Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:208402
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.09.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 21 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    9
1.  E-APMĀCĪBA    12
1.1.  E-apmācību raksturlielumi    12
1.1.1.  Komunikācijas    12
1.1.2.  Laika grafiks    13
1.1.3.  E-apmācību grupas struktūra    13
1.1.4.  Tehnoloģijas    13
1.2.  E-apmācību attīstība    14
1.3.  E-apmācību priekšrocības    15
1.4.  E-apmācību trūkumi    16
1.5.  E-apmācāmie    17
1.6.  Veiksmīga e-apmācāmā raksturiezīmes    17
1.7.  E-apmācību programmatūras rīki    19
1.7.1.  Apmācību vadības sistēmas jēdziens    20
1.7.2.  Apmācību satura pārvaldības sistēmas jēdziens    20
1.8.  E-apmācību granularitātes līmeņi    21
1.9.  E-apmācību metodoloģijas    23
1.9.1.  ADDIE apmācību metodoloģijas modelis    23
1.9.2.  Roberta Gane apmācību metodoloģijas modelis    29
1.9.3.  Dika un Kareja apmācību metodoloģijas modelis    31
1.9.4.  J. Karola Minimālisma teorija    33
1.9.5.  Lietotājorientēta e-apmācību pieeja    34
1.10.  E-apmācību standarti    35
1.10.1.  Standartu iedalījums    36
1.10.2.  Vadošie e-apmācību standarti    36
1.11.  E-apmācību lietojamība    45
1.11.1.  Lietojamības nozīmība    45
1.11.2.  Lietojamības novērtēšanas pieejas    46
1.11.3.  Lietojamības uzlabošanas rekomendācijas    47
2.  INTERTĪKLA RESURSU UN E-APMĀCĪBU PIEEJAMĪBA    50
2.1.  Intertīkla resursu pieejamības vadlīnijas    51
2.1.1.  W3C Tīmekļa satura pieejamības vadlīnijas    51
2.1.2.  TSVP iedalījums prioritātēs    57
2.2.  Amerikas Savienoto Valstu Rehabilitācijas akta 508. nodaļa    62
2.2.1.  Tehniskie standarti    62
2.2.2.  Lietojumprogrammas un operētājsistēmas    63
2.2.3.  Tīmeklī bāzēts iekštīkla un intertīkla lietojumprogrammas un informācija    64
2.3.  IBM pieejamības pārbaudes punktu veidlapa    66
3.  E-APMĀCĪBAS UN CILVĒKI AR SPECIĀLĀM VAJADZĪBĀM    69
3.1.  Cilvēku ar speciālām vajadzībām grupas    71
3.1.1.  Kustību ierobežojumi    72
3.1.2.  Dzirdes traucējumi un kurlums    75
3.1.3.  Aklums un vājredzība    76
3.1.4.  Nespēja atšķirt krāsas    78
3.1.5.  Kurlums un aklums vienlaicīgi    79
3.1.6.  Nespēja mācīties    81
3.1.7.  Runas traucējumi    83
3.1.8.  Dažādi veselības traucējumi    84
3.2.  Populārāko e-apmācību elementu pieejamības risinājumi    84
3.2.1.  Tīmekļa vietnes pieejamība    85
3.2.2.  Attēlu un shēmu pieejamība    86
3.2.3.  Skaņas un video pieejamība    87
3.2.4.  Pieejamas PowerPoint prezentācija    88
3.2.5.  Adobe Acrobat datņu pieejamība    89
3.2.6.  Multivides pieejamība    90
3.3.  Automatizētu tīmekļu vietņu izstrādes rīku ierobežojumi    93
3.4.  Pieejamības nodrošināšana un pedagoģija    95
4.  E-APMĀCĪBU PIEEJAMĪBAS UN LIETOJAMĪBAS NOVĒRTĒŠANA    97
4.1.  E-apmācību resursu pieejamības novērtēšanas soļi    100
4.1.1.  Testējamās sistēmas sadaļu izvēle    100
4.1.2.  Sistēmas atbilstība tīmekļa standartiem    101
4.1.3.  Sistēmas funkcionālās īpašības    102
4.1.4.  Pieejamības testēšana ar automātiskajiem novērtēšanas rīkiem    103
4.1.5.  Manuāla pieejamības novērtēšana    103
4.1.6.  Lietojamības novērtēšana    106
