Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana-
Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
ĢIMENES UN PIRMSSKOLAS IESTĀDES | 1 | |
SADARBĪBAS VEICINĀŠANA | 1 | |
Bakalaura darbs | 1 | |
Daugavpils 2005 | 1 | |
Saturs | 2 | |
IEVADS | 3 | |
1.1. | Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes mijiedarbības problēmas aktualitāte | 5 |
1.2. | Pirmsskolas vecuma bērnu vecāku pedagoģiskās izglītošanas teorētiskie pamati | 10 |
1.2.1. | Ģimenes un pirmsskolas izglītības iestādes mijiedarbības organizācija | 10 |
1.2.2. | Diferencētā pieeja darbā ar vecākiem | 13 |
1.2.3. | Audzinātāju un pedagogu darba virzība ar vecākiem pirmsskolas iestādē | 17 |
2.1. | Darba ar vecākiem formas un metodes | 21 |
2.1.1. | Pārrunas ar vecākiem | 23 |
2.1.2. | Ģimeņu apmeklēšana | 24 |
2.1.3. | Uzskates līdzekļi | 25 |
2.1.4. | Vecāku sanāksmes | 28 |
2.1.5. | Lietišķās spēles | 29 |
2.1.6. | Jautājumu un atbilžu vakari | 30 |
2.1.7. | Tikšanās pie “apaļā galda” | 30 |
2.1.8. | Konsultācijas | 31 |
2.1.9. | Atvērto durvju dienas | 31 |
2.1.10. | Svētki un tematiskie pasākumi | 32 |
2.1.11. | Vecāku iesaitīšana pirmsskolas iestādes pedagoģiskajā procesā | 32 |
3.1. | Projekts - pirmsskolas izglītības iestādes darbs bērnu vecāku pedagoģiskajā izglītošanā | 34 |
3.2. | Darbs ar ģimenēm, kurās ir bērni invalīdi | 46 |
3.3. | Pirmsskolas izglītības iestādes darbs ar daudzbērnu ģimenēm | 50 |
3.4. | Eksperimentālo pētījumu analīze darba ar vecākiem faktoru diferenciācijā | 53 |
SECINĀJUMI | 56 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 57 |
Ar pirmsskolas iestādēm uzkrāta zināma pieredze sadarbībā ar vecākiem ar mērķi paaugstināt bērnu tikumiskās, darba, garīgās, fiziskās audzināšanas un attīstības efektivitāti. Bērnudārzu audzinātāji, metodisti un pedagogi pastāvīgi pilnveido šī darba formas un saturu, cenšoties panākt saskaņu starp audzinošo iedarbību uz bērnu pirmsskolas iestādē un ģimenē, nodrošināt personības vispusīgu attīstību.
Problēmas aktualitāte ir tā, ka bērnudārzs – pirmais sociālais institūts, pirmā audzinošā iestāde ārpus ģimenes, ar kuru iesaistās kontaktā vecāki un kur sākas viņu sistemātiska pedagoģiskā izglītošana. No vecāku un pedagogu kopējā darba ir atkarīga bērna tālākā attīstība. Un tieši no pirmsskolas iestādes darba kvalitātes, un tieši metodistu un pedagogu, ir atkarīgs vecāku pedagoģiskās kultūras līmenis, un, sekojoši, arī ģimeniskās bērnu audzināšanas līmenis. Lai būt par īstu pirmsskolas audzināšanas metožu un līdzekļu propagandistu, bērnudārzam savā darbā jābūt par paraugu šādā audzināšanā. Tikai esot šādam nosacījumam vecāki ar uzticību attieksies pret audzinātāju un pedagogu rekomendācijām, labprāt nodibinās ar tiem kontaktus.
Audzinātājiem nepārtraukti jāpaaugstina prasības pret sevi, savām pedagoģiskajām zināšanām un prasmēm, savu attieksmi pret bērniem un vecākiem.
Lai cik nopietni netiktu izdomātas bērnu audzināšanas formas pirmsskolas iestādē, lai cik augsta nebūtu pirmsskolas iestādes darbinieku kvalifikācija, nav iespējams sasniegt noteikto mērķi bez pastāvīgas un aktīvas vecāku piedalīšanās bērnu audzināšanas procesā. Bērna personības vispusīga harmoniska attīstība pieprasa vienotību, visas audzinoši – izglītojošās sistēmas iedarbības starp vecākiem un bērniem saskaņu. Ģimenes lomu šādas saskaņas radīšanā ir grūti pārvērtēt, jo ģimenei kā pirmajam socializācijas institūtam ir izšķirošā ietekme uz bērna personības pamatīpašību attīstību, uz viņa tikumiski pozitīvā potenciāla izveidi. Tieši ģimenē bērni saņem pirmās tikumības stundas, veidojas viņu raksturs; ģimenē tiek ielikti izejas, dzīves pozīcijas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai pirmsskolas iestāžu darba pamatsastāvdaļa būtu pedagoģisko zināšanu propaganda vecāku vidū. Tas ir nepieciešams tam, lai iznīcinātu kļūdas, kas tiek pieļautas no vecāku puses ģimeniskajā audzināšanā: daudzi jaunie vecāki nenovērtē bērnu fiziskās audzināšanas nozīmi, dažiem ir grūtības psiholoģiskajā pieejā bērniem, citi nepievērš pietiekamu uzmanību darba audzināšanai. Bieži vien atvērtas paliek problēmas, kas rodas maznodrošinātās, daudzbērnu, nepilnās, aizbildņu ģimenēs.
Lai ģimenē radītu labvēlīgus apstākļus bērnu audzināšanai, nepieļautu kļūdas ģimeniskajā audzināšanā vecākiem nepieciešams, vispirms, apgūt noteiktu psiholoģisku zināšanu pilnu apjomu, pedagoģiskās darbības praktiskās iemaņas un prasmes.…
- Ģimenes un pirmsskolas iestādes sadarbības veicināšana
- SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
- Skolēnu pašpārvaldes nozīme izglītības iestādes vadībā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas klausīšanās prasmju attīstība
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Tēva lomas realizācijas specifika šķirtajās ģimenēs
Дипломная для университета49
-
Starptautiskās sadarbības aspekti profesionālās izglītības iestādē
Дипломная для университета73
-
Literārie darbi – iztēles un fantāzijas rosinātāji vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Дипломная для университета57
-
Runas attīstības procesa veicināšana ārpusnodarbību laikā 3-4 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета38