Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:935882
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.08.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 25 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    5
  Ievads    6
1.  Standartizācija 20.gs. Latvijā un pasaulē    12
1.1.  Kvalitātes nodrošināšanas nacionālā programma, tās attīstība un rezultāti Latvijā    12
1.2.  Latvijas Kvalitātes asociācija un Kvalitātes balva    16
2.  Kvalitātes pārvaldības sistēmas stratēģija    20
2.1.  Vadības atbildība    20
2.2.  Resursu, procesu pārvaldība un klientu prasību noteikšana    21
2.3.  Cilvēkresursu vadība un personāla motivācija    24
2.4.  Kompetenču modelis    31
2.5.  Darba drošības vadība    33
2.6.  Izcilas uzņēmējdarbības modelis    35
3.  Riska faktoru analīze    47
4.  Programmatūras izstrāde Kvalitātes Vadības Sistēmām    53
4.1.  Bezpapīru ISO sistēma – digitālā interaktīvā vadības sistēma    53
4.2.  Informācijas sistēmu riska analīze    54
5.  Uzņēmuma sertifikācijas process Latvijā    58
5.1.  Kvalitātes vadības sistēmu raksturojums    58
5.1.1.  ISO 9000    59
5.1.2.  Eiropas standarts EN ISO 14001:1996.    60
5.1.3.  TQM    63
5.1.4.  QS 9000, TickIT un ISO 9000-3    63
5.1.5.  HACCP    64
5.1.6.  Integrētā vadības sistēma    66
5.2.  Kvalitātes audits    68
5.3.  Kvalitātes dokumentu izstrādāšana un vadība    74
5.4.  Sertifikātu skaita dinamikas un problēmu analīze Latvijā    76
  Secinājumi un priekšlikumi    80
  Review    88
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    91
  Galvojums    93
  Pielikums Nr.1.    94
  Pielikums Nr.2.    112
  Pielikums Nr.3.    114
  Pielikums Nr.4.    115
  Pielikums Nr.5.    183
Фрагмент работы

Latvijā uzņēmējdarbībā strauji sāk pielietot dažādus vadības sistēmas standartus, kas ienāk no Rietumu uzņēmējdarbības pieredzes, kur vadības sistēmas pēdējos četrdesmit gadus ir bijusi uzņēmējdarbības principiāls dzinējspēks un motivācijas pamats.
Attīstoties tirgus ekonomikas attiecībām Latvijā, uzņēmumu darbību un attīstību arvien vairāk ietekmē konkurence un vārdam ”kvalitāte” tiek piešķirta jauna nozīme.
Uzņēmums, uz kuru attiecina šo jēdzienu, darbojas efektīvi un to apliecina uzņēmuma finansu rādītāji un klientu pieprasītie un pirktie noteikta līmeņa produkti vai pakalpojumi. Mūsdienās jēdziens “kvalitāte” ir cieši saistīts ar klientu - ar tā vajadzību un vēlmju izzināšanu, noteikšanu un apmierināšanu.
Latvijā aizvien vairāk uzņēmumu savā stratēģiskajā attīstībā lielāku uzmanību pievērš kvalitātes vadības sistēmas izstrādes un ieviešanas jautājumiem. Galvenais valsts uzdevums ir nodrošināt stabilu tiesisko un administratīvo bāzi uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanai, it īpaši par starptautisko konkurētspēju. Kvalitatīvas uzņēmējdarbības nodrošināšana, veicinot starptautisko un Eiropas standartu piemērošanu, izmantojot modernas uzņēmumu vadības sistēmas un ieviešot jaunākās tehnoloģijas, ļauj tiem veiksmīgi konkurēt, gan vietējā, gan starptautiskajā tirgū.
Tādējādi kvalitāte ir elements, kas caurvij visu organizāciju, un kvalitātes vadīšanas jautājumiem viscaur ir jāpievērš maksimāla uzmanība, lai izdzīvotu, attīstītos un saglabātu savu konkurētspēju. Šeit neiet runa tikai par produktu un pakalpojumu kvalitāti, bet arī par piegādi, administrēšanu, klientu apkalpošanu un jebkuru citu uzņēmumi darbības aspektu. Tas vienlīdz attiecas uz visām tautsaimniecības nozarēm, uz jebkuru organizāciju, firmu, uzņēmumu – gan ražojošo, gan pakalpojumus sniedzošu firmu, gan sociālajā sfērā darbojošos uzņēmumu, gan arī valsts un pārvaldes institūciju.
Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana ir atzīts ceļš uz efektīvāku uzņēmuma darbību, kvalitātes un klientu apkalpošanas vadības sistēmu. Šī sistēma ir labas vadības prakses pamats katram uzņēmumam vai uzņēmumsi. Tā koncentrējas uz klientu vajadzībām un vēlmēm, kā arī veicina efektīvu kvalitātes vadību un plānošanu uzņēmuma produktiem un pakalpojumiem.
Kvalitātes vadība nav nekas tāds, ko var vienkārši nopirkt un ievietot uzņēmumā tā, kā var nopirkt un uzstādīt mašīnas rezerves daļas. Tas ir dzīves veids, domāšanas veids un jauna uzņēmuma kultūra.
Runājot par praktiskiem kvalitātes vadības sistēmas aspektiem, tā ir absolūti nepieciešama patērētāju pārliecināšanai par uzņēmuma ražojumu un pakalpojumu izcilību. Kvalitāte ir garantija tam, ka patērētāji atgriezīsies pie jums atkal un atkal.
Kvalitātes vadības sistēma ir pielietojama ne tikai uzņēmējdarbībā, bet visa veida organizācijās - arī valdības iestādēs un bezpeļņas organizācijās, turklāt tā attiecas ne tikai uz produkciju, bet arī uz pakalpojumiem. Tāpēc Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest jebkurš uzņēmums, arī tāds, kas nodarbojas ar pakalpojumu sniegšanu.
Kvalitātes vadības sistēmu var ieviest un ir pat nepieciešams to darīt, jebkurā uzņēmumā, kurā strādājošo skaits pārsniedz divus darbiniekus. Par iespējamo sākumpunktu kvalitātes sistēmu attīstīšanai uzņēmumā tiek uzskatīts starptautiskais kvalitātes vadības sistēmas standarts ISO 9000.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация