas nesaskaņas, tās nekavējoties tiek risinātas iesaistot visus skolēnus.
…
Mūsdienās aizvien vairāk skolā rodas dažādi konflikti un domstarpības. Konflikti veidojas gan starp skolēniem, gan starp skolēniem un pedagogiem. Lai nodrošinātu skolēnu drošību mācību stundu laikā, šī gada 21. maijā LR Izglītības un zinātnes ministrija pieņēma grozījumus noteikumos par „Kārtību kādā nodrošināma izglītojamo drošība izglītības iestādēs un to organizētajos pasākumos”. Grozījumi paredz, ka gadījumā, ja pedagogs konstatē, ka izglītojamais ar savu agresīvo uzvedību apdraud savu un citu bērnu drošību, viņš informē izglītības iestādes vadītāju. Brīžos, kad agresīvie bērni apdraudēs citus, skolas vadībai būs tiesības skolēnam nodrošināt mācību procesu atsevišķā telpā. Šādus grozījumus bija nepieciešams veikt, jo agresīvo skolēnu vecāki atsakās sadarboties ar skolu un neatzīst bērna problēmu. Vecāki visbiežāk konfliktos vaino citus bērnus, citu bērnu vecākus un pedagogus. Līdz ar to šie bērni arī nesaņem viņiem vajadzīgo palīdzību. (Pētersone, 2013, skatīts 27.05.2013)
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Дипломная для университета45
-
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Дипломная для университета55
Оцененный!