Autores darbā tiks meklētas atbildes uz jautājumiem: Kas ir reklāma? Kādi reklāmas veidi tiek izmantoti tūrisma? Kādai jābūt reklāmai, lai tā pozitīvi iedarbotos uz tūristu domām un mudinātu tos pirkt tūrisma pakalpojumus? Kāda reklāma ir Latvijas tūrisma uzņēmumiem? Un galvenais, cik laba ir tieši vietēja tūrisma reklāma?
Bakalaura darba mērķis ir: pamatojoties uz Latvijas vietējā tūrisma reklāmas izpēti un analīzi, izstrādāt priekšlikumus tās pilnveidošanai.
Bakalaura darba uzdevumi:
1.Raksturot tūrisma reklāmas būtību, veidus un līdzekļus.
2.Atrast un izanalizēt teorētisko informāciju par vietēja tūrisma reklāmu.
3.Izpētīt un analizēt Latvijas tūrisma reklāmu.
4.Salīdzināt tūrisma reklāmu internetā, brošūrās, avizēs un žurnālos.
5.Veikt reklāmas pieejamības analīzi.
6. Apmeklēt tūrisma izstādi “Balttour 2011” un veikt iegūtās vietēja tūrisma reklāmas informācijas analīzi.
7. Aptaujāt vietējos tūristus ar anketēšanas metodi un, analizējot iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus.
8. Izstrādāt priekšlikumus vietējā tūrisma reklāmas pilnveidošanai.
1. Reklāmas jedziens un būtība
Kas ir laba reklāmas definīcija, ir atkarīgs no tā, ka uz to definīciju skatīties - no klienta puses, vai no reklāmdevēja puses.1 Terminu „reklāma” var definēt dažādi. Darba autore izvēlējas arī dažādas reklāmas definīcijas, kuras, viņuprāt, vislabāk atspoguļo reklāmas būtību.
Pazīstamākais mārketinga speciālists F. Kotlers reklāmu definē šādi: „Reklāma - jebkura ideju, preču vai pakalpojumu netiešas pozicionēšanas un virzīšanas forma, kas ir apmaksāta ar kādu sponsoru.”2
Amerikas mārketinga asociācija reklāmas raksturošanai lieto divus jēdzienus „advertisement” un „advertising”, no kuriem pirmais raksturo reklāmu kā vēsti, bet otrais kā procesu: Reklāma – tās ir jebkura paziņojuma vai argumentētas ziņas ievietošana masu medijos, kas ir apmaksātas vai sponsorētas ar noteikto personu, uzņēmumu vai organizāciju.3…