Didaktiskās spēles pieder pie mācību metožu grupas, kuru sākumskolas skolotāji izmanto darbā ar bērniem. Izglītības procesā, kurā tiek izmantotas didaktiskās spēles, bērniem tiek dota iespēja apgūt jauno mācību vielu izklaidējošā veidā. Didaktisko spēļu izmantošana veicina bērnos interesi par konkrēto mācību priekšmetu, kā arī motivē bērnus uz mācību procesu. Didaktiskās spēles ir ne tikai noderīga mācību metode, bet arī veicina garīgo un psihisko sākumskolas vecumposma bērnu attīstību. Rezultātā bērnos raisās ieinteresētība apgūt mācību vielu. Didaktiskās spēles jebkura mācību priekšmeta apgūšanu padara interesanu. Bērnos rodas gandarījuma sajūta par to, ka ir apguvuši skolotāja pasniegto mācību vielu. Līdz ar to bērni tiecas aktīvi iesaistītes mācību procesā, kurš noris daudz vieglāk, brīvā un nepiespiestā atmosfērā. (Rubanova, 2024).
Didaktiskās spēles palīdz attīstīt kognitīvās spējas, rezultātā palīdzot apgūt nepieciešamās zināšanas. Didaktisko spēļu rezultātā tiek veicināta sadarbība un komunikācija skolotāju un skolēnu starpā (Ubaydullayev, Azimov, 2020).
Pētījuma aktualitāte ir saistīta ar to, ka dabaszinību 1. klasē apguvei iespējams pielietot ļoti dažādas spēļu metodes. Viena no tām ir- didaktiskā spēle. Taču, kādas didaktiskās spēles un vai tās vispār tiek pielietotas, viss ir atkarīgs no sākumskolas skolotāja profesionalitātes un radošā potenciāla. (Rubanova, 2024).…