Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:862950
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 16.01.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 32 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
1.  Informācijas nozīme administratīvajā procesā    4
2.  Objektīvās izmeklēšanas princips    8
3.  Informācijas iegūšanas tiesiskās metodes    16
3.1.  Informācijas iegūšana no institūcijām    19
3.2.  Informācijas iegūšana no privātpersonām    26
4.  Patvaļas aizlieguma princips    36
5.  Citi informācijas iegūšanas ierobežojumu tiesiskie aspekti    40
  Kopsavilkums    46
  Anotācija angļu valodā    48
  Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts    50
Фрагмент работы

Publiskās administrācijas institūcijai pašai ir pienākums iegūt visu lietas izskatīšanai nepieciešamo informāciju. Institūcijas īpašo lomu informācijas iegūšanā pamato pušu, proti, valsts un privātpersonas, nevienlīdzīgais stāvoklis. Bieži lietas izskatīšanā nepieciešamā informācija jau ir publiskās administrācijas institūciju rīcībā, tāpēc to vienkāršāk ir pieprasīt institūcijām sadarbības ietvaros, nevis likt privātpersonai šo informāciju iegūt. Turklāt publiskās administrācijas institūcija pati vislabāk izvērtēs, kādu informāciju tai nepieciešams iegūt attiecīgajā administratīvajā lietā. Izņēmums šim vispārējam nosacījumam var tikt noteikts ārējā normatīvajā aktā.
Ja salīdzina ārvalstu praksi informācijas iegūšanā administratīvā procesa ietvaros, tad, piemēram, Vācijas Administratīvā procesa likuma 24. pants nosaka izmeklēšanas principa saturu iestādē šādi: „Lietas apstākļu noskaidrošana ir iestādes pienākums. Iestāde nosaka faktu iegūšanas veidu un apjomu. Iestāde nav saistīta ar dalībnieku izteikumiem un norādījumiem. Iestādei jāņem vērā visi konkrētam gadījumam būtiskie apstākļi, tai skaitā, dalībniekiem labvēlīgi apstākļi. Iestāde nedrīkst atteikties pieņemt paskaidrojumu vai iesniegumu, kas attiecas uz lietām, kuras iestādei ir piekritīgas, tādēļ, ka tā paziņojumu vai iesniegumu uzskata par konkrētajā lietā nepieļaujamu vai nepamatotu"1. Šveicē likums par administratīvajām procedūrām nosaka, ka pusēm jāsadarbojas lietas apstākļu noskaidrošanai – 1) procedūrās, kas uzsāktas ar viņu piekrišanu; 2) citās procedūrās, ja viņiem tajās ir patstāvīgas piekrišanas tiesības; 3) ja cits federālais likums viņiem uzliek par pienākumu dot liecību vai sniegt paskaidrojumus.2
Privātpersonai ir pienākums savākt nepieciešamo informāciju tikai atsevišķās valstīs. Piemēram, Nīderlandē personai, kura ir vērsusies ar iesniegumu iestādē, ir pienākums iesniegt sākotnējai lietas izskatīšanai nepieciešamo informāciju, un iestādei ir tiesības neveikt izmeklēšanu, ja šāda informācija ir nepilnīga, ja iesniedzējam ir bijis pietiekams laiks (astoņas nedēļas), lai precizētu informāciju, un personas to nav izdarījusi.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −44,17 €
Комплект работ Nr. 1318846
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация