-
Dabaszinības 2.klasei
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS | 6 |
2. | DABASZINĪBU SATURS UN MĀCĪŠANA | 7 |
2.1. | Situācija dabaszinību mācīšanā Latvijā salīdzinājumā ar citām valstīm | 7 |
2.2. | Dabaszinību mācīšana | 9 |
2.2.1. | Mācību procesa organizēšana dabaszinībās | 12 |
2.2.2. | Skolotājs kā mācību procesa vadītājs | 13 |
2.3. | Mācību satura vispārīgs apskats dabaszinībās 2.klasei | 16 |
3. | MĀCĪBU FORMU UN METOŽU RAKSTUROJUMS DABASZINĪBĀS | 19 |
3.1. | Dabaszinībās izmantojamās mācību metodes | 19 |
3.1.1. | Izskaidrojoši ilustratīvā mācību metode | 21 |
3.1.2. | Reproduktīvā mācību metode | 22 |
3.1.3. | Pētnieciskā mācību metode | 23 |
3.2. | Mācību organizācijas formas dabaszinību apguvē | 24 |
3.2.1. | Mācību stunda | 24 |
3.2.2. | Āra nodarbība | 27 |
3.2.3. | Mācību ekskursija | 28 |
4. | EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR TĒMAS „IEŽI” APGUVI DABASZINĪBU STUNDĀ 2.KLASĒ | 30 |
4.1. | Pirmais dabaszinību stundas konspekts | 30 |
4.2. | Otrais dabaszinību stundas konspekts | 34 |
4.3. | Trešais dabaszinību stundas konspekts | 38 |
4.4. | Skolēnu mācību rezultātu analīze | 42 |
Nobeigums | 49 | |
Izmantotie avoti un literatūra | 51 | |
Kopsavilkums | 55 | |
Summary | 56 | |
Pielikumi | 57 | |
1.pielikums. | Māls | 57 |
2.pielikums. | Pētījums |
KOPSAVILKUMS
Darba mērķis bija izpētīt un izanalizēt mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinībās efektīvākai tēmas „Ieži” apguvei 2.klasē. Autore izpētīja sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības, bērnu psiholoģisko un fizioloģisko raksturojumu. Iepazinās ar dabaszinību saturu 2.klasē, mācību metodēm un mācību darba organizācijas formām. Balstoties uz izpētītajiem zinātniskajiem avotiem, empīriskajā daļā autore izstrādāja trīs stundu konspektus par tēmu „Ieži” dabaszinībās 2.klasei ar dažādām mācību metodēm. Pētījuma analīzei tika sagatavoti kontroluzdevumi, kurus skolēniem deva pēc katras stundas. Par pamatu skolēnu zināšanu analīzei, tika ņemti vērā kontroluzdevumu rezultāti. Tika noskaidrots, kura mācību metode ir efektīvākā tēmas tēmas „Ieži” apguvei dabaszinībās 2.klasei.
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra par bērnu sākumskolas vecumposma īpašībām, mācību metodēm, Valsts Izglītības standarts un autores personīgais viedoklis par dabaszinību mācīšanu. Tāpat darbs tika balstīts uz uz M. Montesori, E.H. Ēriksona un K. Rodžera atziņām un teorijām par sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām, par mācīšanās iespējām.
Darba gaitā tika noskaidrots, ka katrai mācību metodei tēmas „Ieži” apguvē ir savi pozitīvie un negatīvie aspekti. Izskaidrojoši ilustratīvās metodes pozitīvie aspekti – skolēns izmanto mācību grāmatu, var apskatīt iežu paraugus, pats mācīties tos veidot un uzglabāt, negatīvie aspekti – skolēna darbība ir pasīva, skolēns nevar tik sekmīgi, tikai no skolotājas stāstījuma, ar dažu iežu paraugu apskati, iegaumēt mācību vielu. Reproduktīvās mācību metodes pozitīvie aspekti – skolēns aktīvi piedalās mācību procesā, veic prakstiskas darbības, eksperimentus ar iežiem, attīsta atmiņu, valodas spēju, apgūst interaktīvo tāfeli. Pētnieciskās metodes pozitīvie aspekti – skolēns attīsta prasmi darboties patstāvīgi ar iežiem, tiek attīstīta radošā darbība, negatīvais aspekts – tēmas „Ieži” apguvei ļoti laikietilpīgs process.
Darbam izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta.
…
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra par bērnu sākumskolas vecumposma īpašībām, mācību metodēm, Valsts Izglītības standarts un autores personīgais viedoklis par dabaszinību mācīšanu. Tāpat darbs tika balstīts uz uz M. Montesori, E.H. Ēriksona un K. Rodžera atziņām un teorijām par sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām, par mācīšanās iespējām.
- Dabaszinības 2.klasei
- Lasīšanas nodarbība 2.klasei
- Sešus gadus vecu bērnu sagatavotība 1.klasei Talsos
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšana ķīmijā
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskās integrācijas procesu izvērtējums vispārizglītojošās skolās
Дипломная для университета67
Оцененный! -
Skolēnu pašnovērtēšanas ietekme uz mācību sasniegumiem
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Skolēnu līdz 3.klasei radošās darbības veicināšana dabas vidē
Дипломная для университета81