Bakalaura darba mērķis ir: izzināt hiperaktivitātes korekcijas iespējas X pirmsskolas izglītības iestādē.
Lai sasniegtu mērķi izvirzīju sekojošus uzdevumus:
1.analizēt literatūru par hiperaktivitāti, tās cēloņiem un pazīmēm;
2.noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu vecumposma īpatnības;
3.apkopot rekomendējošos ietikumus par hiperaktivitātes korekcijas iespējām pirmsskolā;
4.veikt praktisku pētījumu par hiperaktivitātes iespējām X pirmsskolas izglītības iestādē.
Darbam izvirzītā hipotēze: X pirmsskolas izglītības iestāde daļēji piemērota hiperaktivitātes korekcijas iespējām.
Bakalaura darbs sastāv no četrām daļām:
pirmajā daļā tiek analizēta literatūra par hiperaktivitāti, tās cēloņiem un pazīmēm;
otrajā daļā tiek noskaidrotas pirmsskolas vecumposma īpatnības;
trešajā daļā ir apkopoti rekomendējošie ieteikumi, hiperaktivitātes korekcijas iespējām;
ceturtajā daļā tiek veikta X pirmsskolas izglītības iestādes izvērtējums, pedagogu un vecāku informētības par hiperaktivitāti aptauju apkopojums, bērnu ar hiperaktivitāti vērojums.
Rakstot darbu secinu, ka izvirzītā hipotēze apstiprinās, jo X pirmsskolas izglītības iestāde ir daļēji piemērota hiperaktivitātes korekcijas iespējām. Iestādes pedagogi ir pietiekami informēti par šo problēmu ir spējīgi saskatīt bērnos hiperaktivitātes pazīmes, atšķirt tās no pirmsskolas vecumposma īpatnību izpausmēm. Ir gatavi iesaistīties šo bērnu korekcijā. Arī vecāki ir pretimnākoši un labprāt vēlās sadarboties ar iestādes darbiniekiem, lai noritētu veiksmīga korekcija. Diemžēl iestāde nespēj nodrošināt speciālistu klātbūtni šiem bērniem, kā arī nav iespējama bērnu skaitu samazināšana pirmsskolas grupās, tādēļ korekcija iespējama tikai daļēji.…