Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un ...-
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un attīstība
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Darbā izmantotie saīsinājumi | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tūrisma un pozicionēšanas teorētiskie aspekti | 10 |
1.1. | Tūrisma vēsture, jēdziens un definīcija | 10 |
1.2. | Tūrisma motīvi, mērķi un vietas tēls | 13 |
1.3. | Tūrisma mārketings un politika | 17 |
1.4. | Pozicionēšanas būtība un galamērķa pozicionēšana | 22 |
2. | Latvijas tūrisma nozares analīze | 29 |
2.1. | Latvijas tūrisma nozares attīstības radītāji 2005.-2009.gadā | 29 |
2.2. | Tūrisma politika Latvijā | 34 |
2.3. | Latvijas tūrisma nozares SVID analīze un mērķa tirgi | 38 |
2.4. | Pētījuma par konkurētspējīgām identitātēm Latvijai apkopojums | 41 |
2.5. | Latvijas tūrisma nozares ekspertu intervijas rezultāti | 45 |
3. | Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas analīze | 48 |
3.1. | Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas attīstība | 48 |
3.2. | Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespēju piedāvājums | 52 |
Secinājumi un priekšlikumi | 57 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 61 | |
Pielikumi | 65 |
IEVADS
Bakalaura darba temats ir: „Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un attīstība”.
Mūsdienu ekonomikā tūrisma nozare kļūst arvien nozīmīgāka. 21. gadsimta straujš, intensīvs un stresa pilns dzīves temps liek cilvēkiem arvien vairāk cienīt un vērtēt savu brīvo laiku un atpūtu. Tāpēc cilvēkiem rodas vēlēšanās doties ceļojumā uz kādu citu vietu. Arvien vairāk un vairāk pasaules iedzīvotāju iesaistās tūrisma braucienos. Pēc PTO datiem, 2009. gadā pasaulē tika reģistrēts 880 milj. ārzemju braucienu, kas ir par 346 milj. ārzemju braucienu vairāk nekā 1995. gadā. Var secināt, ka tūrisms kļuva par nozīmīgu pasaules saimniecības nozari.
Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē. Ienākošais tūrisms ir eksporta nozare, kuras attīstība labvēlīgi ietekmē valsts IKP un maksājumu bilanci, rosina ekonomisko darbību, veicina infrastruktūras attīstību un vides kvalitātes uzlabošanu.
Tūrisms ir vislielākā apkalpojošās sfēras nozare pasaulē, kurā ir nodarbināts aptuveni katrs desmitais strādājošais. Ienākošais un vietējais tūrisms rada jaunas darba vietas un novērš ar bezdarbu saistītās nelabvēlīgās sociālās parādības.
Ekonomiskās aktivitātes piesaista arvien vairāk tūristu, kuri, patērējot tūrisma produktu, veic reālu ieguldījumu valsts ekonomikas attīstībā.
Pasaules finanšu un ekonomiskā krīze negatīvi ietekmēja Latvijas ekonomiku. Tūrisms Latvijā ir uzskatāms par vienu no valsts ekonomiskās attīstības iespējām un pakalpojumu nozares prioritātēm, jo ir nozīmīgs eksporta ienākumu avots, kas sniedz ievērojamu pienesumu valsts IKP.
Tūrisma nozares nozīme Latvijas valsts tautsaimniecībā ir ievērojama. Ar tūrismu saistīto pakalpojumu eksports 2009. gada pirmajā pusgadā sasniedza 163,5 milj. LVL jeb 17,5% no kopējā pakalpojumu eksporta, kas bija 936,6 milj. LVL. Salīdzinājumā ar tādu pašu periodu 2008. gadā, kad ar tūrisma saistīto pakalpojumu eksports bija 152,7 milj. LVL, 2009. gadā ir vērojams pieaugums par 7,1%. Savukārt, tūrisma pakalpojumu īpatsvars kopējā preču un pakalpojumu eksportā (2603,1 milj. LVL) veidoja 6,3%.
Tātad tūrisma nozares attīstība ir ļoti svarīga no tautsaimniecības viedokļa. Lai tūrisma nozare labvēlīgi ietekmētu Latvijas ekonomisku situāciju, valstī ir jāpiesaista arvien vairāk ārzemju tūristu, kā arī jāmotivē vietējus iedzīvotājus ceļot valsts robežās. Latvijai ir jākļūst par augstas kvalitātes ceļojuma galamērķi – ceļojuma maršruta galapunktu, ar plašu un tūristu vēlmēm atbilstošu piedāvājumu.
