Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Franšīzes modeļa izstrāde viesnīcai Latvijā un ārvalstīs2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 7 | |
1. | FRANŠĪZES VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS | 10 |
1.1. | Franšīzes veidi un modeļi | 10 |
1.2. | Franšīzes tiesiskais regulējums Latvijā un ārvalstīs | 20 |
1.3. | Franšīzes biznesa uzsākšana un attīstība | 24 |
1.4. | Viesnīcu klasifikācija | 27 |
2. | IZMITINĀŠANAS PAKALPOJUMU FRANŠĪZES ATTĪSTĪBAS ANALĪZE | 31 |
2.1. | Franšīze izmitināšanas pakalpojumu nozarē pasaulē | 31 |
2.2. | Eiropas analīze | 33 |
2.3. | Amerikas Savienoto Valstu analīze | 36 |
2.4. | Ķīnas analīze | 39 |
2.5. | Krievijas analīze | 41 |
2.6. | Latvijas analīze | 42 |
3. | FRANŠĪZES IZVEIDE VIESNĪCAI „HOTEL BERGS” | 48 |
3.1. | Viesnīcas „Hotel Bergs” esošā biznesa modeļa analīze un novērtējums | 48 |
3.2. | Viesnīcas „Hotel Bergs” finanšu analīze | 59 |
3.3. | Viesnīcas „Hotel Bergs” paplašināšanās iespējas | 64 |
3.4. | Franšīzes modeļa izstrāde un ieviešanas process | 67 |
3.5. | Potenciālo „Hotel Bergs” franšīzes ņēmēju tirgu analīze | 81 |
3.6. | Franšīzes novērtējums | 86 |
3.7. | Franšīzes modeļa izplatīšanas stratēģija | 89 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 93 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 96 | |
PIELIKUMI | 96 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot darbā izklāstīto ir izdarīti šādi secinājumi:
1. Franšīze, kā uzņēmējdarbības attīstības veids ir piemērots gadījumos, kad franšīzes devējam pieder biznesa koncepcija, kas jau strādā ar panākumiem ilgāku laiku, tās produkti vai pakalpojumi ir veiksmīgi nostiprinājuši vietu tirgū, ir kāda unikāla atšķirības zīme no konkurentiem un šim zīmolam ir laba reputācija.
2. Franšīze ir vienlīdz izdevīga franšīzes devējam un franšīzes ņēmējam, ar priekšnoteikumu, ka notiek simbioze starp uzņēmumiem un ir vienlīdzīgs ieguvumu apmērs.
3. Tūristu apmeklētākajās valstīs ir augstāks potenciāls franšīzes attīstībai. Ar franšīzes palīdzību tiek izplatīti dažādi produkti un pakalpojumi, tie kļūst globāli atpazīstami.
4. Uz franšīzes līguma pamata darbojas aptuveni divas trešdaļas no visām starptautisko viesnīcu ķēžu viesnīcām, turklāt lai sasniegtu ātrāku tīkla izplatību, lielākoties tiek lietota apakšfranšīze.
5. Eiropas valstīs franšīzes ņēmēji, galvenokārt, ir ieinteresēti vietējos franšīzes devējos. Mazajās valstīs tas ir vērtējams pozitīvi, jo franšīzes maksājumi paliek vietējā ekonomikā.
6. Latvijā, izmitināšanas pakalpojumu nozarē, franšīzes izplatībai vislielākās perspektīvas ir lauku reģionu viesnīcām un viesu namiem. Tur vērojams motivēta un kvalificēta darbaspēka trūkums, zems numuru vidējais noslogojums, pakalpojumu kvalitāte, atpazīstamības un ārvalstu tūristu trūkums.
7. No iespējamajām „Hotel Bergs” paplašināšanās iespējām, franšīzes modeļa izveide, salīdzinoši ar pārējiem attīstības veidiem – jaunu viesnīcu, meitas uzņēmumu, kopuzņēmumu un aliansi, ir vispiemērotākā. No nosauktajiem paplašināšanās veidiem, franšīzei ir ievērojami vairāk priekšrocību - iespējama viesnīcas attīstība ar salīdzinoši mazākām ieguldītajām investīcijām, ražošanas izmaksu optimizēšana pateicoties apjomīgākām piegādēm, par franšīzes devēju maksājumiem iespējams attīstīt un paplašināt tīklu un nostiprināt pozīcijas vietējā un starptautiskā tirgū.
8. Vispirms nostiprinot franšīzes darbību vietējā tirgū, iespējams samazināt pieļauto kļūdu apmēru un uzņēmējdarbības riskus, jo tirgus ir pārskatāms un zināms.…
Izstrādājot maģistra darbu, 1. nodaļā veikts franšīzes vēsturiskās attīstības, franšīzes veidu, modeļu un tiesiskā regulējuma apskats. Izpētītas un novērtētas franšīzes biznesa uzsākšanas un attīstības perspektīvas analizējot franšīzes darbības shēmu. Izanalizēts franšīzes sistēmas attīstības modelis viesnīcai, ņemot vērā vadības, mārketinga, tiesiskā regulējuma un cilvēkfaktorus. Veikta viesnīcu klasifikācija. Darba 2. nodaļā izpētīta franšīze izmitināšanas pakalpojumu nozarē Latvijā, Eiropā, ASV, Ķīnā un Krievijā, lai novērtētu iespējas uzņēmējdarbības paplašināšanai uz franšīzes pamata starptautiskajā līmenī. Darba noslēdzošajā 3.nodaļā ir veikts viesnīcas „Hotel Bergs” pašreizējā biznesa modeļa novērtējums, finanšu analīze un SVID analīze, kas ļauj noteikt stiprās un vājās puses, tāpat iespējas un draudus franšīzes modeļa izstrādei. Izvērtētas „Hotel Bergs” uzņēmējdarbības paplašināšanās iespējas, izstrādāti priekšlikumi konkurētspējīga franšīzes modeļa izveidei un veikti tā efektivitātes aprēķini, tādejādi piedāvājot izveidotā modeļa ekonomisko pamatojumu. Izvērtēti radītā modeļa potenciālie franšīzes ņēmēju tirgi – Latvija, Igaunija, Lietuva, Krievija un Vācija. Noslēdzot 3. nodaļu izstrādāta franšīzes modeļa izplatīšanas stratēģija. Apkopojot darbā izklāstīto izdarīti secinājumi un izstrādāti atbilstoši priekšlikumi. Dabā ir 3 nodaļas, 100 lpp., 24 attēli, 21 tabula, 73 bibliogrāfiskā saraksta vienības,9 pielikumi uz 16 lpp.
- Banku sistēma Latvijā
- Franšīzes modeļa izstrāde viesnīcai Latvijā un ārvalstīs
- Uzņēmējdarbības vide Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Kvalitātes vadības sistēmas attīstības problēmas virzieni Latvijā
Дипломная для университета86
-
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstības iespējas Latvijā
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Biznesa plāna izstrāde un tā nozīme uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета67
-
Veterinārās nozares problēmas un attīstība Latvijā
Дипломная для университета58
-
Viesnīcas mārketinga darbības analīze un mārketinga aktivitāšu izstrāde
Дипломная для университета65