Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstī...-
Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Reklāmas jēdziens | 7 |
1.1. | Reklāmas būtība, mērķi un uzdevumi | 7 |
1.2. | Reklāmas attīstība un ekonomiskā nozīme | 11 |
1.3. | Reklāmas veidu un līdzekļu raksturojums | 17 |
1.4. | Reklāmas ētika | 21 |
2. | Mediju un reklāmas tirgus pētīšana Latvijā | 25 |
2.1. | TV auditorijas pētījums | 25 |
2.2. | Nacionālais Mediju pētījums | 30 |
2.3. | Mediju reklāmas tirgus pētījums | 36 |
3. | Mediju reklāmas tirgus Latvijā un tā attīstības tendences | 39 |
3.1. | Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi | 40 |
3.2. | Latvijas mediju reklāmas tirgus attīstības tendences | 43 |
4. | Reklāma lielākajos masu medijos | 45 |
4.1. | Reklāma televīzijā | 45 |
4.2. | Reklāma radio | 56 |
4.3. | Reklāma presē | 63 |
Secinājumi un priekšlikumi | 68 | |
Kopsavilkumi svešvalodās | 70 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 79 |
Jebkuras valsts uzņēmuma sekmes gan vietējā, gan starptautiskā tirgū balstās uz pareizu uzņēmuma vadības izstrādātu mārketinga koncepciju un vispārpieņemtu objektīvu tirgus ekonomikas likumu ievērošanu.
Tirgus ekonomika – tā balstās uz attiecībām, kuras rodas preci pērkot un pārdodot tirgū, kur satiekas gan pieprasījums kā patērētāju pārstāvis, gan piedāvājums kā ražotāju pārstāvis. Tirgus attiecībās piedalās dažādi ekonomiskie subjekti, tas ir atsevišķas fiziskās personas (uzņēmēji, patērētāji, investori, ieguldītāji, fermeri, pārdevēji, pircēji) un juridiskas personas (saimniekojošie subjekti). Saimniekojošie subjekti tiek pārstāvēti tirgū ar dažādiem organizatoriski – tiesiskajiem uzņēmumu veidiem un īpašumu veidiem, akciju sabiedrībām, biedrībām, kooperatīviem, biržām, fondiem, bankām, kompānijām, asociācijām, firmām, koncerniem, sabiedrībām un citām juridiskām personām.
Tirgus ekonomikas ekonomiskie subjekti var būt tikai kā pircēji un pārdevēji.
Tādā veidā tirgus attiecību pamatā atrodas attiecības starp pircējiem un pārdevējiem, kuras ir vērstas uz viņu interešu apmierināšanu. Pārdevējs tiecas pārdot savu piedāvājumu, produkciju, bet pircējs tiecas apmierināt savu pieprasījumu, tas ir iegādāties viņam nepieciešamo preci.
Lai uzņēmums panāktu, ka pircējs izvēlētos tieši viņa ražoto preci starp daudzajām konkurentu piedāvātajām precēm, uzņēmumam ir jāinformē pircējs un jāiepazīstina tas ar savu preci. Šī mērķa īstenošanai uzņēmumam palīdz viena no mārketinga sastāvdaļām – reklāma.
Autors darba tēmu uzskata par aktuālu, jo reklāma, tāpat kā jebkura joma Latvijas Republikas uzņēmējdarbībā, diemžēl vēl atrodas savā attīstības stadijā, taču attīstās neiedomājamā ātrumā. Reklāmas industrijai strauji attīstoties, saasinās konkurence starp reklāmas veidotājiem (kreatīvajām reklāmas aģentūrām), reklāmas izvietotājiem (mediju aģentūrām), kā arī starp medijiem. Pēdējā laikā sabiedrībā bieži ir dzirdams par reklāmas cenu kāpumu tuvākajā laikā. Bet vai tā ir? Un, ja ir, vai tas ir pamatoti?
Tikai nedaudz komerciālo uzņēmumu šodien var veiksmīgi darboties bez reklāmas vienā vai otrā veidā. Daudzas starptautiskās reklāmas devēji ik gadus tērē lielas naudas summas, lai, riskējot ar šīs naudas summām, tirgū ieviestu jaunu markas preci vai pakalpojumu.
No otras puses, mazajām firmām jācenšas izvilkt maksimālo labumu no katra iztērētā santīma.…
Autors par sava darba mērķi ir izvirzījis Latvijas mediju tirgus analīzi, izpētot tajā darbojošās likumsakarības mediju auditorijas un reklāmas cenu saistībā. Lai sasniegtu darbā noteikto mērķi, autors ir noteicis sekojošus darba uzdevumus: veikt teorētisko materiālu analīzi, mediju un reklāmas tirgus pētījumu analīzi Latvijā, mediju reklāmas tirgus apskatu Latvijā un veikt lielāko masu mediju reklāmas veidu analīzi, auditorijas un reklāmas cenu savstarpējo saistību, analizēt savstarpējās likumsakarības un attīstības tendences. Darba apjoma ierobežojuma dēļ autors nav sīkāk pētījis Latvijas reklāmas likumdošanu un saistītos reglamentējošos dokumentus. Autors darbā izmantojis kvalitatīvās pētīšanas metodes, statistisko analīzi un teorētiskās literatūras apskati. Izmantotā literatūra darbā ietver reklāmas teorijas literatūru, periodisko literatūru, likumdošanu Latvijā , kas attiecas uz mediju un reklāmas tirgu, nepublicētos materiālus, kā arī mediju oficiālās publikācijas un iekšējās aprites materiālus.
- Latvijas mediju auditorijas un saistītās reklāmas attīstības tendences
- Mazo un vidējo uzņēmumu analīze un attīstības iespējas Latvijā. SIA "Rasa-L"
- Reklāma kā komunikācijas forma starptautiskā uzņēmējdarbībā, tās īpatnības
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Дипломная для университета84
Оцененный! -
Reklāmas loma tūrisma produkta virzīšanai tirgū
Дипломная для университета64
Оцененный! -
Reklāmas priekšrocības un trūkumi
Реферат для университета31
-
Reklāmas līdzekļu izmantošanas analīze nekustamo īpašumu uzņēmumā SIA BaltHaus
Дипломная для университета98
Оцененный! -
Tradicionālā un netradicionālā mārketinga mijiedarbība un saistība: Latvijas uzņēmumu pieredze
Дипломная для университета70
Оцененный!