Дипломная
Предпринимательство и право
Право
Elektroniskās informācijas sistēmās saglabājamo datu iegū...2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
АНОТАЦИЯ | 3 | |
ABSTRACT | 4 | |
SAĪSINĀJUMU UN SKAIDROJUMU SARAKSTS | 7 | |
IEVADS | 8 | |
1. | INFORMĀCIJAS TEHNOLOĢIJAS UN TO TIESISKĀ REGULĒJUMA ĪPATNĪBAS | 10 |
1.1. | Informācijas tehnoloģiju jēdziens mūsdienās | 10 |
1.2. | IKT īpatnības tiesību kontekstā un to mijiedarbība ar cilvēktiesībām | 12 |
1.3. | Informācijas tehnoloģiju mijiedarbība ar valsts un pašvaldību funkciju veikšanu | 15 |
1.4. | Informācijas aprite un tās ietekme uz drošību | 18 |
2. | INFORMĀCIJAS SISTĒMU AIZSARDZĪBAS TEHNISKIE UN TIESISKIE ASPEKTI | 21 |
2.1. | Informācijas sistēmu un komunikāciju tehnoloģiju aizsardzības jēdziens, nozīme un uzraudzība | 21 |
2.2. | Informācijas sistēmu aizsardzības obligātās tiesiskās prasības | 23 |
2.3. | Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas Latvijā | 31 |
2.4. | Pieradījumu avoti drošības incidentu izmeklēšanā | 35 |
3. | INFORMĀCIJAS SISTĒMĀS SAGLABĀJAMO DATU IZMANTOŠANA | 40 |
3.1. | Informācijas sistēmās saglabājamo datu jēdziens un būtība | 40 |
3.2. | Informācijas sistēmās saglabājamo datu izmantošanas un atklāšanas tiesiskais regulējums | 43 |
3.3. | Privātās dzīves un komercnoslēpuma aizsardzības jēdziens, tā nozīme un tiesiskais regulējums | 46 |
3.4. | Normu un prakses mijiedarbība | 50 |
4. | CITU VALSTS TIESISKAIS REGULĒJUMS SAGLABĀJAMO DATU IEGŪŠANAS UN APSTRĀDES JOMĀ | 53 |
4.1. | ASV | 53 |
4.2. | Krievija | 54 |
4.3. | Ķīna | 56 |
NOBEIGUMS | 59 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 63 |
NOBEIGUMS
Izstrādājot šo darbu autors pētījis IKT normatīvo regulējumu. Darbā tika analizēta tā mijiedarbība ar regulējumu, kurš nosaka kārtību, kādā tiek aizsargātas personu tiesības uz privāto dzīvi. Tika apaplūkots arī tas, kā šis normas tiek piemērotas un izpildītas praksē. Darba autors secināja, ka esošā tiesiskā regulējumā ietvaros personu tiesības uz privāto dzīvi netiek pietiekoši aizsargātas.
Empīriskā pētījuma daļā darba autors iz izmantojis personīgo praktisko pieredzi, intervējis Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas, elektronisko sakaru komersantu un Valsts policijas pārstāvjus.
Tika secināts, ka esošais regulējums nav pietiekami skaidrs un nepārprotams. Izvērtējot normatīvo aktu grozījumu anotācijās norādītos mērķus un grozīto normu piemērošanas praksi, jāsecina, ka dažos gadījumos šie mērķi netika sasniegti. Daļēji tas ir saistīts ar to, ka likumdevēja gribas noskaidrošanai tiek lasītas tieši tiesību normas, nevis anotācijas ar kurām to izstrāde tika pamatota. Par vēl vienu iemeslu, kādēļ praksē nedarbojas dažas no MK noteikumos esošajām normām darba autors uzskata to, ka izstrādājot tajos noteikto regulējumu netika paredzēta atbildība par tā neievērošanu. Izstrādājot šo darbu, tika izdarīti šādi secinājumi.
1. KPL 192.panta grozījumi, kuru mērķis saskaņā ar anotāciju bija novērst neskaidrības jautājumā par to, kā tieši saskaņā ar šo pantu pieprasāmi ESL 711. pantā minētie saglabājamie dati, noteikto mērķi nesasniedza.
2. Pētījuma laikā un praksē darba autors ir secinājis, ka procesa virzītāja pārstāvjiem ir nepietiekamas zināšanas un kvalifikācija attiecībā uz to, kas pēc būtības ir elektronisko sistēmu saglabājamie un noslodzes dati, un to, kādos gadījumos ir lietderīgi saņemt tieši noslodzes datus. Neskatoties uz veiktajiem KPL grozījumiem, saglabājamie dati joprojām tiek pieprasīti gan saskaņā ar KPL likuma???? 190. pantu, gan ar KPL 192.pantu. KPL 192.pants ir paredzēts tieši saglabājamo datu izmantošanas regulēšanai un tiesību aizsardzības nolūkā pieprasa izmeklēšanas tiesneša lēmumu. Savukārt KPL 190.pants attiecas uz visa veida priekšmetu un dokumentu, arī elektroniskās informācijas, pieprasīšanu bez jebkādām atļaujām. Konfliktu pastiprina tas, ka KPL 190. panta otrajā daļā ir noteiktas tiesības veikt izņemšanu vai kratīšanu šī likuma noteiktajā kārtībā. Pēc autora domām, spēkā esošais regulējums rada situāciju, kad, ņemot par pamatu 190. pantu, procesa virzītājs var pieprasīt datus, kuru izsniegšanai saskaņā ar 192. pantu ir vajadzīga izmeklēšanas tiesneša atļauja. Neskatoties uz to, ka pieprasījums šādā gadījumā ir veikts, ņemot par pamatu neatbilstošas normas, procesa virzītājam, nesaņemot pieprasītos datus, tiek nodrošinātas pilnvaras veikt izņemšanu vai kratīšanu. …
Darbā tiek izpētīts informācijas un komunikāciju tehnoloģiju esošais tiesiskais regulējums un tā praktiskā īstenošana, kā arī tā ietekmi uz cilvēktiesību nodrošināšanu.
- Elektroniskās informācijas sistēmās saglabājamo datu iegūšanas, glabāšanas un nodošanas normatīvā regulējuma problēmjautājumi
- Informācijas un komunikāciju tiesības
- Starptautisko publisko tiesību jēdziens. Starptautiskās juridiskās sistēmas raksturojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Starptautiski tiesiskā sadarbība - starptautiskā civilprocesa būtiska sastāvdaļa
Дипломная для университета86
Оцененный! -
Komersantu dibināšanas un reģistrācijas kārtība
Дипломная для университета61
Оцененный! -
Valsts "Maksātnespējas aģentūra"
Дипломная для университета63
Оцененный! -
Patenttiesību sistēmas lietderības un samērīguma principi tiesību filosofijas skatījumā
Дипломная для университета52
Оцененный! -
Prezidenta loma Baltijas valsīs
Дипломная для университета66
Оцененный!