Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:412977
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.04.2022.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 63 единиц
Ссылки: Не использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Identitātes jēdziena raksturojums pedagogu un psihologu teorijās    7
1.1.  Identitātes vispārīgs raksturojums    7
1.2.  Pašapziņa – identitātes sastāvdaļa    12
1.3.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums pētāmās problēmas kontekstā    17
2.  Nacionālā identitāte un latviešu nacionālās piederības raksturojums    23
2.1.  Nacionālā identitāte un nacionālās piederības būtība    23
2.2.  Etniskās identitātes raksturojums    34
3.  Pētījums par latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā    38
3.1.  Pētījuma organizācija un metodika    38
3.2.  Pētāmās mērķauditorijas raksturojums    40
3.3.  Latviešu nacionālās piederības analīze novērošanas procesā    46
3.4.  Vecāku aptaujas analīze par latviešu nacionālo piederību    51
3.5.  Pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģisko dokumentu analīze par pedagoģisko procesu ar bērniem    58
  Secinājumi    68
  Literatūras saraksts un informācijas avoti    70
  Pielikumi    74
Фрагмент работы

Secinājumi
Pamatojoties uz toerētiskajā literatūrā izteiktajām atziņām var apgalvot, ka nacionālo piederību veido daudzi un dažādi savstarpēji saistīti etniskie, kultūras, teritoriālie, ekonomiskie elementi. Nacionālā piederība paver indivīdam vienreizējas iespējas cauri tautas individualitātes un nacionālās kultūras prizmu ieraudzīt un apzināties pašam sevi, savu vietu Latvijā.
Latviešu nacionālās piederības veidošanās norisinās ilgā laika posmā un pakāpeniski. Sākotnēji bērns apzinās savu vārdu, viņš to idintificē ar sevi, vēlāk rodas piederība pie ģimenes, konkrētas sabiedrības, vides, kurā bērns atrodas un jūtas droši. Tikai tad, kad viņš ir apjautis visus šos elementus, sāk pamazām veidoties piederība pie valsts, tautas.
Ģimene katram bērnam ir vissvarīgākā un ģimenei galvenokārt būtu jāievada bērns nacionālās piederības veidošanas procesā. Tomēr ikdiena pieaugušajiem dara savu un nereti šajā veidošanas procesā neiesaistās, nepietiek laika. Lai gan bērnam piederība ģimenei veidojas agrāk nekā piederība pie citiem, skolotājs ir tas, kas bērnu ievada nacionālās piederības veidošanā. Skolotājs ir tas, kas spēj izskaidrot dzimtenes jēdzienu, stāstīt par valsts kultūru, tradīcijām, nacionālajiem simboliem tā, lai to bērns saprastu konkrētajā vecumposmā.
Aizvien vairāk pirmsskolas izglītības procesā par maz tiek pievērsta uzmanība tieši nacionālajai identitātei, nacionālajai piederībai un to veicinošajiem faktoriem. Tāpēc, lai noskaidrotu latviešu nacionālās piederības veidošanos vecākajā pirmsskolas vecumā, tika izmantotas vairākas pētīšanas metodes, kā rezultātā tika konstatēts, ka pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze apstiprinās, jo:
1. Ja skolotājs pedagoģiskajā procesā pievērš uzmanību latviešu tradīcijām, ticējumiem, nacionālo simbolu iepazīšanai, Latvijas un tās dabas iepazīšanai, bērnos sāk veidoties interese par tiem un sāk veidoties nacionālā piederība. Tieši caur visiem šiem elementiem bērns labāk iepazīst nacionālo piederību, bērns apjauš, kas viņam ir svarīgs, interesants un to patur prātā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация