Дипломная
Предпринимательство и право
Туризм
Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumosNr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tūrisma produkts, cena un tās ietekmējošo faktoru analīze | 11 |
1.1. | Cenas definīcija un tūrisma produkta būtība | 11 |
1.2. | Cenu veidošanas iekšējie ietekmējošie faktori | 17 |
1.3. | Cenas un pieprasījuma elastības noteikšana | 22 |
1.4. | Valsts cenu regulācija un to veidošanas ārējie ietekmējošie faktori | 26 |
2. | Cenu politikas mērķi, metodes, stratēģija un taktika | 31 |
2.1. | Cenu veidošanas mērķu un metožu analīze | 31 |
2.2. | Cenu veidošanas stratēģijas | 43 |
2.3. | Taktiskas cenu politikas pasākumi | 47 |
2.3.1. | Cenu diferencēšana un atlaides | 47 |
2.3.2. | Maksājumu noteikumi starpniekiem un klientiem | 50 |
3. | Cenu politikas realizēšana Latvijas tūrisma uzņēmumos | 54 |
4. | Latvijas tūrisma attīstības tendences un prognozes | 75 |
4.1. | Latvijas tūrisma nozares nozīmīgums un attīstības priekšnoteikumi | 75 |
4.2. | Latvijas izredzes ienākošajā un izejošajā tūrismā | 80 |
4.3. | Tūrisma un atpūtas industrija Jūrmalā | 86 |
4.3.1. | Tūrisma attīstības tendences Jūrmalā | 87 |
4.3.2. | Jūrmalas viesnīcu piedāvāto pakalpojumu cenu analīze | 89 |
Secinājumi un priekšlikumi | 93 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 101 | |
Pielikumi | 103 |
TŪRISMA PRODUKTS, CENA UN TĀS IETEKMĒJOŠO FAKTORU ANALĪZE
Cenu veidošanas metodes, stratēģijas un taktika ir līdzīgas kā tirdzniecības, tā arī tūrisma uzņēmumos, taču ir savas atšķirības, kuras nosaka specifiskie tūrisma produkti, tamdēļ, pēc autores domām, pirmām kārtām jāsniedz darbā tūrisma produkta specifisko īpatnību raksturojums, pirms tam noformulējot arī cenas būtību un funkcijas.
Cenu politikā vienmēr risināmas trīs problēmas, proti, kā noteikt sākotnējo cenu, kā to modificēt pēc zināma laika, kā reaģēt, ja konkurents maina precei cenu. Pirms tiek izstrādāta cenu veidošanas stratēģija, uzņēmumam jāanalizē visi faktori, kas varētu ietekmēt lēmumu. No uzņēmējdarbības viedokļa cenas nosaka balstoties uz produkcijas pašizmaksu, izmaksām un peļņas pieskaitījuma likmi, taču ievadā autore atrunāja, ka darbā vairāk tiks pievērsta uzmanība tādiem faktoriem kā tirgvedības mērķi, likumdošana un valsts politika, pieprasījuma elastīgums. Katram autoram ir savi ieskati par primārajiem un pakārtotajiem faktoriem, kas būtu jāanalizē uzņēmumam. Kā galvenie ietekmējošie faktori tiek minēti patērētāji, valsts, starpnieki, konkurenti, pieprasījums, izmaksas.
Īpaša uzmanība šajā nodaļā tiek pievērsta cenu elastīguma teorijai, jo, pēc autores domām, tā ir īpaši svarīga ikvienam, kas strādā uzņēmuma produktu cenu noteikšanā. Ir grūti aprēķināt to, kādu produkta vai pakalpojuma pieprasījumu uzņēmums var prognozēt pie dažādām cenām, daudzi tam nevelta vajadzīgo uzmanību, taču šodien profesionālākās firmas iztērē daudz laika, lai precīzāk noteiktu, kādu iespaidu izmaiņas produkta cenā atstās uz pieprasījumu.
1.1. Cenas definīcija un tūrisma produkta būtība
Ekonomiskajā literatūrā cenai un cenu politikai tiek dotas daudzas dažādas definīcijas. Angļu autors Filips Kotlers cenu raksturo: „kā naudas daudzumu, ko maksā par preci, vai plašāk, tā ir vērtību summa, ko patērētājs atdod vai apmaina atlīdzības veidā par iespēju iegūt produktu vai saņemt pakalpojumu. Cena – tas ir viss mums apkārt” [32,406].
Latviešu autori Valērijs Praude un Jakovs Beļčikovs dod sekojošu cenas definīciju: ”Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu”[19,373].
…
Saturs: tūrisma produkts, cena un tās ietekmējošo faktoru analīze;Cenu politikas mērķi, metodes, stratēģija un taktika; Cenu politikas realizēšana Latvijas tūrisma uzņēmumos;Latvijas tūrisma attīstības tendences un prognozes.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Dabas resursu izmantošana tūrismā Valmieras rajonā
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas muitas politika, tās darbības izvērtēšana un attīstība
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Дипломная для университета68
-
Nodokļu politika Latvijā, tās darbības efektivitāte un analīze
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Дипломная для университета63
-
Nodokļu aplikšanas problēma kā Latvijas integrācijas Eiropas Savienībā faktors
Дипломная для университета85