Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:551672
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 11.10.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 27 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.nodaļa.  Teorētisko pētījumu analīze par jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifiku un vecāku attieksme pret to    5
1.1.  Profesionālās pašnoteikšanās jēdziens un tā būtība    5
1.2  Attieksmes jēdziens un tā būtība    14
1.3.  Vecāku un bērnu savstarpējo attiecību specifikas raksturojums ģimenē    17
1.4.  Jauniešu vecumposma īpatnības un profesionālā pašnoteikšanās    21
  Secinājumi    24
2.nodaļa.  Jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifikas un vecāku attieksmes pret izvēlēto profesiju mijsakarības izpēte    26
2.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    26
2.2.  Pētījuma norise, iegūto rezultātu apstrāde un analīze    31
2.3.  Individuālo respondentu aptauja un tās rezultātu analīze    54
2.4.  Pētījuma rezultātu interpretācija    57
  Secinājumi    59
  Nobeigums    60
  Literatūras saraksts    61
  Anotācija    63
Фрагмент работы

Secinājumi

Praktiskajā daļā iegūtie rezultāti ļauj izdarīt secinājumus, ja vecāku attieksme ir atbalstoša, tad jauniešu izvēlē dominē tas, ka 70% jaunieši 1. vietā pēc nozīmīguma, ir izvēlējušies skolotājus, kā visbūtiskāko, kas ietekmē nākamās profesijas izvēli, un 2. vietā pēc nozīmīguma, 82% jaunieši izvēlējušies internetvidē pieejamo informāciju. Vecāku viedoklis arī ir nozīmīgs, bet tas nav dominējošais, jo ierindojas 3. vietā pēc nozīmīguma.
Savukārt, ja vecāku attieksme ir neatbalstoša, tad jauniešu izvēlē dominējošie, kas visbūtiskāk ietekmē nākamās profesijas izvēli, ir draugi, uz ko norāda tas, ka pēc datu apstrādes 73% jaunieši, draugus ir ierindojuši 1. vietā pēc nozīmīguma pakāpes, un 55% jaunieši internetvidē pieejamo informāciju ir ierindojuši 2. vietā pēc nozīmīguma.
Rezumējot iepriekš minēto, neatkarīgi no tā, kāds ir vecāku attieksmes veids, atbalstošs vai neatbalstošs, jaunieši kā dominējošo, kas visbūtiskāk ietekmē nākamās profesijas izvēli ir izvēlējušie internetvidē pieejamo informāciju.
Kā matemātiskās statistikas metode hipotēzes pārbaudei, izmantota ranžēšana, nosakot modu.
Darba gaitā izvirzītā hipotēze „ja vecāku attieksme profesijas izvēlē ir atbalstoša, tad jauniešu profesionālajā pašnoteikšanā dominē vecāku un skolotāju viedokļa uzklausīšana”, apstiprinājās daļēji.
Otra hipotēze „ja vecāku attieksme profesijas izvēlē ir neatbalstoša, tad jauniešu profesionālajā pašnoteikšanā dominē internetvidē pieejamās informācijas meklēšana un draugu viedoklis”, ir apstiprinājusies.
Uzskatu, ka pētījuma uzdevumi ir pilnībā veikti:
1. Izanalizēta literatūra un izveidots darba teorētiskais pamatojums.
2. Izstrādāta metodika ar kuras palīdzību noteicu vecāku attieksmi pret jauniešu izvēlēto profesiju, un metodika ar kuras palīdzību noteicu jauniešu profesionālo pašnoteikšanās specifiku.
3. Veikts praktiskais pētījums, analizēti un interpretēti pētījuma rezultāti par vecāku attieksmi un jauniešu profesionālās pašnoteikšanās specifiku.
Darba noslēgumā uzskatu, ka pētījuma mērķis ir sasniegts.

Nobeigums

Jautājumi, kas saistīti ar profesijas izvēli mūsdienu sabiedrības attīstības apstākļos, ir kļuvuši īpaši aktuāli, jo nepārtraukti attīstās un kļūst arvien sarežģītākas jaunākās ražošanas tehnoloģijas, kā arī apkalpojošās sfēras iespējas. Liela daļa jauniešu šajā dzīves posmā, kad jāizdara izvēle par nākamo profesiju, ir cieši saistīti ar savu ģimeni un vecākiem. Vecāki, protams, var palīdzēt veikt konkrētu izvēli, bet jābūt reāliem un jāsaprot, ka, vēlot labu saviem bērniem, vecāki ne reti ir gatavi sagraut morālās un juridiskās normas.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −42,96 €
Комплект работ Nr. 1325910
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация