-
Biedrība "Māmiņu klubs" kā vecāku kopiena
Nr. | Название главы | Стр. |
ATTĒLU SARAKSTS | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | JĒDZIENA „KOPIENA” KONCEPTUALIZĀCIJA | 8 |
2. | BIEDRĪBA „MĀMIŅU KLUBS” | 25 |
3. | BIEDRĪBA „MĀMIŅU KLUBS” KĀ VECĀKU KOPIENA | 32 |
3.1. | Pētījuma metodoloģija | 32 |
3.2. | Biedrības „Māmiņu klubs” kopienas pazīmes | 35 |
3.3. | Biedrība „Māmiņu klubs” kā interešu, prakses un virtuālā kopiena | 45 |
SECINĀJUMI | 63 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 65 | |
GALVOJUMS | 69 | |
PIELIKUMI | 70 |
SECINĀJUMI
1. „Māmiņu klubs” darbībā parādās galvenās kopienas pazīmes, kas raksturo to kā kopienu. Galvenās pazīmes, kas raksturo kopienu ir cilvēku savstarpējā mijiedarbība, kopējas intereses un kopēji risināmas problēmas.
2. „Māmiņu klubs” kā kopienas organizācijas, sabiedrībai sniedz atbalstu tādām vajadzībām, kas sekmē vecākiem ar bērniem draudzīgas vides izveidi.
3. Māmiņu klubs”, kopienu organizācijā parādās interešu, prakses un virtuālā kopiena. Tai ir visas raksturojošās pazīmes, kas raksturo šīs kopienas. Kopienas, savā starpā sajaucoties, veido jaunas kopienas ar līdzīgiem mērķiem. Iedvesmojoties no pirmā „Māmiņu kluba” Rīgā, daudzās Latvijas pilsētās ir izveidojušies „Māmiņu klubi” ar līdzīgiem mērķiem.
4. Interešu kopiena ir cilvēku kopiena, kuru vieno interese par vienu tematu.Vecāki piedalās kopienas darbībā, apmainoties ar informāciju, gūstot atbildes vai risinājumus uz personīgiem jautājumiem un problēmām. Tie visbiežāk iegūst sev nepieciešamo informāciju, neiesaistoties diskusijās.Vecāki visbiežāk iesaistās interešu kopienā līdz brīdim, kad bērns ir sasniedzis trīs gadu vecumu.
5. Prakses kopienas attiecas uz sociālās mācīšanās procesu, kad cilvēki ar kopējām interesēm kādā jomā vai jautājumā ilgāku laiku sadarbojas, lai apmainītos ar idejām, rastu risinājumus un sekmētu inovācijas procesu attīstību. Māmiņu klubam ir stabili izveidota cilvēku grupa, kuras pamatā ir regulāra mijiedarbība.
6. Izpaltītākais kopienas veids ir virtuālās kopienas. Tajās vecāki var piedalīties neatkarīgi no ģeogrāfiskās atrašanās vietas.Virtuālā kopiena ir sociālais tīkls personām, kas, izmantojot informācijas komunikācijas tehnoloģijas, mijiedarbojas, lai īstenotu savstarpējās intereses, uzdevumus vai mērķus.
7. „Māmiņu klubs” sabiedrībā apmierina tādas vajadzības kā vietu, kur satikt līdzīgi domājošus cilvēkus ar līdzīgām interesēm. …
Ilze Čečina. Bakalaura darbs: BIEDRĪBA „MĀMIŅU KLUBS” KĀ VECĀKU KOPIENA. Jelgava, 2015. - (67 lpp., 2 att., 34 bibliogrāfiskie nos., 7 pielikumi). Mūsdienās jaunajiem vecākiem ir nepieciešams izglītoties. Viena no tādām vieta ir biedrība „Māmiņu klubs”, kur var gūt pieredzi, zināšanas un jaunus kontaktus. Pētījuma mērķis ir izpētīt biedrību „Māmiņu klubs” kā interešu, prakses un virtuālā kopienu. Pētījumā izvirzītie uzdevumi: Apkopot informāciju par „Māmiņu klubs” rašanos un biedrības Jelgavas „Māmiņu klubs” darbību. Apkopot atbilstošas socioloģiskās teorijas un noformulēt jēdzienus: kopiena, interešu kopiena, prakses kopiena, virtuālā kopiena un izpētīt kādas ir atšķirības starp šīm kopienām. Analizēt kā „Māmiņu klubs” darbojas kā interešu, prakses un virtuālā kopiena.
- Biedrība "Māmiņu klubs" kā vecāku kopiena
- Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības attīstību
- Vecāku šķiršanās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
Дипломная для университета50
-
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Дипломная для университета40
Оцененный! -
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Дипломная для университета52
Оцененный! -
Priekšstati par profesijas izvēli no vecāku un bērnu pozīcijām
Дипломная для университета46
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Дипломная для университета109
Оцененный!