Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Latviešu nacionālās piederības veidošanās vecākajā pirmss...-
Latviešu nacionālās piederības veidošanās vecākajā pirmsskolas vecumā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Identitātes jēdziena raksturojums pedagogu un psihologu teorijās | 7 |
1.1. | Identitātes vispārīgs raksturojums | 7 |
1.2. | Pašapziņa – identitātes sastāvdaļa | 12 |
1.3. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas kontekstā | 17 |
2. | Nacionālā identitāte un latviešu nacionālās piederības raksturojums | 23 |
2.1. | Nacionālā identitāte un nacionālās piederības būtība | 23 |
2.2. | Etniskās identitātes raksturojums | 34 |
3. | Pētījums par latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā | 38 |
3.1. | Pētījuma organizācija un metodika | 38 |
3.2. | Pētāmās mērķauditorijas raksturojums | 40 |
3.3. | Latviešu nacionālās piederības analīze novērošanas procesā | 46 |
3.4. | Vecāku aptaujas analīze par latviešu nacionālo piederību | 51 |
3.5. | Pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģisko dokumentu analīze par pedagoģisko procesu ar bērniem | 58 |
Secinājumi | 68 | |
Literatūras saraksts un informācijas avoti | 70 | |
Pielikumi | 74 |
Secinājumi
Pamatojoties uz toerētiskajā literatūrā izteiktajām atziņām var apgalvot, ka nacionālo piederību veido daudzi un dažādi savstarpēji saistīti etniskie, kultūras, teritoriālie, ekonomiskie elementi. Nacionālā piederība paver indivīdam vienreizējas iespējas cauri tautas individualitātes un nacionālās kultūras prizmu ieraudzīt un apzināties pašam sevi, savu vietu Latvijā.
Latviešu nacionālās piederības veidošanās norisinās ilgā laika posmā un pakāpeniski. Sākotnēji bērns apzinās savu vārdu, viņš to idintificē ar sevi, vēlāk rodas piederība pie ģimenes, konkrētas sabiedrības, vides, kurā bērns atrodas un jūtas droši. Tikai tad, kad viņš ir apjautis visus šos elementus, sāk pamazām veidoties piederība pie valsts, tautas.
Ģimene katram bērnam ir vissvarīgākā un ģimenei galvenokārt būtu jāievada bērns nacionālās piederības veidošanas procesā. Tomēr ikdiena pieaugušajiem dara savu un nereti šajā veidošanas procesā neiesaistās, nepietiek laika. Lai gan bērnam piederība ģimenei veidojas agrāk nekā piederība pie citiem, skolotājs ir tas, kas bērnu ievada nacionālās piederības veidošanā. Skolotājs ir tas, kas spēj izskaidrot dzimtenes jēdzienu, stāstīt par valsts kultūru, tradīcijām, nacionālajiem simboliem tā, lai to bērns saprastu konkrētajā vecumposmā.
Aizvien vairāk pirmsskolas izglītības procesā par maz tiek pievērsta uzmanība tieši nacionālajai identitātei, nacionālajai piederībai un to veicinošajiem faktoriem. Tāpēc, lai noskaidrotu latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā, tika izmantotas vairākas pētīšanas metodes, kā rezultātā tika konstatēts, ka pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze apstiprinās, jo:
1. Ja skolotājs pedagoģiskajā procesā pievērš uzmanību latviešu tradīcijām, ticējumiem, nacionālo simbolu iepazīšanai, Latvijas un tās dabas iepazīšanai, bērnos sāk veidoties interese par tiem un sāk veidoties nacionālā piederība. Tieši caur visiem šiem elementiem bērns labāk iepazīst nacionālo piederību, bērns apjauš, kas viņam ir svarīgs, interesants un to patur prātā.
…
1.nodaļā atklātas dažādu pedagogu, psihologu atziņas par identitāti, pašapziņu kā vienu no identitātes sastāvdaļām, kā arī sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums. 2.nodaļā tiek atklāta nacionālā un etniskā identitāte, kas sekmē bērna latviešu nacionālās piederības veidošanos. 3.nodaļā tiek izstādāts latviešu nacionālās piederības veidošanas praktiskais pētījums. Veikta pedagoģiskā novērošana, lai noskaidrotu bērnu zināšanas un pieredzi par nacionālo piederību.
- Atis Kronvalds un viņa devums latviešu valodas bagātināšanā
- G.Mancelis un viņa ieguldījums latviešu valodas attīstībā
- Latviešu nacionālās piederības veidošanās vecākajā pirmsskolas vecumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Latviešu bērnu folklora kā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības veicinātāja
Дипломная для университета67
-
Mazvērtības izjūtas izpausmes un to pedagoģiskās korekcijas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета125
-
Bērna mazvērtības izjūtas izpausmes un to korekcijas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Jaunākā skolas vecuma bērnu mācību motivācijas veidošanās mācību procesā
Дипломная для университета55