Tomēr Latvijas kā ceļojuma galamērķa atpazīstamība ārvalstīs joprojām ir zema. Liela daļa Latvijas tūrisma produktu joprojām nav pietiekami atpazīstami. Vēl globalizācija un straujā nozares attīstība tūrisma galamērķiem liek meklēt arvien jaunas un radošas pieejas, lai palielinātu konkurētspēju un sasniegtu savus mērķus. Pēdējos gados arī Eiropas tūrisma nozarē ir ievērojami pastiprinājusies konkurence, kas nosaka nepieciešamību veikt efektīvu ceļojuma galamērķa pozicionēšanu tūrisma tirgū.
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšana nav vienkāršs uzdevums. Pozitīva Latvijas tūrisma tēla veidošana ārvalstīs, ir viens no valsts tūrisma politikas galvenajiem uzdevumiem. Tūrisma galamērķa tēlu veido gan dažādi valstī notiekošie procesi (politiskie, ekonomiskie utt.), gan vietējie iedzīvotāji (tradīcijas, vērtības, izturēšanās, sasniegumi utt.), gan tūrisma piedāvājums (tūristu piesaistes objekti, tūrisma un vispārējā infrastruktūra, kvalitāte utt.), gan tūrisma vietas priekšrocības (ģeogrāfiskā atrašanās vieta, ainava, dabas resursi, kultūrvēsturiskais mantojums utt.) un vājās puses (pakalpojumu kvalitāte, infrastruktūra utt.) attiecībā pret citiem tūrisma galamērķiem.
Organizācijas, kuras veicina tūrisma politiku valstī, līdz šim ir veikusi dažādas mārketinga aktivitātes ar mērķi popularizēt Latviju kā pievilcīgu tūrisma galamērķi, taču jāatzīst, ka tās pārsvarā bijušas īslaicīgas un kampaņveidīgas. Vienota tēla veidošanas procesu ietekmē arī sadrumstalotās nozares aktivitātes, kad katrs cenšas veidot atsevišķu sava uzņēmuma, pilsētas vai reģiona tēlu.
Šodien ir nepieciešams izveidot Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas stratēģiju, kas veicinātu Latvijas atpazīstamību starptautiskajā tūrisma tirgū, nodrošinātu ilgtermiņa pamatu turpmākajām valsts tūrisma mārketinga aktivitātēm un veidotu vienotu valsts tūrisma tēlu, kas piesaista ārvalstu tūristus un ko atbalsta Latvijas iedzīvotāji.
Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas stratēģijai ir jākalpo kā vienojošam elementam publiskā un privātā sektora aktivitātēs veidojot vienotu mārketinga komunikāciju ārpus Latvijas.
…
Mūsdienu ekonomikā tūrisma nozare kļūst arvien nozīmīgāka. 21. gadsimta straujš, intensīvs un stresa pilns dzīves temps liek cilvēkiem arvien vairāk cienīt un vērtēt savu brīvo laiku un atpūtu. Tāpēc cilvēkiem rodas vēlēšanās doties ceļojumā uz kādu citu vietu. Arvien vairāk un vairāk pasaules iedzīvotāju iesaistās tūrisma braucienos. Pēc PTO datiem, 2009. gadā pasaulē tika reģistrēts 880 milj. ārzemju braucienu, kas ir par 346 milj. ārzemju braucienu vairāk nekā 1995. gadā. Var secināt, ka tūrisms kļuva par nozīmīgu pasaules saimniecības nozari. Tūrisms ir viena no vadošajām eksporta nozarēm pasaulē. Ienākošais tūrisms ir eksporta nozare, kuras attīstība labvēlīgi ietekmē valsts IKP un maksājumu bilanci, rosina ekonomisko darbību, veicina infrastruktūras attīstību un vides kvalitātes uzlabošanu. Tūrisms ir vislielākā apkalpojošās sfēras nozare pasaulē, kurā ir nodarbināts aptuveni katrs desmitais strādājošais. Ienākošais un vietējais tūrisms rada jaunas darba vietas un novērš ar bezdarbu saistītās nelabvēlīgās sociālās parādības. Ekonomiskās aktivitātes piesaista arvien vairāk tūristu, kuri, patērējot tūrisma produktu, veic reālu ieguldījumu valsts ekonomikas attīstībā. Pasaules finanšu un ekonomiskā krīze negatīvi ietekmēja Latvijas ekonomiku. Tūrisms Latvijā ir uzskatāms par vienu no valsts ekonomiskās attīstības iespējām un pakalpojumu nozares prioritātēm, jo ir nozīmīgs eksporta ienākumu avots, kas sniedz ievērojamu pienesumu valsts IKP.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Latvijas kā tūrisma galamērķa pozicionēšanas iespējas un attīstība
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Дипломная для университета68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Дипломная для университета63
-
Tūrisma attīstība Ventspils pilsētā
Дипломная для университета48
Оцененный! -
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета104
Оцененный!