4.1.7.  Testēšana ar palīgtehnoloģijām    107
4.1.8.  Sistēmas funkciju testēšana izmantojot dažādus tīmekļa pārlūkus    108
4.1.9.  Specifiskie e-apmācību kursa novērtēšanas kritēriji    108
4.1.10.  Rekomendācijas    112
4.1.11.  Kvantitatīvā vērtējuma iegūšana    112
4.2.  Microsoft SharePoint apmācību pielikuma pieejamības novērtēšana    113
4.3.  Moodle apmācību vides pieejamības novērtēšana    115
  SECINĀJUMI    118
  LITERATŪRA    121
  LIETOTIE TERMINI UN SAĪSINĀJUMI    125
  PIELIKUMI    127
  Microsoft SharePoint un SLK pieejamības novērtēšanas gaita    128
  Moodle kursu pārvaldības sistēmas pieejamības novērtēšanas gaita    137
Фрагмент работы

Šajā darbā detalizēti apskatītas tieši e-apmācību pieejamības problēmas, papildus analizējot arī lietojamību un pedagoģisko efektivitāti. Mūsdienu modernās e-apmācību sistēmas vai autonomi kursi lielākoties sastopami tieši tīmekļa vidē. Kā rāda attīstības tendences, tad e-apmācības tīmekļa vidē arvien turpinās palielināt savu dominanci. Ne velti jēdziens e-apmācības un tīmeklī balstītas apmācības nereti tiek uztverti kā sinonīmi.
Darba mērķis ir vispārīgi apskatīt e-apmācību jēdzienus un izpētīt e-apmācību pieejamības un lietojamības problēmas, kā arī pierādīt to, ka iespējams veikt pieejamības novērtējumu un sniegt rekomendācijas atrasto problēmu novēršanai, izmantojot bezmaksas programmatūras līdzekļus, praktiski par vienīgajām izmaksām padarot cilvēka novērtēšanas darbu.
E-APMĀCĪBA
E-apmācība ir speciāla apmācību pieeja, kas apvieno sevis motivēšanu, komunikāciju, efektivitāti un tehnoloģiju. Šādā apmācību pieejā ir ierobežota sociālā mijiedarbība, tādēļ apmācāmajiem patstāvīgi ir jāuztur augsts motivācijas līmenis. Savukārt, izolācijas dēļ, kas raksturīga e-apmācībām, lai veiksmīgi izpildītu uzdotos uzdevumus, apmācāmajiem nepieciešams nepārtraukti uzturēt komunikācijas gan savā starpā, gan arī ar pasniedzēju. E-apmācības ir ļoti ērts apmācību veids, jo apmācības iespējams nodrošināt, neskatoties uz ģeogrāfiskajiem ierobežojumiem. Tas tādēļ, ka e-apmācību saturs ir izstrādāts, izmantojot materiālus, pie kuriem iespējams piekļūt no jebkuras vietas pasaulē, ja vien apmācāmajam ir pieejams attiecīgi aprīkots datora termināls ar intertīkla pieslēgumu.
E-apmācību raksturlielumi
E-apmācības ir elastīgs termins, kas tiek izmantots, lai aprakstītu apmācības, izmantojot tehnoloģiskus risinājumus. Pastāv vairāki e-apmācību raksturlielumi:
Komunikācijas;
Laika grafiks;
E-apmācību klases struktūra;
Pielietotā tehnoloģija.
Lai individuāli izveidotu labāko apmācību kursu, var tikt izmantotas dažādas apmācību raksturlielumu kombinācijas.
Komunikācijas
Eksistē vairāki veidi, kā indivīdi var komunicēties ar pasniedzēju un savā starpā. Piemēram, e-apmācības var tikt vadītas izmantojot tiešsaistes lietojumprogrammatūru. Citos gadījumos, kad distance nav vērā ņemams faktors, un iespējams nodrošināt standarta komunikāciju, rodas jaukto komunikāciju e-apmācība. Jauktā apmācību komunikācija ietver tīmekļa un arī personu savstarpējās komunikācijas elementus.…

Коментарий автора
Коментарий редакции
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация