Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:217036
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.05.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 30 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  AHHOTAЦИЯ    5
  IEVADS    6
1.  MUITAS POLITIKA UN TĀS ATTĪSTĪBA    11
1.1.  Muitas jēdziens un funkcijas    11
1.2.  Muitas politikas veidojošie faktori un loma valsts ekonomikā    12
1.2.1.  Muitas politikas raksturojums    12
1.2.2.  Iekšējie faktori    17
1.2.3.  Starptautiskie faktori    20
1.3.  Muitas politikas realizācija    21
1.3.1.  Muitas tarifi un tarifu politika    21
1.3.2.  Preču aprakstīšanas un kodēšanas harmonizētā sistēma    26
1.3.3.  Ārpustarifu (netarifu) ierobežojumi    28
2.  MUITAS ADMINISTRĒŠANA    30
2.1.  Muitas organizatoriskā struktūra    30
  VID ģenerāldirektors    31
  Juridiskā daļa    33
  Tarifu daļa    33
  Resursu daļa    33
  Iekšējā audita daļa    33
  Kontroles daļa    33
  Muitas laboratorija    33
2. 2.  Muitas kontrole    36
2.2.1.  Tehniskais nodrošinājums    36
2.2.2.  Personāls un tā izglītošana    39
2.2.3.  Cīņa pret korupciju    45
3.  MUITAS DIENESTA TIESISKAIS NODROŠINĀJUMS LATVIJAS REPUBLIKAS LIKUMDOŠANĀ    47
3.1.  Muitas darbību reglamentējošie likumi    47
3.2.  Latvijas Republikas institūciju normatīvie dokumenti    58
3.3.  Starptautiskie normatīvie akti    61
4.  MUITAS DIENESTA DARBA MODERNIZĀCIJA    65
4.1.  Muitas modernizācijas programma    65
4.2.  Informācijas tehnoloģija    68
4.2.1.  Muitas procedūru kompjuterizācija    68
5.  MUITAS EFEKTIVITĀTES PALIELINĀŠANA    69
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    73
  Priekšlikumi    74
  IZMANTOJAMĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    76
Фрагмент работы

Latvijas vēlme integrēties Eiropas Savienībā ir mērķis, kas ietekmē Valsts ieņēmumu dienesta tālāko attīstību. ES standartiem pakāpeniski tiek pielāgota Latvijas nodokļu un muitas sfēru regulējošā likumdošana. Izmantojot starptautisko pieredzi, konvencijas un līgumus, atbilstoši tiek harmonizēti arī administrēšanas politikas principi un darba metodes.
Valstu starpā arvien saasinās cīņa par tās vai citas teritorijas ekonomisku pakļaušanu. Straujos tempos attīstās pasaules ekonomisko procesu globalizācija. Mūsdienās vairs praktiski nepastāv barjera atsevišķu preču ražošanas palielināšanai. Grūtības ir tās vai citas preces realizēšanai, atrast vietu, kur šo preci varētu pārdot.
Mūsu valsts ir viena no tām, kur nodokļu un muitas dienesti strādā apvienoti Valsts ieņēmumu dienestā. Tagad var teikt, ka integrācija ir sevi attaisnojusi – par to liecina ikgadējais iekasēto ieņēmumu pieaugums. Sevišķi ekonomiski vāji attīstīto valstu teritorijā darbojošies uzņēmumi, kuri ir nodrošināti ar attiecīgiem ražošanas resursiem, nevar strauji attīstīties, paplašināt preču ražošanu, jo nav attiecīgām precēm noieta tirgus. Pie šādām valstīm var daļēji attiecināt arī Latviju.
Jau no pirmajām brīvvalsts pastāvēšanas dienām politiķi un valdība lielas cerības loloja no ienākumiem, kurus gūst no kravu pārvadājumiem tranzītā caur Latvijas teritoriju.
Kopš seniem laikiem Latvijai ir būtiska loma dažādu preču apmaiņas procesā starp dažādām tautām, valstīm. Šie darījumi tika pakļauti dažādu nodokļu maksājumiem plašākā nozīmē, sākot ar 18. gadsimtu. Sevišķa loma šiem maksājumiem tika piešķirta 20. gs. 1. un 2. Pasaules kara starpposmā.
Kā zināms, Latvija jau izsenis ir zināma kā nozīmīga preču kravu pārvadāšanas tranzītvalsts. Ir izdevīga ģeogrāfiskā atrašanās vietā tirdznieciskajiem darījumiem, kravu tranzītam starp austrumiem un rietumiem. Sevišķi svarīga vieta ir ierādāma Baltijas jūrai. Tāpat Latvijas teritoriju šķērso arī samērā attīstīts dzelzceļš un autoceļi. Ir tādas nozīmīgas pasaules ostas kā Ventspils, Rīga, pēdējos gados strauji attīstās arī Liepāja [21,32].
Protams, jebkurai valstij, kuras teritorijas tirgū nonāk dažādas preces, caur kuras teritoriju notiek dažādu preču plūsmas, par to ir jāsaņem zināma apjoma ienākumi. Lai šos ienākumus valsts varētu saņemt ir nepieciešams veidot attiecīgu institūciju, dienestu, kas to organizētu. Šī dienesta pienākums būtu arī veicināt darījuma apjoma palielināšanos. To var panākt ar intensīvāku un kvalitatīvāku tranzītkravu kustības nodrošināšanu Latvijas teritorijā. Eksportējamo un importējamo preču kravu kustības operāciju laika saīsināšanu, kravu plūsmas intensitātes, caurlaidības sekmēšanu.
Brīvvalsts atgūšanas sākuma periodā Latvijas teritorija tika bez nozīmīgas kontroles atvērta dažādas izcelsmes un kvalitātes ārzemju precēm.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1115982
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация