Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:939874
 
Оценка:
Опубликованно: 27.08.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    7
1.  Lasītprasmes kvalitātes noteicošie kritēriji 4.klasē    7
2.  Daudzpusīgā intelekta teorija    12
3.  Aktivitāšu kopa lasītprasmes pilnveidē    17
3.1.  Aktivitāšu kopa valodnieciskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    17
3.2.  Aktivitāšu kopa loģiski-matemātiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    21
3.3.  Aktivitāšu kopa vizuāli-telpiskajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    24
3.4.  Aktivitāšu kopa ķermeņa-kustību intelektam lasītprasmes pilnveidē    27
3.5.  Aktivitāšu kopa muzikālajam intelektam lasītprasmes pilnveidē    29
3.6.  Aktivitāšu kopa saskarsmes intelektam lasītprasmes pilnveidē    30
3.7.  Aktivitāšu kopa pašizpratnes intelektam lasītprasmes pilnveidē    34
4.  Pētījums par daudzpusīgā intelekta izmantošanu lasītprasmes pilnveidē 4.klasē    37
4.1.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts    37
4.2.  Pētījuma norise, iegūtie dati un to analīze    38
  SECINĀJUMI    45
  LITERATŪRA    46
Фрагмент работы

IEVADS
Lasītprasme ir prasme, kas ir pamatā sekmīgai mācību procesa norisei. Laba lasītprasme skolēnam nodrošina panākumus izglītības ieguvē, vāja lasītprasme –sagādā sarežģījumus gandrīz visu mācību priekšmetu veiksmīgai apguvei. Lasītprasme joprojām ir uzskatāma par panākumu atslēgu izglītības ieguvē un pamatu sekmīgai mūžizglītībai.
4. klase ir posms, kurā skolēns pāriet no mācīšanās lasīt uz lasīšanu, lai mācītos, t.i., gūt no teksta nepieciešamo informāciju mācību procesam. Šī atšķirība rada pārrāvumu mācībās starp ceturto un piekto klasi. Daudziem skolēniem šajā posmā pazeminās mācību rezultāti. Tāpēc ceturtajā klasē vajag ne tikai attīstīt skolēnu lasīšanas tehniku, bet vienlaikus padziļināti attīstīt skolēnu spēju izprast lasīto, attīstī prasmi pārdomāt izlasīto un izprasto informāciju, bagātināt skolēnu estētisko un emocionālo pieredzi, bet tā, ka katrs skolēns mācās sev atbilstošā veidā. Skolā ir jārod iespēja skolēniem piedāvāt lasītprasmes apguvē metodes, kas būtu atbilstošas skolēnu spējām.
Un to var izdarīt, ievērojot mācību procesā skolēnu intelektuālās spējas pēc pedagoga un psihologa H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teorijas( Gardner H., Multiple intelligences), kuras modelis izvirza valodniecisko, loģiski-matemātisko, vizuāli-telpisko, ķermeņa-kustību, muzikālo, saskarsmes, pašizpratnes un dabaszinātnisko intelekta veidu.
Tādējādi šajā darbā tiek piedāvāts metodiskais risinājums lasītprasmes pilnveidē latviešu valodas stundās, izmantojot daudzpusīgā intelekta teoriju un pedagoģes Ā. Ptičkinas izstrādāto metodiku lasītprasmes attīstībā.
Teorētiskajā daļā tiek aplūkoti šo autoru teorētiskās atziņas un metodiskie ieteikumi mācību darbā ar skolēniem.
Metodiskajā daļā tiek apkopoti vairāku autoru (Ā. Ptičkina, A. Zeltkalne, M. Rune, D.Kronīte, u.c.) mācību uzdevumi, spēles un paņēmieni lasītprasmes pilnveidošanai 4. klases skolēniem, daļa no piedāvātajām aktivitātēm ir izstrādātas patstāvīgi. Apkopotās aktivitātes tika sagrupētas atbilstoši katra intelekta veida raksturīgajām īpašībām, tādējādi pielāgojot H.Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju lasītprasmes metodikai.
Pētnieciskajā daļā ir ietvertas pētīšanas metodes un iegūto datu analīze, kā arī secinājumi.
Darba mērķis: izpētīt 4. klases skolēnu lasītprasmes pilnveidošanās iespējas, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Darba uzdevumi:
1. Izpētīt teorētisko un metodisko literatūru par daudzpusīgā intelekta teoriju un lasītprasmes pilnveidi 4. klasē;
2. Izstrādāt un atlasīt aktivitāšu kopu lasītprasmes pilnveidošanā 4. klases skolēniem ar dažādiem intelekta veidiem;
3. Veikt pētījumu par lasītprasmes pilnveidošanos 4. klasē, balstoties uz daudzpusīgā intelekta teoriju.
Pētījuma jautājums: Kā izstrādātā aktivitāšu kopa, kas balstās uz H. Gardnera daudzpusīgā intelekta teoriju, ietekmē 4. klases skolēnu lasītprasmi?
Pētījuma metodes:
a) pedagoģiskās literatūras avotu analīze;
b) anketēšana;
c) testēšana;
d) tiešā novērošana.
Pētījuma bāze:
Sventes vidusskolas 4. klases 12 skolēni, skolēnu vecāki, klases audzinātāja.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −1,20 €
Комплект работ Nr. 1355350
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация