Par komunikāciju dēvē darbības, kas apzināti orientētas uz noteikta satura uztveri. Tādas darbības sauc par komunikatīvajām darbībām, un to galvenais uzdevums ir panākt noteikta satura uztveri. Vispārējais komunikācijas mērķis ir sekmēt savstarpēju saprašanos, lai radītu optimālus apstākļus darbībai. vizuālā komunikācija atstāj iespēju katram pašam interpretēt redzēto, ko katrs indivīds arī dara, ņemot vērā viņa pieredzes bagāžu un dzīves uztveri. Kaut arī darbs attiecas uz vizuālo komunikāciju, autore nedaudz pievēršas komunikācijas paplašinātā jēdziena apskatei, lai gūtu izpratni.
Mūsdienas nav iedomājamas bez fotokameras ģimenes īpašumā. Praktiski ikviens nozīmīgs solis, kas tiek veikts kāda ģimenes locekļa dzīvē vai visiem ģimenes locekļiem kopā - tiek iemūžināts. Sabiedrības skatījumā būtu diezgan neparasti un nepierasti, ja kāds dotos ceļojumā bez fotokameras, citiem gluži vai nesaprotami. Fotoattēli uzskatāmi kā neapstrīdams pierādījums tam, ka ceļojums tiešām ir izdevies vai vismaz noticis, ka iecere tikusi sekmīgi īstenota un ceļotājiem bijis patiess prieks par ekskursiju.
Bakalaura darba mērķis ir analizēt fotogrāfiju kā komunikācijas un vēstījuma līdzekli.
Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, jāveic sekojoši uzdevumi:
• jāveic komunikācijas vispārīgs raksturojums;
• jāapskata komunikācijas daba un tās veidi;
• jāapskata komunikācijas procesa posmi;
• jāpievēršas vizuālās kultūras un vizuālās komunikācijas izpratnei;
• jāataino vizuālās komunikācijas attīstība;
• jāizpēta fotogrāfija kā komunikācijas līdzeklis;
• jāapskata fotogrāfijas izmantošanas iespējas;
• jāapskata fotogrāfijas loma sociālajā vidē;
• jāredz fotogrāfiskais vēstījums mūsdienu sabiedrībā.
Izvirzītie uzdevumi arī nosaka bakalaura darba struktūru un atbilstoši šiem izvirzītajiem uzdevumiem ir veidoti darba nodaļu un apakšnodaļu virsraksti.
Tika izmantotas vispārzinātniskās pētījumu metodes, kā, piemēram, monogrāfiskā metode, kuras būtība ir informācijas vākšana un apkopošana par vienu problēmu vai jautājumu.…