Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:445262
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.05.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 25 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    6
1.  Uzņēmējdarbības rezidence    9
1.1.  Dubultās rezidences izveidošanās raksturojums    9
1.2.  Ārzonu uzņēmumu iespējas    15
2.  Uzņēmumu dubultās nodokļu aplikšanas raksturojums    18
2.1.  Uzņēmumu nodokļu sistēmas    18
2.2.  Nodokļu konvenciju piemērošana    23
3.  Ārzonu uzņēmumu izmantošana Latvijas komercsabiedrību nodokļu plānošanā    28
3.1.  Uzņēmuma ienākuma nodokļa salīdzinājums Latvijā un citās valstīs    28
3.2.  Starptautisko līgumu piemērošana Latvijā    36
3.3.  Iespējas Latvijas uzņēmējam izmantot zemāku nodokļu valstis nodokļu plānošanā    43
3.4.  VID datu analīze    59
  Secinājumi un priekšlikumi    61
  Bibliogrāfiskais saraksts    63
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pamatojoties uz diplomdarbā izklāstīto tematu, to raksturojumu, kas ir balstīts uz darbā apskatītajiem teorētiskajiem, analītiskajiem un praktiskajiem aspektiem, darba autore ir nonākusi pie sekojošiem secinājumiem:
1. UIN nodoklim ir neatsverama daļa valstu nodokļu politikā, ar ko rēķinās gan uzņēmēji, gan valsts. Uzņēmēji dod priekšroku pēc iespējas mazākai UIN likmei, bet valsts rūpējas par to, lai tā būtu proporcionāla, un nodoklis tiktu maksāts ar nolūku papildināt valsts kasi.
2. Valstīm sadarbojoties rodas dubultās nodokļu aplikšanas problēma, kas tiek risināta valstīm noslēdzot divpusējas vai daudzpusējas konvencijas, kuru uzdevumi ir sekojoši:
a) dubultās nodokļu aplikšanas novēršana;
b) izvairīšanas no nodokļu nomaksas novēršana;
c) nodokļu aplikšanas tiesību sadalīšana starp valstīm-līgumslēdzējām;
d) diskriminācijas nepieļaušana.
3. Konvencijas nosaka dubultās nodokļu aplikšanas novēršanas dažas metodes:
a) atbrīvošanas metode, saskaņā ar kuru viena no valstīm-līgumslēdzējām neapliek ar ienākuma nodokli to subjektu, kas jau tika aplikts otrajā valstī;
b) nodokļu summas samazinājuma jeb kredīta metode, kuras gadījumā valsts neatbrīvo nodokļu maksātāju no nodokļiem, kā pirmajā metodē, bet no sākuma aprēķina visus maksājamos nodokļus saskaņā ar valsts nacionālo likumdošanu, un pēc tam atskaita to nodokļa summu, kas jau bija samaksāta otrajā valstī-līgumslēdzējā.
Latvijas noslēgtajās konvencijās biežāk tiek piemērota kredīta metode un tās modifikācijas.
4. Ārzonu uzņēmumi ir populāri un kāpina savu popularitāti un iespējas to izmantošanā. Jau tagad ārzonu uzņēmumus izmanto dažādās jomās – tās ir starptautiskā tirdzniecība, profesionālie un aģentu pakalpojumi, bankas, investīciju un finanšu fondi, apdrošināšanas pakalpojumi, nekustamā un intelektuālā īpašuma pārvaldīšana, kuģa pārvaldīšana un kravu pārvadājumi. Popularizējot ārzonu uzņēmumus, to izmantošanas jomas var tikt iespaidīgi paplašinātas.
5. Latvijā UIN likme ir viena no zemākajām, tomēr Latvijas uzņēmējam mūsu valsts uzņēmējdarbības vide vēl arvien liekas nepievilcīga investīcijām, nelabvēlīga uzņēmumu attīstībai un nerada stimulu kapitālieguldījumiem. Līdz ar to, valsts kase ik gadu zaudē desmitiem tūkstošus, kas varētu turp nonākt, ja kārtējais uzņēmējs izvēlētos piereģistrēt savu uzņēmumu Latvijā.

Izanalizējot iegūtos secinājumus, darba autore iesaka dažus priekšlikumus, kas varētu padarīt uzņēmējdarbības vidi Latvijā pievilcīgāku. Un tie varētu būt:
1. Ieviest nodokļu „brīvdienas” jaundibināmiem uzņēmumiem.
2. Samazināt ar nodokli apliekamo ienākumu par summu, kas ir reinvestēta uzņēmuma attīstībā.
3. Samazināt ar nodokli apliekamo ienākumu par konkrētu summu, ja uzņēmums rada jaunas darba vietas un taksācijas laikā tās nelikvidē, rīko mācību prakses iespējas uzņēmumā.
4. Valsts ieņēmumu dienestam ik gadu gatavot un publicēt statistiku par to, kurās valstīs reģistrē savus uzņēmumus Latvijas uzņēmēji, lai varētu izanalizēt nodokļu politikas atšķirības starp valstīm, un uz tās bāzes radīt labvēlīgākus apstākļus mūsu uzņēmējiem.
5. Izskaust bieži vērojamus grozījumus un labojumus nodokļu likumos, mainīgo un diskriminējošo nodokļu aprēķināšanas un samaksas mehānismu, lai sekmētu investīciju ieplūšanu Latvijā.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −35,68 €
Комплект работ Nr. 1332023
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация