Дипломная
Точные науки и природа
Медицина, гигиена, анатомия
Jauniešu informētība par veselīga uztura ēšanas ieradumiem-
Jauniešu informētība par veselīga uztura ēšanas ieradumiem
Nr. | Название главы | Стр. |
Darbā izmantotie apzīmējumi un saīsinājumi | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Uztura nozīme jauniešu vecumā | 7 |
1.1. | Galveno uzturvielu apraksti | 8 |
2. | Kaitīgas vielas uzturproduktos | 21 |
2.1. | Dabiskās toksiskās vielas | 21 |
2.2. | Mākslīgas kaitīgās vielas | 22 |
3. | Pārtikas piedevas un E-vielas | 24 |
4. | Ģenētiski modificētā pārtika | 26 |
5. | Veselīga uztura paradumu veicināšana jauniešu vidū | 28 |
6. | Pētījuma daļa | 30 |
6.1. | Pētījuma metodoloģija | 30 |
6.2. | Pētījuma rezultāti un to analīze | 30 |
Secinājumi | 44 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 46 | |
Pielikumi | 47 |
Manuprāt, šī tēma ir aktuāla, jo jaunieši lielajā piedāvājumu klāstā arvien biežāk izvēlas produktus pēc garšas sajūtām un neaizdomājas, ko īsti viņi ar to dod organismam. Savā darbā pieminu tās vielas, ko jaunieši visbiežāk izmanto ikdienas ēdienkartē. Pēc manām domām, ka uzzinot to sastāvu un radītās sekas, jaunieši aizdomātos par saviem ēšanas ieradumiem.
Pētījuma mērķis:
izpētīt jauniešu zināšanas par veselīga uzturu jēdzienu;
Pētījuma hipotēze: jauniešiem trūkst zināšanas par veselīga uztura ieradumiem.
Pētījuma uzdevumi:
analizēt zinātnisku literatūru par veselīgu uzturu;
izstrādāt pētniecības instrumentu, lai noskaidrotu jauniešu zināšanas par šo tēmu;
veikt aptauju;
pētījuma rezultātu apstrāde, analīze un secinājumu formulēšana;
izvirzīt priekšlikumus veselīga uztura veicināšanai jauniešu vidū.
1. UZTURA NOZĪME JAUNIEŠU VECUMĀ
Mūsdienu pasaules straujas dzīves ritms jauniešu dzīvē ir ienesis daudz pārmaiņu, kā rezultātā viņi kļuvuši mazkustīgāki, bieži pārguruši ikdienas stresa dēļ, neregulāri ieturam maltītes, pārmērīgi daudz savā uzturā lietojam rūpnieciski pārstrādātus pārtikas produktus.
Daudzi jaunieši šaja vecumā ēd, atbildot uz negatīvām emocijām, piemērām, garlaicību, skumjām vai dusmām. Mūsu sabiedrība vietām meklē augstas vērtības. Ja jaunieši neatbilst šajā veidnē tie attīsta zemas pašcieņas un ķermeņa tēlu jautājumiem, kas var izraisīt depresiju. Depresija noved pie pieauguma negatīvo emociju, kas galu galā noved pie pārēšanās, tādējādi radot apburto loku.
Risinot šos cēloņus prasa jauniešus pievērsties dzīvesveida jautājumiem un veikt izmaiņas viņu paradumiem, ja tie ir vēl jauni – nav pietiekami iesakņojies šos jaunus paradumus savā dzīvē. Jauniešu vecumā nepieciešams uzņemt 2500- 2600 kcal.…
Cilvēka lielākā vērtība, kuras pamatā ir vairāki faktori, tai skaita mērena fiziskā slodze, pareizs uzturs, atturēšanas no kaitīgiem ieradumiem. Svarīgi, lai ikdienā lietojamā pārtika saturētu visas organismam nepieciešamās uzturvielas pareizās proporcijās, jo uzturs var būt gan riska, gan veselību aizsargājošs faktors. Uzturs – ir uzturlīdzekļu jeb pārtikas produktu kopums, kas nepieciešams normālām dzīvības norisēm cilvēka organismā. Veselīga uztura pamats ir kvalitatīva un nekaitīga pārtika, pilnvērtīgs uzturs un vietējā lauksaimniecībā ražotā pārtika. Veselīgs uzturs ir sabalansēts uzturs. Racionāla uztura pamatnoteikums ir ēdienkartes dažādība. Jaunības gados, kad organisms vēl tikai veidojas, ir ļoti nepieciešamas visas uzturvielas, bet tikpat labi tās nepieciešamas vecumdienās, lai veselību saglabātu.
- Jauniešu informētība par veselīga uztura ēšanas ieradumiem
- Medikamentozās aprūpes iespējas herpes simplex pacientiem Latvijā
- Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Medikamentozās aprūpes iespējas herpes simplex pacientiem Latvijā
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
Дипломная для университета55
Оцененный! -
Mugurkaula deformācijas (skoliozes) profilakse pusaudžiem vecumā no 10 līdz 14 gadiem
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Valsts budžeta finansēto veselības aprūpes pakalpojumu attīstības analīze
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Septiņpadsmitgadīgu jauniešu fiziskās aktivitātes un mācību sasniegumu mijsakarība vidusskolā "X"
Дипломная для университета47
Оцененный!