Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:323433
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 24.01.2018.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 55 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    6
2.  DABASZINĪBU SATURS UN MĀCĪŠANA    7
2.1.  Situācija dabaszinību mācīšanā Latvijā salīdzinājumā ar citām valstīm    7
2.2.  Dabaszinību mācīšana    9
2.2.1.  Mācību procesa organizēšana dabaszinībās    12
2.2.2.  Skolotājs kā mācību procesa vadītājs    13
2.3.  Mācību satura vispārīgs apskats dabaszinībās 2.klasei    16
3.  MĀCĪBU FORMU UN METOŽU RAKSTUROJUMS DABASZINĪBĀS    19
3.1.  Dabaszinībās izmantojamās mācību metodes    19
3.1.1.  Izskaidrojoši ilustratīvā mācību metode    21
3.1.2.  Reproduktīvā mācību metode    22
3.1.3.  Pētnieciskā mācību metode    23
3.2.  Mācību organizācijas formas dabaszinību apguvē    24
3.2.1.  Mācību stunda    24
3.2.2.  Āra nodarbība    27
3.2.3.  Mācību ekskursija    28
4.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR TĒMAS „IEŽI” APGUVI DABASZINĪBU STUNDĀ 2.KLASĒ    30
4.1.  Pirmais dabaszinību stundas konspekts    30
4.2.  Otrais dabaszinību stundas konspekts    34
4.3.  Trešais dabaszinību stundas konspekts    38
4.4.  Skolēnu mācību rezultātu analīze    42
  Nobeigums    49
  Izmantotie avoti un literatūra    51
  Kopsavilkums    55
  Summary    56
  Pielikumi    57
1.pielikums.  Māls    57
2.pielikums.  Pētījums   
Фрагмент работы

KOPSAVILKUMS
Darba mērķis bija izpētīt un izanalizēt mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinībās efektīvākai tēmas „Ieži” apguvei 2.klasē. Autore izpētīja sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības, bērnu psiholoģisko un fizioloģisko raksturojumu. Iepazinās ar dabaszinību saturu 2.klasē, mācību metodēm un mācību darba organizācijas formām. Balstoties uz izpētītajiem zinātniskajiem avotiem, empīriskajā daļā autore izstrādāja trīs stundu konspektus par tēmu „Ieži” dabaszinībās 2.klasei ar dažādām mācību metodēm. Pētījuma analīzei tika sagatavoti kontroluzdevumi, kurus skolēniem deva pēc katras stundas. Par pamatu skolēnu zināšanu analīzei, tika ņemti vērā kontroluzdevumu rezultāti. Tika noskaidrots, kura mācību metode ir efektīvākā tēmas tēmas „Ieži” apguvei dabaszinībās 2.klasei.
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra par bērnu sākumskolas vecumposma īpašībām, mācību metodēm, Valsts Izglītības standarts un autores personīgais viedoklis par dabaszinību mācīšanu. Tāpat darbs tika balstīts uz uz M. Montesori, E.H. Ēriksona un K. Rodžera atziņām un teorijām par sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām, par mācīšanās iespējām.
Darba gaitā tika noskaidrots, ka katrai mācību metodei tēmas „Ieži” apguvē ir savi pozitīvie un negatīvie aspekti. Izskaidrojoši ilustratīvās metodes pozitīvie aspekti – skolēns izmanto mācību grāmatu, var apskatīt iežu paraugus, pats mācīties tos veidot un uzglabāt, negatīvie aspekti – skolēna darbība ir pasīva, skolēns nevar tik sekmīgi, tikai no skolotājas stāstījuma, ar dažu iežu paraugu apskati, iegaumēt mācību vielu. Reproduktīvās mācību metodes pozitīvie aspekti – skolēns aktīvi piedalās mācību procesā, veic prakstiskas darbības, eksperimentus ar iežiem, attīsta atmiņu, valodas spēju, apgūst interaktīvo tāfeli. Pētnieciskās metodes pozitīvie aspekti – skolēns attīsta prasmi darboties patstāvīgi ar iežiem, tiek attīstīta radošā darbība, negatīvais aspekts – tēmas „Ieži” apguvei ļoti laikietilpīgs process.
Darbam izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация