Дипломная
Искусство, культура и история
Литература
Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšana literatūras stundās 11....-
Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšana literatūras stundās 11.klasē
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Annotation | ||
Saturs | 6 | |
Ievads | 6 | |
1. | Vērtīborientētas sadarbības nozīmīgums literatūras mācību procesā | 8 |
2. | Jāņa Ezeriņa dzīves gājums un devums latviešu novelistikā | 12 |
2.1. | Ieskats Jāņa Ezeriņa biogrāfijā un daiļradē | 12 |
2.2. | Jāna Ezeriņa noveļu mākslinieciskā savdabība | 16 |
2.3. | Jāņa Ezeriņa novelēs apliecinātās vērtības literatūras mācību kontekstā | 20 |
3. | Skolotāja sagatavošanās darbam klasē | 22 |
3.1. | Jauniešu vecumposma raksturojums | 22 |
3.2. | Izmēģinājumā iesaistīto skolēnu raksturojums | 25 |
3.3. | Jāņa Ezeriņa novelēm veltīto stundu mācību materiālu izstrāde un tematiskais plānojums | 28 |
4. | Skolotājas un skolēnu sadarbība literatūras stundās | 33 |
5. | Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums | 46 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotā literatūra | 49 | |
Pielikumi | 49 |
Secinājumi
1. Mūsdienu jaunieši neapzinās, cik liela nozīme mūsdienu sabiedrībā ir garīgajām vērtībām, kad priekšplānā tiek izvirzītas materiālās vērtības, tāpēc izglītības procesā svarīgi aktualizēt vērtības, lai tiktu nostiprināta skolēnu vērtīborientācija.
2. Literatūra palīdz ieskatīties sevī, izprast sevi un sabiedrību, atbildēt uz daudziem sev interesējošiem jautājumiem.
3. Izvērtējot skolēnu atbilstību vecumposmam, skolotāja secināja, ka 11.klases skolēni atbilst savam vecumposmam, skolēni vēlas būt pieauguši, rast atbildes uz filozofiskiem jautājumiem, kas saistīti ar dzīvi.
4. Izcilā latviešu novelista Jāņa Ezeriņa novelēs atklājas ikdienā aizmirstas dzīves vērtības, kā dzīvot pilnvērtīgu un cilvēcisku dzīvi.
5. Skolēni labprāt iesaistās stundas darbībā, ja stundas tēma ir sasaistīta ar skolēnu dzīvi, piemēram, mana bērnība, manas mājas, tad skolotāja un skolēnu sadarbība ir veiksmīga.
6. Pedagoģiskās prakses laikā, apgūstot Jāņa Ezeriņa daiļradi, mērķtiecīgi plānojot un organizējot mācību stundas, ievērojot skolēnu vecumposma īpatnības un intereses, izmantojot dažādas mācību metodes un metodiskos paņēmienus, darba organizācijas formas, iespējams aktualizēt daiļdarbā paustās vērtības.
7. Skolotāja secināja, lai ieinteresētu skolēnus radoši un aktīvi darboties, pirms daiļdarba apguves skolēnus jāieinteresē daiļdarba sižetā, lai skolēniem rastos interese un mājās noveles tiktu izlasītas.
8. Jāņa Ezeriņa noveles - „Ar porcelāna pīpi”, „Zvanītājs”, „Mērkaķis”, „Kādas blusas stāsts”, „Iegātnīša”, „Kaprači”, „Šaha partija” - skolēniem palīdzēja saskatīt un izvērtēt tādas vērtības kā dzīvību, dzīves jēgu, mīlestību, ģimeni, tikumību, mājas, laimi, bērnību.
9. Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšanas procesā teorētiskās zināšanas skolēniem palīdzēja pilnīgāk izprast noveļu māksliniecisko savdabību.
…
Diplomdarbs "Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšana literatūras stundās 11.klasē" ar pielikumiem, stundu darbiem.
- Daiļrades process literatūrzinātnē un dzīvē
- Jāņa Ezeriņa daiļrade un biogrāfija
- Jāņa Ezeriņa daiļrades iepazīšana literatūras stundās 11.klasē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Lingvokulturoloģiskā eseja literatūras stundās mazākumtautību programmas 11.klasē
Дипломная для университета55
Оцененный! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Skolotāja un skolēna sadarbība Annas Brigaderes pasaku lugas "Sprīdītis" apguves stundās 5.klasei
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Nodarījuma un soda problēma latviešu reālismā 19. – 20.gs. mijā
Дипломная для университета47
Оцененный! -
Literatūras nozīme radošās aktivitātes sekmēšanā bērniem
Дипломная для университета67
Оцененный!