Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,36 (11%)
Со скидкой*:
19,12
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:485752
Оценка:
Опубликованно: 25.11.2005.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 71 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Ieskats azartspēļu attīstības un legalizēšanas vēsturē    8
2.  Spēļu industrijas finansiālais, likumiskais un uzraudzības aspekts    12
3.  Atkarības jēdziens un atkarības veidošanās    16
3.1.  Atkarības veidošanās fāzes un azartatkarību ietekmējošie faktori    16
3.2.  Azartspēļu spēlētāju klasifikācija    26
3.3.  Azartspēļu jēdziens un tā iespējamās interpretācijas    31
4.  Azartatkarības novēršanas, izglītošanas un ārstēšanas darbības    34
5.  Metode    53
6.  Pētījuma rezultāti un datu salīdzināšana    55
7.  Datu analīze un interpretācija    63
8.  Secinājumi    67
  Nobeigums    69
  Literatūras saraksts    71
Фрагмент работы

Maģistra darba nosaukums „Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību”.
Latvijā azartspēļu atkarība ir mazizpētīta un apzināta problēma, tāpēc šis darbs ir teorētiski konstatējošs pētījums.
Darba mērķis: izzināt informācijas pieejamību un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību.
Pētījuma jautājumi ir:
1.Kas ir azartspēļu atkarība ?
2.Aizraušanās ar azartspēlēm ir problēma, kas jārisina?
3.Kāda ir pašreizējā situācija azartspēļu atkarības profilaktisko darbību jomā?
4.Cik pieejama ir informācija par azartspēļu atkarību?
5.Kādi informēšanas veidi ir efektīvākie informācijas izplatīšanai par atkarību no azartspēlēm?
6.Kāda ir skolotāju gatavība mācīt par azartspēļu atkarības tēmu skolēnus?
Pētījumā izmantotās metodes:
Literatūras izpēte.
Anketēšanas metode.
Pētījuma dalībnieki tika iedalīti 4 grupās – skolotāji, izglītības speciālisti, azartspēļu spēlētāji un speciālist, kas strādā ar atkarīgajiem.
Galvenie autori - Lodziņa Ā., Vagale A., Cotte J., Derevensky J.L., Gupta R., Liljequist L., Shaffer H.J., Fulbright R.K.
Pētījumā noskaidrojās, ka informācija par azartspēļu atkarību nav pietiekoši pieejama un izglītošanas iespējas skolās šajā jomā ir ierobežotas.
Balstoties uz literatūras izpēti, iegūto datu analīzi un secinājumiem tika izvirzīti hipotētiskie ieteikumi.
Cilvēkiem parasti vienkārša ikdienas eksistence šķiet nepietiekama. Cilvēks meklē krāsainību, prieku, satraukumu, piedzīvojumus un izklaidi, kā arī mierinājumu un atpūtu no ikdienas radītās spriedzes, kuru bieži vien atrod spēļuzālēs, klubos un kazino. Azartspēles ir tikpat vecas kā pati cilvēce. Jau bībelē ir rodamas pirmās nojausmas par azartspēļu pastāvēšanu. Tas tikai norāda, ka azarts ir cilvēku dzīves sastāvdaļa.
Svarīgi, ka cilvēkam, lai funkcionētu efektīvi tālāk, ir nepieciešams īslaicīgs regress no ikdienas prasībām (42.). Tomēr azartspēļu spēlēšana kā nomierinošs līdzeklis ir diezgan bīstams, jo var rasties azartspēļu atkarība. Visbiežāk pats spēlmanis tad ir pēdējais, kas apjauš un cenšas noliegt problēmas esamību. To brīdi, kad robeža starp aizraušanos un atkarību ir pārkāpta, pats atkarīgais saprot pēdējais, jo kategoriski to cenšas noliegt. Pirmie to ievēro ģimene un kolēģi, jo cilvēks zaudē savu sociālo aktivitāti. Diemžēl atbrīvoties no atkarības nav viegli. Ar ģimenes locekļu vai apkārtējo cilvēku palīdzību tas parasti nav izdarāms un ir nepieciešama jau ārstēšanas iestāžu un speciālistu palīdzība.
Kamēr nebija tik attīstītu tehnoloģiju un nenotika tāda urbanizācija, kā tas ir šodien, visām azartspēlēm, izņemot loteriju, bija lielas grūtības ar tautas masu sasniegšanu un iesaistīšanu, kas kavēja to attīstību un popularitāti. Taču, attīstoties jaunajām tehnoloģijām, azartspēļu legalizēšanai, milzīgajiem urbanizācijas tempiem, dzīvesveidam - lieto šodien, bet maksā rīt, viss ir mainījies.
Situācijā, kad nav pietiekamas informētības par procesa atkarībām, parasti vajadzīgo palīdzību atkarīgie saņem novēloti, grūtības ir arī savlaicīgā profilakses darbā, jo mērķauditorija ir diezgan plaša un bieži interese vairāk ir par atkarību, kas rodas no vielām, t.i. - ķīmisko atkarību. Dažādu iemeslu dēļ sabiedrība ir tendēta atpazīt fiziskās izmaiņas, kas rodas atkarības rezultātā, bet bieži vien mazāku uzmanību pievērš atkarības garīgajam aspektam (14.).
