Ikvienam uzņēmumam ir klienti, bez klientiem nebūtu iespējama uzņēmējdarbība. Ne visi klienti, iegādājoties produkciju, spēj apmaksāt rēķinu preču iegādes brīdī, tādēļ lielākā daļa uzņēmumu piedāvā saviem klientiem iegādāties preces vai pakalpojumus ar pēcapmaksu. Šādu praksi uzņēmumi mēdz pielietot savos savstarpējos darījumos, kad ir nepieciešamība iegādāties preci vai izejvielas preču ražošanai, jo šie darījumi parasti ir ļoti apjomīgi un pircējam var nebūt pietiekami daudz līdzekļu avansa maksājuma veikšanai. Maksāšana pēc preču vai pakalpojumu saņemšanas ir ļoti izplatīta prakse daudzās nozarēs tādēļ, ka tas ļauj uzņēmumam nezaudēt savus potenciālos klientus un līdz ar to palielināt uzņēmuma apgrozījumu.
Kad klients saņem preci vai pakalpojumu ar pēcapmaksu, tad tas kļūst par uzņēmuma debitoru. Uzņēmuma debitori var būt gan fiziskas gan juridiskas personas. Ikvienam uzņēmumam, kurš pārdod savu produkciju vai sniedz pakalpojumus ar pēcapmaksu ir ļoti būtiski uzskaitīt un apzināt savus debitorus, tādēļ, ka viens no galvenajiem un likvīdākajiem uzņēmuma apgrozāmajiem līdzekļiem ir uzņēmuma debitoru parādi.
…