Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Klientu lojalitāte mobilo sakaru tirgū Latvijā-
Klientu lojalitāte mobilo sakaru tirgū Latvijā
Дипломная61 Реклама, маркетинг, Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Summary | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Klientu lojalitātes būtība, loma un specifika mobilajā tirgū | 8 |
1.1. | Lojalitātes jēdziena saknes un definīcija | 8 |
1.2. | Klientu lojalitātes būtība | 9 |
1.3. | Klientu lojalitātes mērīšanas nozīmīgums un tās teorētiskie aspekti | 15 |
1.3.1. | Klientu lojalitātes sniegums uzņēmumam | 15 |
1.3.2. | Klientu lojalitātes mērīšanas metodes | 18 |
2. | Mobilo sakaru tirgus Latvijā | 28 |
2.1. | Lielāko mobilo sakaru tirgus dalībnieku raksturojums | 28 |
2.2. | Konkurence mobilo sakaru tirgū | 31 |
2.3. | Mobilo sakaru operatoru zīmoli | 33 |
3. | Mobilo sakaru operatoru klientu lojalitātes analīze | 38 |
3.1. | Eksperta intervija | 38 |
3.2. | Klientu lojalitātes mērīšanas metodes izstrāde un apraksts | 39 |
3.3. | Aptaujas rezultāti | 42 |
3.3.1. | Vidējie rādītāji | 43 |
3.3.2. | Korelāciju analīze | 49 |
Secinājumi | 54 | |
Priekšlikumi | 57 | |
Nobeigums | 58 | |
Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts | 59 | |
Pielikumi | 63 |
Secinājumi
1. Izpētot klientu lojalitātes fenomena teorētiskus aspektus autors ir nonācis pie secinājuma, ka vispārpieņemtā klientu lojalitātes definīcija nepastāv. Turklāt vairāki autori norāda uz šīs parādības vairāku dimensiju esamību, un šīs dimensijas var sadalīt divās grupās: uzvedības (darbības) un attieksmes (emocionālās). Šī darba ietvaros tika pieņemts sekojošs klientu lojalitātes formulējums: klienta ilgtermiņa emocionālā piesaiste konkrētam zīmolam, kas rezultējas dotā zīmola produktu vai pakalpojumu atkārtotos pirkumos laika gaitā.
2. Klientu lojalitāte ir ārkārtīgi svarīgs aspekts mārketingā un uzņēmējdarbībā kopumā. Lojāli klienti, vai citiem vārdiem klientu bāzes lojalitātes pakāpe, veicina uzņēmuma konkurētspēju un pozitīvi ietekmē tā finansiālus rādītājus. Jo augstāka ir klientu lojalitātes pakāpe, jo mazākas ir uzņēmuma operacionālās izmaksas. Lojālā esošo klientu bāze atvieglo jaunu klientu piesaisti, pateicoties tādam faktoram kā esošo klientu rekomendācijas, kas uzņēmumam neko nemaksā, bet efektīvi darbojas uz potenciāliem klientiem, it īpaši augstu tehnoloģiju nozarē. Uzņēmumam ar lojālu klientu bāzi pastāvīgi pieaug zināšanas par tā klientu vajadzībām un vēlēšanām, tas spēj ātri noreaģēt uz to izmaiņām, pateicoties ciešākai saitei ar saviem klientiem, un rezultātā piedāvāt produktus, kas precīzi atbilst klienta vēlmēm.
3. Pastāv vairākas klientu lojalitāti mērīšanas metodes, kas ļauj novērtēt gan uzvedības un attieksmes lojalitātes dimensijas atsevišķi, gan iegūt priekšstatu par uzņēmuma klientu lojalitāti kopumā. Sava pētījuma veikšanai autors ir izvēlējies divas no tām: Džastera (Juster) skalu uzvedības lojalitātes mērīšanai un Raihelda (Reichheld) „Net Promoter Score” rekomendācijas indeksa noteikšanai. Šīs metodes ir plaši lietojamas, vairāku autoru un uzņēmumu atzītas, universālas, un tās ir iespējams apvienot viena pētījuma ietvaros, iegūstot visaptverošu informāciju par dažādu dimensiju klientu lojalitātes pakāpēm.
