Дипломная
Технологии
Компьютеры, программирование, электроника
Interneta lietojums izglītošanās mērķiem skolā un mājās: ...-
Interneta lietojums izglītošanās mērķiem skolā un mājās: Latvijas sākumskolnieku paradumu analīze
Дипломная59 Компьютеры, программирование, электроника, Педагогика
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 7 | |
Ievads | 7 | |
Teorētiskā daļa | 9 | |
1. | Sabiedrība, mediji un tehnoloģiju attīstība | 10 |
1.1. | Tehnoloģiju, mediju kultūras attīstība | 10 |
1.2. | Jaunie mediji | 11 |
1.3. | Mediju un sabiedrības mijiedarbība | 12 |
2. | Internets un tā vēsture un attīstības perspektīvas | 14 |
2.1. | Interneta vēsture | 14 |
2.2. | Bērni un internets pasaules kontekstā | 15 |
2.3. | Bērni un internets Latvijā | 16 |
2.4. | Interneta pieejamās informācijas sākumskolas mācību programmai | 19 |
3. | Mediju lietojuma un apmierinājuma teorija | 27 |
4. | Skolēna izziņas procesa attīstība | 30 |
4.1. | Izziņas intereses būtība, stadijas | 34 |
4.1.1. | Izziņas intereses būtība, stadijas | 34 |
4.1.2. | Izziņas interešu attīstības līmeņi un kritēriji | 37 |
Pētnieciskā daļa | 42 | |
5. | Pētījumā izmantotās metodes un respondentu atlase | 42 |
5.1. | Anketēšana | 44 |
5.2. | Intervijas | 45 |
5.3. | Fokusgrupas diskusijas | 45 |
6. | Interneta lietojums mācību procesā: skolēnu un skolotāju rezultātu apkopojums | 46 |
6.1 | Skolu pētījuma rezultāti | 46 |
6.2. | Skolu rezultātu salīdzinošā analīze | 52 |
6.3. | Interneta respondenta rezultāti | 54 |
6.4. | Fokusgrupas intervijas rezultāti | 57 |
6.5. | Datu salīdzinošā analīze | 61 |
7. | Ekspertintervijas rezultāti | 63 |
8. | Pētāmās daļas apkopojums | 65 |
9. | Nobeigums | 67 |
Izmantoto informatīvo avotu saraksts | 70 |
8. NOBEIGUMS
Arvien biežāk tāpat kā citur pasaulē tā arī pie mums parādās kāda jauna tehnoloģija. Jau labu laiku atpakaļ internets ir ienācis teju vai katrā ģimenē. Līdz ar interneta ienākšanu pasaulē, ir novērojamas izmaiņas arī skolu sistēmā. Pēdējos gados gandrīz vai visās skolās ir datora klases ar interneta pieslēgumu. Vairākās skolās ir interaktīvās tāfeles, projektori u.c. jaunas tehnoloģijas. Kā pierāda autora veiktie pētījumi ir skolēni un skolotāji, kuri ir apmierināti ar interneta parādīšanos zināšanu padziļināšanai un mājas darbu pildīšanai un ir tādi, kuri uzskata, ka labāk tomēr izmantot grāmatas un enciklopēdijas.
Kā pierāda TNS veiktie dati vēl joprojām interneta lietotāju skaits ar katru gadu pieaug, autores veiktais pētījumus apliecina, ka skolās interneta lietošana notiek pašplūsmā. Lai arī skolēnu zināšanas par to, kas ir internets un ko internetā var darīt, ir pietiekoši labas, tomēr pētījuma rezultāti rāda, ka par internetu kā informācijas devēju zināšanas ir vājas. Pārsvarā skolēni internetu izmanto, lai spēlētu datorspēles un sazinātos ar draugiem, ko Deniss Makveils klasificē kā vajadzību pēc atpūtas, kā arī vajadzību aizpildīt laiku, ko pierāda fokusgrupu diskusijas respondenti.