Pastāv uzskats par azartspēlēm kā mazkaitīgu, elitāru, tīru izklaides veidu, jo personības degradācija nav tā samanāma, kā tas ir alkoholisma vai narkomānijas gadījumā. Atkarīgie no azartspēlēm parasti nevāļājas pa grāvjiem vai dažādos ūķos un pagrabos.
Ja par alkoholismu, narkomāniju un smēķēšanu tiek veikti dažādi pētījumi un parādās informācija masu saziņas līdzekļos, tad par azartspēlēm nav dzirdams gandrīz nekas.
Tādēļ uzskatu, ka dēļ maz apzinātās un izpētītās problēmas par azartspēļu atkarību Latvijā, ir nepieciešams veikt teorētiski konstatējošo pētījumu.
Pamatojoties uz augstāk minēto, darba autors izvirza:
Mērķi: Izzināt informācijas pieejamību un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību.
Mērķa sasniegšanai tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
Iepazīties un analizēt literatūru saistībā ar nosprausto mērķi.
Izstrādāt metodoloģiskos materiālus pētījuma realizēšanai.
Veikt pētījumu.
Izanalizēt iegūtos rezultātus, tos apkopot un izdarīt secinājumus.
Izveidot hipotētiskos ieteikumus.
Pētījuma jautājumi:
1.Kas ir azartspēļu atkarība ?
2.Aizraušanās ar azartspēlēm ir problēma, kas jārisina?
3.Kāda ir pašreizējā situācija azartspēļu atkarības profilaktisko darbību jomā?
4.Cik pieejama ir informācija par azartspēļu atkarību?
5.Kādi informēšanas veidi ir efektīvākie informācijas izplatīšanai par atkarību no azartspēlēm?
6.Kāda ir skolotāju gatavība mācīt par azartspēļu atkarības tēmu skolēnus?
Pētījumā izmantotās metodes:
Literatūras izpēte.
Aptaujas metode-anketēšana.
Azartspēļu spēlmaņu anketēšanai un novērošanai - Dobele un tās rajons, Rīga un tās rajons, Smiltene.
Skolotāju anketēšanai - Āgenskalna ģimnāzija, Aizkraukles novada ģimnāzija, Jelgavas valsts ģimnāzija, Gulbenes vidusskola, Kuldīgas centra vidusskola, Vaiņodes vidusskola, Madonas valsts vidusskola, Ogres ģimnāzija, Preiļu valsts vidusskola, Brocēnu vidusskola, Tumes vidusskola, Vecpiebalgas lauku reģionālā ģimnāzija, Jaungulbenes pagasta Gulbīšu vidusskola, Brāļu Skrindu Atašienes vidusskola, Krāslavas Varavīksnes vidusskola, Talsu ģimnāzija, Smiltenes ģimnāzija, Jēkabpils valsts ģimnāzija, Jaunsilavas pamatskola.
Izglītība pārvalžu speciālistu anketēšanai - Ogres rajona Izglītības pārvalde, Jūrmalas skolu valde, Dobeles rajona padomes Izglītības pārvalde, Jelgavas pilsētas Izglītības pārvalde, Balvu rajona Izglītības pārvalde, Preiļu rajona Izglītības pārvalde, Liepājas Izglītības pārvalde, Rēzeknes pilsētas skolu valde, Ventspils Izglītības pārvalde, Jēkabpils Izglītības pārvalde, Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde, Kuldīgas rajona padomes skolu valde, Aizkraukles rajona padomes skolu valde, Tukuma rajona padomes izglītības pārvalde, Alūksnes rajona Izglītības pārvalde, Cēsu rajona Izglītības pārvalde, Balvu Izglītības pārvalde, Bauskas Izglītības pārvalde, Gulbenes rajona izglītības pārvalde.
Azartatkarības ārstēšanas un profilaktisko darbību speciālistu anketēšanai - Psihiatrijas Centrs, Rīgas narkomānijas Profilakses Centrs, Narkoloģijas Centrs, Minesotas Programma.
No 2003.g. marta, līdz septembrim, literatūras izpēte saistībā ar maģistra darba tematiku. Anketu izstrāde, azartspēļu spēlmaņu novērošana un anketēšana, kā arī citu respondentu grupu anketēšana līdz 2004.g. janvārim. No 2004.g. februāra līdz aprīlim, maģistra darba rakstīšana.
Darba struktūra
Darbs sastāv no teorētiskās daļas (1. līdz 4. nodaļa un tās apakšpunkti), kurās izpētīta un analizēta ar azartspēlēm un azartspēļu atkarību saistītā literatūra, šai jomā veiktie pētījumi, likumdošana un organizācijas, kas veic uzraudzības, kontroles un profilaktiskās darbību pienākumus. Un praktiskās daļas (5. līdz 8. nodaļas) kurās aprakstīti un analizēti veiktie pētījumi un izdarīti secinājumi.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/485752

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация