-
Kvalifikācijas darbs pirmsskolā
TOP 500
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Radošā darbība | 7 |
1.1. | Bērna domāšana un iztēle | 8 |
1.2. | Bērna radošuma attīstība | 8 |
1.3. | Pedagoga loma radošās darbības sekmēšanā | 10 |
2. | Radošā darbība vizuālā māksla pirmsskolā | 13 |
3. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 17 |
3.1. | Pētījuma 1. posma rezultāti | 18 |
3.2. | Pētījuma 2. posma norises apraksts | 25 |
3.3. | Pētījuma 3. rezultātu apstrāde un analīze | 28 |
Secinājumi | 36 | |
Literatūras avotu saraksts | 38 | |
Pielikums | 40 |
Secinājumi
Radošums ir spēja domāt un izstrādāt jaunus izgudrojumus, radīt mākslas darbus, risināt problēmas jaunos veidos vai izstrādāt ideju, kas balstīta uz oriģinālu, jaunu vai netradicionālu pieeju. Radošums ir spēja kaut ko redzēt jaunā veidā, lai redzētu un atrisinātu problēmas, ko neviens cits nezina, un iesaistīties jaunās, unikālās vai atšķirīgās garīgās un fiziskās pieredzēs.
Radošuma kritēriji, rādītāji un tā izpausmes var noteikt pēc bērnu ieinteresētības, viņu pavadītā laika pie uzdevumu, aizrautības, oriģinālu ideju radīšanas, patstāvīgas problēmu risināšanas un gandarījuma par savu darbu, izdarīts līdz galam, pabeigts.
3 – 4 gadu jaunu bērnu vecumposmā radošuma attīstība ir cieši saistīta ar bērna domāšanu un iztēli, viņam ir jāspēj saredzēt domu kāpēc tiek veikts uzdevums un kāds ir rezultāts. Zinot šī divas lietas bērns vieglāk virzījās pretī mērķim, un procesa laikā sāka eksperimentēt ar pieejamiem materiāliem, praktiskās nodarbības laikā secināju, ka ir nepieciešams sniegt tik laika cik katram bērnam vajadzīgs, katram šis laika intervāls ir atšķirīgs. Aplūkojot katra centra darbus un to rezultātus salīdzinot ar 1. tabulu par cilvēka attēlojumu evolūciju bērnu zīmējumos var secināt, ka visi bērni ir veiksmīgi sasnieguši Emocionālās attīstības posmu, kurš raksturīgs ar platformu attēlojumiem un koptēlu, kā arī bija novērojams, jo īpaši 1. centrā, darbs ar plastilīnu, ka bērni jau ir uztveres attīstības un attēlošanas posmā kur viņu darbos jau parādās vienkāršu pamatformu kombinēšana ar citiem objektiem (6. att. Katrīna 3 gadi 6 mēneši). Novērots tika, ka jo vairāk bērniem patīk piedāvātais veids kā darboties, jo ilgāk viņi darbojās centros, jo labāk mācēja pastāstīt ko viņi dara, aprakstīt savas darbības ar materiāliem, un radīja orģinālus darbus, ko arī pabeidza tos – jo bija ieinteresēti.
…
Anotācija Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „3 – 4 gadu vecu bērnu radošās darbības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās”. Pētījuma mērķis ir pētīt, kā skolotājs var sekmēt 3 - 4 gadīgu bērnu radošo darbību caur vizuālās mākslu kā pasaules izziņas un pašizpausmes līdzekli. Noskaidrot vai dažādu materiālu un tehniku lietošana pie viena un tā paša uzdevuma spēj veicināt bērna radošumu. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā analizēti pedagogu, psihologu atzinumi un pētījumi par bērna domāšanu, radošumu un vizuālo mākslu, kā šīs lietas viena otru caurvij un papildina. Darba praktiskajā daļā veikts pētījums par radošās darbības sekmēšanu caur vizuālo mākslu 3 - 4 gadus vecu bērnu attīstībā, balstoties uz informāciju, kas iegūta no bērnu novērošanas, pedagogu intervija, kā arī praktiskās pedagoģiskās darbības rezultātā, salīdzinājumu un iegūto rezultātu analīze. Pētījuma rezultāti ļāva apstiprināt pētījuma hipotēzi – vizuālā māksla sekmē bērna radošumu, ja pedagoģiskajā procesā skolotājs piedāvā izvēles iespēju izmantot dažādus materiālus un tehnikas veicinot pozitīvu atmosfēru. Bērna radošā darbība vizuālās mākslas nodarbībās tiek sekmēta, ja skolotājs dot bērniem vienu uzdevumu, bet sniedz izvēles iespējas bērnam trijos dažādos veidos kā to paveikt, izmantojot zināmus materiālus un tehnikas uz neierastām virsmām. Atslēgas vārdi: BĒRNA RADOŠUMS, RADOŠĀ DARBĪBA, VIZUĀLĀ MĀKSLA PIRMSSKOLĀ, POZITĪVA PASAULES UZTVERE. Kvalifikācijas darba apjoms: 52 lpp, 10 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, 25 literatūras avoti.
- Kvalifikācijas darbs pirmsskolā
- Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
- Kvalifikācijas prakse pirmsskolā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Laulības šķiršanas ietekme uz bērnu un sociālais darbs šajā procesā
Дипломная для университета50
-
Skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs kā projektu metode
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolā (6-7 gadi)
Дипломная для университета82
Оцененный! -
Individuālais un grupu darbs psiholoģijas stundās konfliktu risināšanas taktiku apguvē
Дипломная для университета68
Оцененный!