Gados jaunākie skolēni visbiežāk spēlē datorspēles un komunicē ar draugiem, jo vēlas vienkārši atpūsties. Lai arī analītiskās komisijas priekšsēdētājs Roberts Ķīlis uzskata, ka tuvākajos 3 gados izglītības sistēmā būs jauninājumi tieši saistībā ar jaunajām tehnoloģijām, tostarp, internetu, pēc autores domām un iegūtajām atbildēm, lai skolās profesionāli tiktu pielietotas jaunās tehnoloģijas gan skolēniem, gan skolotājiem ir nepieciešamas profesionālas apmācības.
Lai arī skolotājiem tiek piešķirta Eiropas Savienības nauda kursiem par jauno tehnoloģiju pielietošanu mācību procesā, ir pamats domāt, ka pašreiz tas ir lieki iztērēts laiks un nauda. Kā pierāda autores veiktais pētījums šie kursi nav obligāti un vairāki skolotāji uzskata, ka nav nepieciešamas papildus zināšanas. Latvijā ir skolotāji, kuri vispār neatzīst jauno tehnoloģiju ienākšanu skolā, līdz ar to ir vairākas klases, kuri mācību nolūkiem internetu neizmanto.
Neskatoties uz to, ka skolotāju un skolēnu zināšanas ir vājas, internetu izmanto gan skolotāji, gan skolēni. Skolēni internetu izmanto kā mediju, lasot ziņas un meklējot informāciju mācību nolūkiem, lai papildinātu zināšanas, kā arī mājas darbu izpildīšanai. Skolēni par vislabāko informācijas meklētāju uzskata google.lv (google.com), kurš tik tiešām skolēnu aizved pie kaut kādas informācijas. Lai arī skolēni ir uzkrājuši zināmu pieredzi WEB meklēšanas rīku un interneta izmantošanā, pētījuma rezultāti liecina par nepareizu interneta lietošanu mācību nolūkiem. …
SATURA RĀDĪTĀJS Anotācija Ievads 7 Teorētiskā daļa 9 1. Sabiedrība, mediji un tehnoloģiju attīstība 10 1.1 Tehnoloģiju, mediju kultūras attīstība 10 1.2 Jaunie mediji 11 1.3 Mediju un sabiedrības mijiedarbība 12 2. Internets un tā vēsture un attīstības perspektīvas 14 2.1 Interneta vēsture 14 2.2 Bērni un internets pasaules kontekstā 15 2.3 Bērni un internets Latvijā 16 2.4 Interneta pieejamās informācijas sākumskolas mācību programmai 19 3.Mediju lietojuma un apmierinājuma teorija 27 4. Skolēna izziņas procesa attīstība 30 4.1 Izziņas intereses būtība, stadijas 34 4.1.1 Izziņas intereses būtība, stadijas 34 4.1.2 Izziņas interešu attīstības līmeņi un kritēriji 37 Pētnieciskā daļa 5. Pētījumā izmantotās metodes un respondentu atlase 42 5.1 Anketēšana 44 5.2 Intervijas 45 5.3 Fokusgrupas diskusijas 45 6. Interneta lietojums mācību procesā: skolēnu un skolotāju rezultātu apkopojums 46 6.1 Skolu pētījuma rezultāti 46 6.2 Skolu rezultātu salīdzinošā analīze 52 6.3 Interneta respondenta rezultāti 54 6.4 Fokusgrupas intervijas rezultāti 57 6.5 Datu salīdzinošā analīze 61 7. Ekspertintervijas rezultāti 63 8. Pētāmās daļas apkopojums 65 9. Nobeigums 67 Izmantoto informatīvo avotu saraksts 70
-
Bērnu un jauniešu drošība internetā
Презентация22 Компьютеры, программирование, электроника, Коммуникации, транспорт, связь
- Interneta ētika un tās pārkāpumi
-
Interneta lietojums izglītošanās mērķiem skolā un mājās: Latvijas sākumskolnieku paradumu analīze
Дипломная59 Компьютеры, программирование, электроника, Педагогика
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas patērētāju iespējas iepirkties internetā
Дипломная для университета84
Оцененный! -
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная для университета83
Оцененный! -
Interneta ietekme uz jauniešu personības vajadzību veidošanos
Дипломная для университета40
Оцененный! -
Interneta resursu zīmola veidošana Latvijā
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Kriptogrāfijas elementu apgūšana skolā
Дипломная для университета79
Оцененный!