Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:436222
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 05.03.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 60 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    4
1.  5 - 6 GADUS VECU BĒRNU FIZISKĀS AKTIVITĀTES UN DOMĀŠANAS SPĒJU RAKSTUROJUMS, FIZIOLOĢISKĀ UN PSIHOLOĢISKĀ ATTĪSTĪBA    7
1.1.  Fizisko aktivitāšu loma 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstībā    8
1.1.1.  Bērnu fizioloģiskā attīstība    8
1.1.2.  Bērnu psiholoģiskā attīstība    10
1.2.  5 – 6 gadus vecu bērnu fiziskās aktivitātes raksturojums - rotaļas    11
1.2.1.  Kustību rotaļas    12
1.2.2.  Metodiskā pieeja mācību satura, fizisko aktivitāšu un rotaļu integrēšanā    14
1.3.  Kognitīvais process 5-6 gadus veciem bērniem    17
1.3.1.  Domāšanas process    18
1.3.2.  Valodas funkcija 5-6 gadus veciem bērniem    21
1.4.  Prasības un gatavība skolai    23
2.  DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA    27
2.1.  Darba uzdevumi    27
2.2.  Pētīšanas metodes    28
2.2.1.  Teorētiskās literatūras analīze    28
2.2.2.  Intervija ar pirmsskolas skolotājām pirms rotaļu kopuma izveides un aprobācijas    28
2.2.3.  Uzdevumi dotajās mācību jomās bērnu snieguma līmeņa noteikšanai pirms un pēc pētījuma    29
2.2.4.  Konstatējošais pētījums    29
2.2.5.  Matemātiskā statistika    31
2.3.  Pētījuma organizēšana    31
3.  DOMĀŠANAS SPĒJU ATTĪSTĪŠANA AR KUSTĪBU ROTAĻĀM MĀCĪBU JOMĀS    34
3.1.  Integrēto rotaļu pielietojums pirmsskolas sporta nodarbībās    34
3.2.  Kustību rotaļu kopums matemātikas, latviešu valodas un dabaszinību mācību jomās    37
3.2.1.  Matemātikas mācību jomas kustību rotaļas    38
3.2.2.  Latviešu valodas mācību jomas kustību rotaļas    42
3.2.3.  Dabaszinību mācību jomas kustību rotaļas    46
3.3.  Pētījumā iegūto rezultātu analīze    49
  DISKUSIJA    57
  SECINĀJUMI    59
  LITERATŪRAS SARAKSTS    60
  PIELIKUMI    63
  KOPSAVILKUMS    70
  SUMMARY    72
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Teorētiskās literatūras analīzē tika iegūts priekšstats par 5-6 gadu vecu bērnu fizioloģisko un psiholoģisko attīstību. Ir skaidrs, ka bērni šajā vecumā attīsta vispusīgu kustību koordināciju, attīsta valodas prasmes un domāšanas spējas saistībā ar apkārtējo vidi, kurā atrodas. Ir atrodama pierādīta pozitīva saistība starp kustību rotaļām fiziskajā un domāšanas procesu attīstībā (Raising Children, n.d.), taču nav atrodamas izveidotas kustību rotaļas, kurās būtu integrēti atsevišķu mācību jomu mērķi un uzdevumi. Dabaszinības, matemātiski loģisko spēju un lingvistisko spēju attīstību veicinošie vingrinājumi uzskatāmi par galvenajiem starpmācību jomu saiknes vingrinājumiem fiziskās attīstības rotaļnodarbībās (Kurzemniece, 1998).
2. Intervijā ar pirmsskolas sporta skolotāju un bērnu grupas audzinātāju noskaidrojām, ka pirmsskolas izglītības iestādē „X”, sporta skolotāja integrētās kustību rotaļas izmanto maz, jo tās nav pieejamas un veidot tās no pamatiem prasa gan laiku, gan zināšanas mācību jomās. Skolotājas atzīts, ka, ja šādas rotaļas būtu izveidotas, tad tās noteikti tiktu izmantotas sporta nodarbībās.
3. Tika izveidots kustību rotaļu kopums no 30 rotaļām ar integrētām matemātikas, latviešu valodas un dabaszinību mācību jomām domāšanas spēju sekmēšanai. Katrai mācību jomai tika izstrādātas 10 rotaļas. Kustību rotaļas matemātikas mācību jomā: „Stāties grupiņās pa 2, 3, 4, 5”, „Atrodi pusīti”, „Izveido formu”, „Atrodi mani”, „Bumbu pasaule”, „1 2 3 celies!”, „Cik tālu mēs aizlecām?”, „Pārcel mani”, „Ieved šeit kārtību” un „Ciparu klasītes”. Kustību rotaļas latviešu valodas mācību jomā: „Burtu metamais kauliņš”, Burtu „puzles”, „Burts pa apli”, „Meklē zilbi”, „Atrodi zilbi – saliec vārdu”, „Alfabēts”, „Ieklausies”, „Ieklausies burtu skaņās”, „Burtu veidošana” un „Virs, zem, pie, aiz, blakus, pa labi, pa kreisi”. Kustību rotaļas dabaszinību mācību jomā: „Dabas parādības”, „Šķēršļu josla”, „Atrodi mani!”, „Zeme, ūdens, gaiss”, „Visi putni lido?”, „Spēlējam divreiz!”, „Debess ķermeņi”, „Medības”, „Kamuflāža” un „Dīvainā simfonija”. Rotaļas tika veiksmīgi aprobētas 5 - 6 gadus vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē “X”.
4. Izveidotā kustību rotaļu kopuma lietderīguma novērtēšanai tika izveidoti kontroluzdevumi, kas noteica bērnu domāšanas spēju snieguma līmeni. Uzdevumi pielietoti pirms un pēc kustību rotaļu kopuma aprobācijas. Kontroluzdevumi pēc izveidotā un aprobētā kustību rotaļu kopuma veidoti atšķirīgi, bet līdzīgi. Pēc iegūto rezultātu novērtēšanas ir secināms, ka izveidotais un aprobētais kustību rotaļu kopums ir sekmējis bērnu domāšanas spējas. Pirms pētījuma, latviešu valodas un dabaszinību mācību jomās, vidējais rādītājs bija 1,07 un 1,2, kas norādīja, ka domāšanas spējas ir viduvējas, bet pēc pētījuma vidējais rādītājs šajās jomās bija jau attiecīgi 1,5 un 1,7 no 2 maksimāli iespējamajiem punktiem, kas norāda, ka domāšanas spējas šajās mācību jomās ir pieaugušas. Matemātikas mācību jomā un apvienotajā uzdevumā pētījuma sākumā vidējie rādītāji bija attiecīgi 1,47 un 1,67 no 3 maksimālajiem punktiem, bet pētījuma noslēgumā rezultāti bija attiecīgi 2,07 un 2,27, kas arī apstiprina domāšanas spēju pilnveidi pētījuma gaitā. Arī apvienotajā uzdevumā kopējais sniegums uzlabojies par 9 punktiem, kas ir 20% pieaugums no sākuma kopējiem rezultātiem. Visās mācību jomās, aprēķinātā p vērtība, ir mazāka par 0,05, kas liecina, ka rezultāti ir ticami un nejaušība datu iegūšanas procesā ir mazāka par 5%.

Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация