Дипломная
Предпринимательство и право
Финансы, кредит
Latvijas līzinga tirgus no 2003. līdz 2008.gadam-
Latvijas līzinga tirgus no 2003. līdz 2008.gadam
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Līzinga darījumu attīstība | 9 |
1.1. | Līzinga veidi un to darbības shēmas | 9 |
1.2. | Līzinga priekšrocības un trūkumi salīdzinājumā ar bankas kredītu | 13 |
1.3. | Līzinga attīstības tendences Eiropas valstīs | 17 |
2. | Latvijas līzinga tirgus analīze 2003. – 2008. gados | 22 |
2.1. | Latvijas līzinga tirgus dalībnieki | 22 |
2.2. | Konkurence Latvijas līzinga tirgū | 30 |
2.3. | Latvijas līzinga tirgus pakalpojumu klāsts un to attīstības tendences | 39 |
3. | Latvijas līzinga tirgu ietekmējošie faktori | 50 |
3.1. | Latvijas līzinga tirgus ārējās vides faktoru analīze | 50 |
3.2. | Latvijas līzinga tirgus analīze pēc M. Portera modeļa | 56 |
3.3. | Latvijas līzinga tirgus perspektīvas | 61 |
Secinājumi un priekšlikumi | 73 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 77 | |
Galvojums | 82 | |
Pielikumi | 83 |
Mūsdienās ir ļoti daudz un dažādi veidi, kā varētu iegūt trūkstošos līdzekļus kādas preces, automašīnas, mājokļa iegādei vai arī kāda cita mērķa realizēšanai. Latvijas komercbankas un dažādi citi komercpakalpojumu sniedzēji piedāvā ļoti plašu finansējumu izvēli. Tie atšķiras gan pēc mērķa, pēc iegādes objekta, gan arī pēc termiņa. Kredīts parasti ir pirmais, kas ienāk prātā, kad kādai privātpersonai vai uzņēmumam aptrūkst savu līdzekļu un ir nepieciešams ārejais finansējums. Tomēr pēdējo gadu laikā Latvijā aizvien lielāku popuparitāti un atzinību gūst līzinga kompāniju pakalpojumi. Parasti cilvēkiem līzings asocējas ar automašīnu iegādi, taču līzings kā finasēšanas veids aptver daudz lielāku pakalpojumu spektru. Mūsdienu līzinga kompānijas piedāvā visdažādākās līzinga variācijas, kas ļauj katrai atbilstošai situācijai un klienta vēlmei piedāvāt vispiemērotāko līzinga veidu. Ir iespējama ne tikai automašīnas iegāde, bet arī patēriņa preces, kravas automašīnas, traktortehnikas un ražošanas iekārtu iegāde. Līdz 2004. gadam bija iespējama pat nekustamā īpašuma iegāde līzingā.
Ir aplams viedoklis par līzingu kā pavisam jaunu finansēšanas veidu. Eiropas Rietumvalstīs līzings sāka iekarot tirgu 19. gadsimta 70. gados, taču tā pirmsākumi ir meklējami pat pirms mūsu ēras. Šobrīd plaši izmantojams līzings ir arī Latvijā, taču tā jau sasniegtā popularitāte viennozīmīgi vēl tikai aug Latvijas iedzīvotāju vidū. Salīdzinājumā ar bankas kredītu, šim finansēšanas veidam ir vairāk priekšrocību nekā trūkumu un tas ir viens no iemesliem, kāpēc patērētāju izvēle krīt tieši par labu līzinga darījumiem. Neskatoties uz līzinga darījumu pieaugošo popularitāti, vēl liela daļa Latvijas iedzīvotāju, īpaši uzņēmēju nav informēti par līzinga izdevīgumu, kas izpaužas gan nodokļu administrēšanā, gan arī grāmatvedības uzskaitē, taču tieši šo iemeslu dēļ līzinga popularitāte strauji aug ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā. Tas liecina par līzinga kā īpatnēju finansējuma veidu, ar ko tas ir interesants un piesaista daudzus zinātkārus. Līdz ar darījumu pieaugumu, pieaug arī līzinga kompāniju skaits Latvijā, kas ir labs pamatojums apgalvojumam par līzinga tirgus pievilcību. Ņemot vērā iepriekš minēto var secināt, ka interese par līzingu ir pamatota gan no līzinga ņēmēju, gan līzinga devēju puses. Šajā ziņā var droši apgalvot, ka līzings būs aktuāls arī nākotnē.
Šobrīd Latvija piedzīvo ekonomisko lejupslīdi, kura ir skārusi visas tautsaimniecības nozares un arī līzinga tirgus nebija izņēmums. Radusies situācija ļoti būtiski ir iespaidojusi līzinga tirgus dalībnieku darbību. Līzinga kompāniju jaunā pārdošana ir krasi kritusies un būtiski ir sarucis jauno potenciālo klientu skaits. Šobrīd katram līzinga devējam tirgus pozīciju saglabāšana ir milzīgs pārbaudījums, jo katrs neapdomīgs solis var pārvērsties par lieliem zaudējumiem uzņēmumam. Tas ir īstais brīdis, kad līzinga sabiedrībām „jāapbruņojas” un jāliek lietā visi esošie resursi un potenciāls. Pašreizējā situācija prasa no uzņēmumiem un to vadītājiem labas zināšanas par tirgu un tā iespējām. Svarīgas ir zināšanas arī par finanšu tirgiem un ārējā finansējuma iespējām, jo tikai šādi uzņēmums var nodrošināt savu konkurētspēju un noturēt savas pozīcijas tirgū. Mūsdienās ārējais finansējums ir ārkārtīgi svarīgs uzņēmumā vadībā un arī noteikta finansējuma izvēle liecina par prasmīgu saimniekošanu, tādēļ zināšanas par līzingu, tā būtību un īpatnībām ir nepieciešamas katram uzņēmējam, ar ko tiek pamatota dotā darba tēmas izvēle.…
Darbā ir aprakstīti līzinga veidi, darbības shēmas, priekšrocības un trūkumi salīdzinājumā ar bankas kredītu. Tiek veikta Latvijas līzinga tirgus izpēte, tiek analizēti tirgus dalībnieki, pakalpojumi un tirgus attīstības tendences. Tirgus tiek pētīts pēc M.Portera modeļa.
- Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
- Latvijas banku norēķinu kartes. Analīze un perspektīvas
- Latvijas līzinga tirgus no 2003. līdz 2008.gadam
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas banku norēķinu kartes. Analīze un perspektīvas
Дипломная для университета73
Оцененный! -
Latvijas apdrošināšanas tirgus attīstība Latvijā (1994.-2002.gadā)
Дипломная для университета78
Оцененный! -
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Дипломная для университета72
-
Kredītresursu tirgus attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета66
-
Latvijas darba tirgus pirms un pēc pievienošanās ES
Дипломная для университета90