…
Darba nosaukums ir „Klientu lojalitāte mobilo sakaru tirgū Latvijā”. Vairāki autori norāda uz to, ka klientu lojalitātei ir būtiska nozīme uzņēmējdarbībā. Tiek uzskatīts, ka lojāla klientu bāze veicina uzņēmuma konkurētspēju un uzlabo tā finansiālus radītājus. Mobilo sakaru tirgus Latvijā ir oligopols, un tam ir raksturīga agresīva konkurence, cīņa par klientiem. Autoram nav zināmi pētījumi, kas apkopotu klientu lojalitātes rādītājus Latvijas mobilo sakaru nozarē, noteiktu klientu lojalitāti veicinošus faktorus un sniegtu priekšlikumus klientu lojalitātes paaugstināšanai. Darba mērķis – izstrādāt metodi klientu lojalitātes novērtēšanai, novērtēt klientu lojalitātes rādītājus un sniegt priekšlikumus tās veicināšanai Latvijas mobilo sakaru tirgū strādājošiem uzņēmumiem. Darba uzdevumi: 1. Definēt klientu lojalitātes jēdzienu un nozīmīgumu uzņēmējdarbības vidē. 2. Izpētīt klientu lojalitātes mērīšanas metodes. 3. Izpētīt Latvijas mobilo sakaru tirgu. 4. Nointervēt nozares ekspertu par visbūtiskākajām lojalitātes niansēm pētāmajā objektā. 5. Izstrādāt anketu un aptaujāt mobilo sakaru operatoru klientu izlasi. 6. Noteikt klientu lojalitāti ietekmējošus faktorus un izstrādāt priekšlikumus tās veicināšanai. Hipotēze - uzņēmumam lojāli klienti nodrošina tam lielāku apgrozījumu, vidēji iegādājoties vairāk pakalpojumu un maksājot par tiem vairāk, salīdzinājumā ar klientiem, kas ir neitrāli vai nelojāli. Hipotēze tika noliegta dēļ korelācijas neesamības starp klientu lojalitātes pakāpēm un viņu vidējiem izdevumiem. 115 respondentu aptaujas rezultātā tika konstatēts, ka starp trīs lielākajiem Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu operatoriem klientu apmierinātības un lojalitātes pakāpes ievērojami atšķiras, ir noteikti svarīgākie lojalitāti veicinoši faktori: attieksme pret klientu, cenas un kvalitātes attiecība un uzņēmuma publiskais tēls, ka arī ir apstiprinājusies Net Promoter Score lojalitātes mērīšanas metodes efektivitāte. Saturs izklāstīts 68 lappusēs, kur izvietotas 18 tabulas un 6 attēli. Darbam ir 43 literatūras saraksta nosaukumi, 3 pielikumi, pilna darba teksts sagatavots uz elektroniskā nesējā. Iegūtie darba rezultāti var tikt izmantoti Latvijas mobilo sakaru operatoru klientu lojalitātes veicināšanai. Autora izstrādāta anketa var tikt adoptēta citām nozarēm. Darbs var kalpot par pamatu līdzīga pētījuma veikšanai citās valstīs.
-
Klientu lojalitāte mobilo sakaru tirgū Latvijā
Дипломная61 Реклама, маркетинг, Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес
- Reklāmas nozīme mobilo sakaru operatora "Bite" popularizēšanā tirgū
- Savstarpējo attiecību mārketinga loma klientu piesaistē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Mobilo telekomunikāciju pakalpojumu tirgus Latvijā
Дипломная для университета76
-
Klientu attiecību pārvaldība telekomunikāciju uzņēmumā
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Mobilo sakaru attīstība Latvijā ar ārvalstu kapitāla līdzdalību
Дипломная для университета52
Оцененный!