Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:400565
 
Оценка:
Опубликованно: 19.03.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 111 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    3
1.  PACIENTU IZGLĪTOŠANAS LOMA PIE “SAZIŅAS KAKLA” SINDROMA    6
1.1.  Kakla daļas funkcionālā anatomija    6
1.1.1.  Kakla skriemeļu anatomija un īpatnības    6
1.1.2.  Kustības mugurkaula kakla daļā    7
1.1.3.  Muguras un kakla muskuļi    7
1.1.4.  Virspusējie muguras un kakla muskuļi    8
1.1.5.  Muguras un kakla dziļie muskuļi    8
1.1.6.  Galvas un mugurkaula kakla daļas stabilizācija    8
1.1.7.  Kakla daļas un galvas fleksori    9
1.1.8.  Kakla daļas un galvas ekstensori    10
1.2.  “Saziņas kakla” sindroms    10
1.2.1.  “Saziņas kakla”sindroma definējums, aktuālitāte un etioloģija    10
1.2.2.  “Saziņas kakla” sindroma simptomi    13
1.2.3.  Stājas izmaiņas pie “saziņas kakla” sindroma    14
1.2.4.  Muskuļu disbalance pie ‘saziņas kakla” sindroma tipiski izmainītas stājas    15
1.2.5.  “Saziņas kakla” sindroma ietekme uz augšējo ekstremitāti    16
1.2.6.  “Saziņas kakla” sindroma ietekmē uz elpošanas sistēmu    17
1.2.7.  Izmaiņas propriorecepcijā pie “saziņas kakla” sindroma    18
1.2.8.  “Saziņas kakla” sindroma terapija    18
1.2.9.  Muskuļu disbalansa mazināšana pie “saziņas kakla” sindroma    19
1.2.10.  Ergonomiskā pacientu izglītošana pie “saziņas kakla” sindroma    19
1.2.11.  Manuālas terapijas, masāžas, kinezioloģiskās teipošanas intervence pie “saziņas kakla” sindroma    20
1.3.  Izglītošanas metode fizioterapijā    21
1.3.1.  Loma un efektīvitāte fizioterapijā pie kakla un lejasdaļas muguras sāpem    21
1.3.2.  Pacientu izglītošanas mērķi un uzdevumi    23
1.3.3.  Pacientu mācīšanas procesa organizēšana    25
2.  PĒTĪJUMA METODOLOĢIJA, MATERIĀLI UN ORGANIZĒŠANA    28
2.1.  Pētījuma mērķis un uzdevumi    28
2.2.  Pētīšanas metodes    29
2.3.  Pētījuma materiāli un organizēšana    31
3.  FIZIOTERAPIJAS IZGLĪTOJOŠAS PROGRAMMAS IETEKME UZ “SAZIŅAS KAKLA”SINDROMA RADĪTIEM SIMPTOMIEM    33
3.1.  Aptaujas anketas rezultāti pirms izglītojošas programmas apgūves    33
3.1.1.  Novertējuma anketas izveidošana    33
3.1.2.  Aptaujas anketas dati pirms izglītojošas programmas apgūves    34
3.2.  Izglītojošas programmas izveidošana un pielietošana    41
3.2.3.  Aptaujas datu pirms un pēc izglītojošas programmas apgūves salīdzināšana    44
3.2.1.  Kakla nespējas indeksa rezultāti pēc izglītojošas programmas apgūves    47
3.2.2.  Pētījuma ierobežojumi    50
  SECINĀJUMI    51
  LITERATŪRAS AVOTI    52
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
Pamatojoties uz pētījuma rezultātu analīzi, tika izdarīti sekojoši secinājumi:
1. Pētījuma rezultāti norada uz to, ka pētījuma dalibnieku grupā ir tendence uz palielināto viedierīču lietošanas ikdienā ar palielināto galvas fleksijas stāvokli (vidējais minimāls viedierīču lietošanas laiks dalibnieku grupā pirms izglītojošas programmas intervences ir 2,76±0,89 stundas dienā; vidējais galvas fleksijas radītājs grupā ir 25,2±10,56 grādi), ka arī ir novēroti visi no “saziņas kakla” sindroma simptomiem, (tie ir sāpes un stīvums kakla/plecu/galvas daļā, galvassāpes, aizkaitināmība, trauksme, samazinātas koncentrācijas spējas, saspringuma sajūta acīs, bezmiegs, atmiņas problēmas ) kas varētu būt saistīti ar palielināto viedieriču lietošanas laiku un negatīvi ietekmēt pētījuma dalibnieku ikdienu.
2. Tika veiksmīgi realizēts otrais pētījuma uzdevums – tika patstavīgi izveidota un pielietota izglītošanas programma, kas ietver sevi “saziņas kakla” sindroma aprakstu, ergonomijas ieteikumus un ietekto vingrinājuma kompleksu un bija pasniegta pētījumā dalibniekiem vienreizējas lekcijas veidā (ka arī katram dalibniekam tika izdots izglītojošais materiāls buklēšu veidā).
3. Novērtējuma anketa pēc iesaistīšanas izglītojoša programmā norada uz to, ka pētījuma dalibnieku grupai ir novēroti nelieli uzlabojumi subjektīva sāpju un nepatīkamo sajūtu vertējumā, taču būtiski neizmainījas viedierīču lietošanas ieradumi.Izglītojošas programmas pielietošana paradīja ļoti mazu efektu pētījuma dalibnieku grupā; ka arī, analīzējot iegūtos aptaujas rezultātus statistiski, ir noskaidrots, ka lielākāi daļai no pozītivam izmaiņam ir maza statistiska tīcamība (p>0,05).Statistiski tīcami uzlabojas plecu joslā nepatīkāmas sajūtas ietekme uz ikdienas aktivitāti (P=0,01) un šo sajūtu ietekmi uz dalibnieku ikdienas garastāvokli (P=0,01), ka arī kakla nespējas indeksa radītāji “sāpju intensitāte” (P=0,01), “svaru celšana”(P=0,04) , “atpūtas spējas” (P=0,03).

Darba mērķis ir sasniegts, bet pētījuma ierobēžojumu dēļ aizstavēšanai izvirzīta pētījuma hipotēze netika apstiprināta.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация