Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
14,20
Экономия:
1,85 (13%)
Со скидкой*:
12,35
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:114040
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.07.2004.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 12 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  ANOTĀCIJA    2
  ANOTATION    3
  IEVADS    4
1.1.  Budžeta vispārīgs apskats    7
1.2.  Iestādes budžeta veidošanas kārtība    12
1.3.  Budžeta izlietošanas kārtība    15
2.1.  Vietējo apstākļu raksturojums    20
2.2.  Izglītības iestādes budžeta apskats 2001. – 2003. g.    22
2.3.  Ieteikumi izglītības iestādes budžeta optimizēšanai    34
3.  NOBEIGUMS    37
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    40
Фрагмент работы

Sabiedrībai ir daudz dažādu vajadzību, ar kuru apmierināšanu nodarbojas valsts. Kā vienu no šīm vajadzībām var minēt vajadzību pēc izglītības. Izglītība, konkrētajā gadījumā pamatizglītība ir pakalpojums, ko nevar iegādāties tirgus sistēmā, jo tā lietošanu nedrīkst ierobežot tikai ar to sabiedrības daļu, kas var par to samaksāt. Bez tam arī ne visi varbūt vēlas to lietot. Tāpēc valsts reglamentē šī pakalpojuma sniegšanu un arī finansēšanu.[3,140. lpp.]
Straujās izmaiņas ražošanas tehnikā un tehnoloģijā, informācijas lomas pieaugums un globalizācijas procesi, kas aptver visas valstis, palielina uzņēmējfaktora lomu ekonomikas attīstībā. Tiek uzskatīts: jo valsts ir bagātāka ar uzņēmīgiem cilvēkiem, jo lielākas ir tās attīstības iespējas. Komunistiskās sistēmas nestimulēja un ierobežoja cilvēka iniciatīvu, tāpēc cilvēka uzņēmēj spējas tika apslāpētas. Cilvēka bagātība tika saistīta ar citu cilvēku ekspluatāciju, bet ne ar tā spējām. Tāpēc daļa sabiedrības locekļu psiholoģiski nevarēja pieņemt uzņēmēju kā sabiedrībai nepieciešamu un vēlamu personu. Situācija pakāpeniski mainās: to nosaka paaudžu maiņa. Tomēr tas ir ilgstošs process un nenotiek bez konfliktiem.[7,14. lpp.]
Ļoti svarīgs faktors jaunās paaudzes veidošanā ir izglītība, konkrētāk , tās kvalitāte, no pašreizējās izglītības kvalitātes ir atkarīgs darbaspēka tirgus nākotnē.
Latvijas Nacionālā attīstības plāna prioritāšu formulējumos teikts, ka, ’’Latvijas attīstības pamatā ir jābūt sabiedrības spējai radīt jaunas zināšanas un tās izmantot tautsaimniecības attīstībai un vispārējā dzīves līmeņa celšanai. Zināšanu sasaiste ar kapitālu, tehnoloģijām un darbaspēku, to arvien pieaugošais īpatsvars ikvienā produktā un darbībā ved pie “jaunās ekonomikas” nostabilizēšanās Latvijā”.
Jaunās ekonomikas nostabilizēšanās mūsdienu globalizētajā tautsaimniecības sistēmā ir būtisks valsts konkurētspējas paaugstināšanas faktors. Jaunās ekonomikas pamatnosacījums ir augstas kvalitātes izglītība visās izglītības pakāpēs un veidos.[4,3.lpp. ]…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Izglītības iestādes budžeta optimizācija”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/114040

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация