Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Jelgavas pašvaldības budžeta veidošanas problēmasNr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 8 | |
1. | Teorētiskā daļa | 10 |
1.1. | Pašvaldību jēdziens | 10 |
1.2. | Budžeta un budžeta tiesību jēdziens | 14 |
1.3. | Budžeta sistēma un process | 16 |
1.4. | Latvijas valsts budžeta un pašvaldību budžetu sistēma | 18 |
1.5. | Pašvaldību budžeta veidošnas principi | 20 |
1.6. | Pašvaldību budžeta struktūra | 21 |
1.6.1. | Pašvaldības budžeta Ieņēmumi | 22 |
1.6.2. | Pašvaldības budžeta Izdevumi | 25 |
2. | Analītiskā daļa | 27 |
2.1. | Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta analīze | 27 |
2.1.1. | Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu dinamika | 27 |
2.1.2. | Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu īpatsvars | 32 |
2.1.3. | Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta izdevumu daļas veidošana | 35 |
2.1.4. | Jelgavas pašvaldības pamatbudžeta izdevumu salīdzināšana | 40 |
2.2. | Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta analīze | 49 |
2.2.1. | Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta ieņēmumu dinamika | 49 |
2.2.2. | Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta ieņēmumu īpatsvars | 52 |
2.2.3. | Jelgavas pašvaldības speciālā budžeta izdevumi | 55 |
Nobeigums | 59 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 61 | |
Resurss aprakstīts 2009.g. 2.maijā. - http://www.jelgava.lv/index.php?id | 49 | 61 |
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 16.maijā. - http://www.likumi.lv/doc.php?id | 56880 | 62 |
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 28.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id | 57415 | 62 |
Resurss aprakstīts 2009.g. 28.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id | 43913 | 62 |
Latvijas Vēstnesis. - Resurss aprakstīts 2009.g. 25.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id | 33946 | 62 |
Resurss aprakstīts 2009.g. 11.apr. - http://www.likumi.lv/doc.php?id | 57255 | 62 |
Kā jebkurā demokrātiskā valstī Latvijas pašvaldību budžeti ir valsts budžeta neatņemamā sastāvdaļa, un vietējas varas iestāžu budžeti ietekmē kopējo valsts attīstību. Pašvaldību darbība ir vērsta uz tās pastāvīgiem iedzīvotājiem, tāpēc pašvaldību budžeti galvenokārt tiek veidoti, lai apmierinātu vietējo iedzīvotāju vajadzības un vēlmes. Jelgavas pašvaldības finanšu politika 2009.gadā ir vērsta uz pilsētas attīstības saglabāšanu, jo tieši pašvaldība ir galvenais investors pilsētas infrastruktūras un transporta, sporta un kultūras, izglītības un sociālajā jomās.
Pastāvošā ekonomiskajā situācijā pašvaldībām ir grūtības sabalansētā budžeta sastādīšanas procesā, jo plānotie ieņēmumi ir krietni mazāki nekā iepriekšējos gados. Ņemot vērā valstī pasludināto taupības politiku Jelgavas pašvaldības kopbudžeta apjoms 2009.gadā prognozēts 41 381 743 latu apmērā, tajā skaitā 39 509 707 latu pamatbudžeta ieņēmumi un 1 872 036 latu speciālā budžeta ieņēmumi. Plānotais budžets nodrošina visu pašvaldības funkciju izpildi un tās institūciju darbību, samazināti tikai apjomi. Taču ievērojot bezdarba līmeņa palielināšanos, kas aprīlī sastādīja 9.5%, izdevumi sociālajiem pabalstiem plānoti nedaudz lielākā apmērā, jo ekonomiskas krīzes laikā tieši sociālā joma ir izvēlēta par prioritāti.
Bakalaura darba izstrādāšanas laikā tika izpildīti visi darba uzdevumi un izvirzītais mērķis izpētīt Jelgavas pašvaldības budžeta veidošanas problēmas tika sasniegts. Izanalizējot Jelgavas pilsētas budžetu pēdējo 5 gadu laikā, autore var atzīmēt sekojošās galvenās problēmas:
1.Aprēķinu metodikas bieža mainība. Laika gaitā no 2005.gada līdz 2009.gadam 2 reizes mainījās ieņēmumu un izdevumu klasifikācija, kas traucē budžeta finanšu līdzekļu plānošanu un uzskaiti, kā arī budžeta izpildes procesa apkopošanu.
2.Nodokļu ieņēmumu strauja sarūkšana, kas ekonomiskās krīzes dēļ turpināsies arī tālāk. Šī situācija varētu apdraudēt nākamo gadu budžetus.
3.Aizliegums pašvaldībām aizņemties kredītresursus un uzņemties ilgtermiņa finansiālās saistības, izņemot ES struktūrfondu līdzekļu apguvei.
4.Būtisks līdzekļu samazinājums izglītības jomā. Salīdzinot ar 2008.gada izdevumiem, 2009.gada plānā izglītībai pieredzēts gandrīz par 5 milj. latu mazāks finansējums.
5.Jelgavas pašvaldības specialā budžeta izdevumu daļā tiek atspoguļoti tikai iztērētie ieņēmumu apjomi, bet nav atspoguļoti konkrētie mērķi, kādiem tiek izlietoti naudas līdzekļi. Sabiedrībai nav iespēju uzzināt tieši kādiem nolūkiem tiek tērēti iegūti ieņēmumi.
6.Specialā budžetā katra gada beigās paliek atlikums, kuru varētu izlietot ielu remonta darbiem. …
Bakalaura darbs. Teor.d. definēti pašvaldības, budžeta jēdzieni, izpētīti LR lik. akti, budžeta sistēma, process un struktūra, pašvaldību budžeta veidošanas principi. Analīt. d. izanalizēts Jelgavas budžets, aprēķināti ieņēmumu un izdevumu dinamika, īpatsvars, atrastas galvenās Jelgavas budžeta veidošanas problēmas. RTU, 2009. Atzīme: 9.
- Izglītības iestādes budžeta optimizācija
- Jelgavas pašvaldības budžeta veidošanas problēmas
- Rēzeknes pilsētas pašvaldības ekonomiskais raksturojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rēzeknes pilsētas pašvaldības ekonomiskais raksturojums
Дипломная для университета44
-
Izglītības iestādes budžeta optimizācija
Дипломная для университета27
Оцененный! -
Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
Дипломная для университета86
-
Apdrošināšanas fondu veidošanas problēmas Latvijā
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Tūrisms un tā ietekme uz Jelgavas rajona attīstību
Дипломная для университета58