Jauniešu bezdarbs mūsdienās ir ļoti būtiska un nozīmīga problēma. Jauniešu bezdarbs Eiropas kontekstā bija analizēts dažādos pētījumos, veiktas statistisko datu analīzes, uz kā pamata tika veikti secinājumi, meklēti bezdarba mazināšanas ceļi (Anča, & Barisa, & Cimdiņš, 2002). Bezdarba rādītāji jauniešu vidū ir mainīgi, un to rašanas cēloņi ir atkarīgi no apstākļiem un ātri mainās laika gaitā. Balstoties uz Eiropas komisijas rekomendācijām, dalības valstu sniegtajiem ziņojumiem, tika izveidots projekts ‘’Jauniešu Garantijas’’. Jauniešiem mūsdienas nav izpratnes par to, kā veidot savu profesionālo darbību, nav iespējas iegūt darba tirgum nepieciešamās teorētiskās, un praktiskās iemaņas, dzīvesvietas tuvumā nav iespēja iegūt profesionālo izglītību, kas lielākoties arī ir bezdarba rašanās cēloņu iemesls. ‘’Jauniešu Garantijas’’ misija ir palīdzēt jauniešiem izprast sevi, apgūt jaunas prasmes un iemaņas un pāriet uz nodarbinātību. Karjeras konsultācijas ir preventīvs atbalsta pasākums, tās palīdz jaunietim atrast sev piemērotu profesionālo virzienu, ar kursu palīdzību apgūt to un uzsākt darba gaitas iegūtajā arodā.
‘’Jauniešu Garantijas’’ paredz dažādus atbalsta instrumentus jaunietim. Viens no svarīgākajiem iemesliem, kāpēc jaunieši pat atrodot darbu, nespēj tajā noturēties, ir tas apstāklis, ka viņi nepārzina darba likumdošanu un bieži vien kļūst par negodprātīgu darba devēju upuriem. Tāpēc ‘’Jauniešu Garantiju’’ ietvaros jauniešiem ir pieejami semināri, kuru ietvaros viņi iegūst šādas zināšanas. Karjeras konsultāciju laikā jaunieši ar strukturētas intervijas, metodiku un testu palīdzību izzina savas intereses un atrod sev piemērotu profesionālās darbības virzienu. Diagnosticējošas konsultācijas laikā tiek noteikts, vai jaunietis spēs apgūt piedāvāto programmu un kāda ir apmācību efektivitāte. ‘’Jauniešu Garantijas’’ noteikumi paredz, ka jaunietis bezdarbnieks var saņemt trīs karjeras konsultācijas gada laikā. Nodarbinātības valsts aģentūrai ir noteiktas vairākas svarīgas prioritātes informēt klientus par elektronisko pakalpojumu izmantošanas iespējām, apmācot tos; ikvienā apkalpošanas vietā nodrošināt uz klientu orientētus un kvalitatīvus pakalpojumus; sniegt piemērotus atbalsta pasākumus katram jaunietim ne vēlāk kā četru mēnešu laikā no bezdarbnieka statusa iegūšanas brīža. Liels uzsvars tiek likts uz klientorientētu apkalpošanu, ko nosaka klientu apkalpošanas standarts. Uz klientu orientēta pieeja spēj apmierināt klienta vajadzības. Autore uzskata, ka klienta vajadzību apmierināšana ir ciešā saistībā ar karjeras atbalstu, un procesam jābūt nepārtrauktam, kas ļauj klientam izvērtēt savus resursus, spējas, intereses, lai dzīvotspējīgu un atbilstošu lēmumu par savas karjeras virzienu. Karjeras atbalsta saņemšana nav vispārpieņemta un zināma lieta, jo vispārējās skolas programmā šī opcija pagaidām nav apgūstama. Tāpēc Latvijā lielākā daļa jauniešu neapzinās, ka karjeras plānošana un sevis izzināšana ir būtisks aspekts turpmākās dzīves vadīšanas un pareiza, atbilstoša karjeras ceļa izvēlē. Daudzi jaunieši Latvijā nezina par karjeras konsultantu esamību un iespēju saņemt profesionālu palīdzību. Ir svarīgi saprast, ka karjeras konsultēšana un tās procesā ietilpstoša karjeras informācijas sniegšana ir sagatavošanās mehānisms, kas mazina ar bezdarbu saistītās problēmas.