Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:142130
 
Оценка:
Опубликованно: 04.06.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    4
1.  UZDEVUMI NO [KZZ]    6
1.1.  Kvadrātfunkcija    6
1.2.  Kubiska funkcija    16
1.3.  Nevienādība A > G    23
1.4.  Vērtību kopas lietošana    35
1.5.  Ekstrēma definīcijas izmantošana    36
1.6.  Pārējie    39
2.  SAKĀRTOJUMA NEVIENĀDĪBA    42
2.1.  Sakārtojuma nevienādības definīcija    42
2.2.  Sekas no sakārtojuma nevienādības    42
2.3.  Piemēri    42
3.  HEIGENSA UZDEVUMS    49
3.1.  Heigensa uzdevuma vispārīgais gadījums    49
3.2.  Piemēri    49
  NOBEIGUMS    52
  Literatūra    53
  Pielikums    54
Фрагмент работы

IEVADS
Ekstrēmu uzdevumi ir īpaši pievilcīgs uzdevumu tips, kas neatstāj vienaldzīgu nevienu kaut cik saprātīgu un matemātiski izglītotu cilvēku. Ekstrēmu uzdevumi saista un ir noderīgi ar savu „praktiskumu”. Parasti mēs cenšamies panākt, lai gala rezultāts mūsu iespēju robežās, vismaz tā, kā to saprotam, būtu optimāls. Jau sirmā senatnē cilvēku prātus ir nodarbinājuši dažādi uzdevumi, kam jāmeklē vislielākā vai vismazākā, t. i., ekstremālā, kāda lieluma vērtība. Piemēram, Eiklīds savos slavenajos "Elementos" (apt. 325. g. p. m. ē.) aplūkoja uzdevumu par paralelograma ar vislielāko laukumu izgriešanu no dotā trijstūra. Cik zināms, tas ir vissenākais publicētais ekstrēmu uzdevums.
Ekstrēmu uzdevumus var aplūkot no dažādiem aspektiem, piemēram, vēsturiskā, pedagoģiskā, lietišķā, var skatīt pēc to sarežģītības, risināšanas metodēm, piemērotības olimpiādēm, var aplūkot tematiski u.tml.
Savā darbā es aplūkoju ekstrēmu uzdevumus no mācību līdzekļa [KZZ]. Tajā patstāvīgai risināšanai piedāvāto ekstrēmu uzdevumu kārtas numuri ir 160. - 233., t. i., 74 ekstrēmu uzdevumi.
Galvenais darba mērķis ir atrisināt šos uzdevumus ar elementārām metodēm, kuras ir daudz atbilstošākas skolēnu zināšanu līmenim.
Uzdevumi ir sadalīti pa grupām pēc risināšanas metodes. Protams, var gadīties, ka kādu uzdevumu var atrisināt ar vairākām metodēm. Tādā gadījumā attiecīgā vietā ir dota norāde. Kā pirmā metode ir ņemta Kvadrātfunkcijas izmantošana, kas arī ir vislabāk pazīstamā skolā. Otrā metode ir Kubiskās funkcijas izmantošana, bet trešā ir klasiskā nevienādība starp vidējo aritmētisko un vidējo ģeometrisko, kas saīsināti apzīmēta kā A > G. Tieši ar šo metodi ir atrisināts lielākais uzdevumu daudzums – apmēram 41%. Otro vietu ieņem kvadrātfunkcija. Informācija par uzdevumu skaitu, kurus var atrisināt ar aplūkotajām metodēm, apkopota diagrammā.
Pielikumā ir doti visu uzdevumu formulējumi, kā arī norāde uz attiecīgo nodaļu, kur vajadzības gadījumā var gūt papildu informāciju par uzdevuma risināšanu elementārā veidā. Katram uzdevumam pēdējā kolonnā ir norādīta funkcija vai metode, ar kuras palīdzību uzdevumu var atrisināt.
Plašu materiālu par ekstrēmu uzdevumu risināšanas elementārām metodēm ir izstrādājis A. Cibulis [С1, С2, С3].

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация