Pirmās norēķinu kartes Latvijā parādījās 1992. gadā. Tad šīs jauninājums interesēja tikai dažus, bet tagad norēķinu kartes kļūst arvien populārākas. Norēķinu karšu tirgus tradicionāli skaitās viens no dinamiski attīstošiem banku sektorā. Ja 1997. gadā kopējais banku norēķinu karšu daudzums ir bijis aptuveni 100 tūkstoši, tad jau šogad, pēc septiņiem gadiem, to skaits ir lielāks par 1 miljonu. Tik straujš norēķinu karšu pieaugums liecina par to kā Latvijā ir ļoti labvēlīga konjunktūra jauno tehnoloģiju attīstībai. Norēķinu karšu tirgum ir arī savi trūkumi un nepilnības, kuri saistīti ar dažādām tehnoloģiskām problēmām un zādzībām. Šāda veida problēmas skar ne tikai pasaules norēķinu karšu tirgu, bet arī Latvijas tirgu.
Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz Latvijas norēķinu karšu tirgus analīzi, izvirzīt priekšlikumus veiksmīgai norēķinu karšu attīstībai.
Pamatojoties uz uzstādīto mērķi, tika izvirzīti sekojošie darba uzdevumi:
izskatīt norēķinu karšu veidus, to funkcijas un darbības mehānismus;
apskatīt un izvērtēt norēķinu karšu emisijas procesus Latvijā;
apskatīt un raksturot norēķinu karšu izsniegšanas procesus un noteikumus Latvijas komercbankās;
apskatīt un raksturot norēķinu karšu pieņemšanas vietas, kā arī apskatīt to darbības mehānismus;
raksturot un analizēt Latvijas komercbanku norēķinu karšu tirgu;
izskatīt komercbanku norēķinu karšu piedāvājumus Latvijā;
raksturot un analizēt norēķinu karšu tirgus dalībniekus un to darbību norēķinu karšu tirgū;
izskatīt tehniskās un sociāli ekonomiskās problēmas, kuras ietekmē uz norēķinu kartēm;
aprakstīt norēķinu karšu riskus un to ietekmējošus faktorus;
izdarīt secinājumus pamatojoties uz veikto analīzi;
Izvirzīt priekšlikumus, kuri pēc autora domām varētu palīdzēt veiksmīgai norēķinu karšu tirgus attīstībai. …